Soundtracs topaz 14-02 of soundcraft f1 14

Frank-T

gitarist songwriter
hello,

ik wil een deze weken/maanden een extra tafeltje aanschaffen..
ik ben verknocht aan soundcraft
maar ik hoor ook goede dingen over soundtracs
bijv de Topaz 14-02
wat is beter : de F1 14/16 van soundcraft of de topaz van soundtracs?
en heeft de topaz 14-2 een sweep-mid?

thanx

dont like soundraft wels een schuif gevoelt
en de topaz zei je ,..eg een top mixert
check dit forum veel info

Vergis je niet, de soundtracs tafels waren altijd al een stuk duurder dan de goedkope soundcrafts, en dan hoor je.

Heb zelf een Topaz tafel en ben er wel content mee, vind hem zelf wat beter klinken dan de F1
Maar als je met dit soort "oude" tafels aan de slag gaat kun je gezien de leeftijd wel wat werk verwachten. Nou zijn de Soundtracs onderdelen nog wel te krijgen maar een 100 mm mono fader kost al gauw 8 engelse pond.

Zou een eventuele aankoop goed testen, en als die de pan uitstinkt naar contactspray mooi laten staan.

Ik beschik ook al een jaar of twee over een Soundtracs Topaz Project 8 en het is inderdaad een toptafel voor het geld wat ze tegenwoordig kosten. De tafel heeft een heel open sound, goede voorversterkers en een heel goeie EQ. Enkel minpuntje is de ietwat beperkte routings van de AUX sends, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.

:doei:

Enkel minpuntje is de ietwat beperkte routings van de AUX sends

Inderdaad, op mijn MRX heb ik dat ook altijd raar gevonden. Ik zou graag voor -alle- auxen willen kiezen of ze pre of post fader zijn, en dat kan helaas nu niet. Ik kan nog wel op het broodje een jumpertje anders zetten , om de auxen pre of post eq te krijgen.

Origineel geplaatst door Tactic
Inderdaad, op mijn MRX heb ik dat ook altijd raar gevonden. Ik zou graag voor -alle- auxen willen kiezen of ze pre of post fader zijn, en dat kan helaas nu niet. Ik kan nog wel op het broodje een jumpertje anders zetten , om de auxen pre of post eq te krijgen.

Goed dat je de post/pre kan configureren via een jumpertje. Bij een Project 8 moet je soldeerverbindingen leggen of verbreken ... en daar heb ik echt weinig zin in :( .

Maar dat neemt niet weg dat de tafel natuurlijk erg goed klinkt :) .

:doei:

Back