Synthex schema's

Marcel D

weer in Venlo
Het snoepje van de week:

Ik ben op zoek naar schema's of de service manual van de Elka Synthex (dus niet de gebruiksaanwijzing). Heb al behoorlijk wat zitten googelen maar heb helaas tot dusver niets gevonden. :confused:

Het gaat me voornamelijk om het chorus circuit dat er in zit.

Garoeten,

Marcel

Tsja, dat begrijp ik dat je het schema van die chorus wilt hebben. Man, wat klinkt dat ding goed !

Paul.

Ik heb thuis, naast natuurlijk de Elka, een hoop documentatie over dit apparaat, kzal als ik thuis ben wel ff kijken...

he marten dan doe ik ook een beroep op je die van mij is kaduuuk :(
enne marcel jij ook al aan de cs80 :)
(die van is je raad het nooit ook al kaduuk)

Heb ondertussen een bericht terug gehad van Electricsound. Degene die de Elka archieven beheert is ziek. Ze komen er z.s.m. op terug. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte en als ik de schema's heb zal ik ze scannen en online zetten.

BTW. Mooooie gearlijst David75:D

Hey Marcel,

tjek je pb:)

Het gaat niet om de elka chorus maar om een andere, misschien vind je het wel wat.

De SDX-330 dimensional expander van Roland doet je denken aan de ELKA chorus. Met veel meer edit mogelijkheden. Met deze expander haal je analoge vintage sounds in huis.

Gerrit de Graaf van Electric Sound is nog steeds werkzaam aldaar en weet alles van de Synthex.

Als je malleur hebt met je chorusboard, draai de optmeters even heen en weer en zet ze daarna terug in originele positie.
Om dat te doen moet je even met een stiftje een streepje zetten, zo komt íe 99% weer op de goede plaats.

Ik heb met mijn eigen Synthex ook gelazer gehad met de Chorus.

Als dat niet helpt en de chorus is geheel weg op 1 van de beide banken kun je de tda1022 ic vervangen, dat is je chorus.

Board 5860=chorus board

Da's van de voorkant bekeken 1 van de linker boards.

Als je Chorus extreem op en neer pitcht is het gewoon een potmeter dus, gewoon even draaien en daar is íe weer.

DIt is niet wat je zocht maar wel handig voor andere Synthex mannen.

Karel

Maar heeft Marcel D ze ooit ontvangen?......

*Slaat dreigende lage noot met trage PWM aan*

Back