AIEB1 in rs7000

deins

ADEMDUIF
aieb1

Hallo,
Ik dachts eigenlijk dat alleen de aieb-2 output kaart in de rs7000 werkte,

volgens de nieuwsbrief uit de link van yamaha zelf past de aieb-1 kaart erin, staat zelfs 3 keer vermeld.

hoe zit dat nu?

Zover ik weet werkt de AIEB 1 met een andere bit-resolutie, die alleen geschikt is voor de SU700 en A3000/A4000/A5000. De AIEB1 is 16bit, de AIEB2 is niet alleen voor oudere modellen geschikt (ik geloof zelfs dat ik op de AIEB2 een schakelaartje zag om 'm te kunnen inbouwen in oudere modellen), maar ook voor de rs7000 en is 24bit.

Dat is dus wat ik heb begrepen, maar ik heb verder geen ervaring met de 1. Misschien dat het wel werkt, maar dan met 16bit max? Geen idee, d'r is maar één manier om erachter te komen :D

Tja,
ik vind het heel vreemd,
als je googeled staat overal dat de AIEB1 níét in de RS7000 werkt op allerlij gebruikersfora,

maar nu staat dus in die nieuwsbrief van Yamaha dat het wél kan, 3 keer dus een typefout kan het toch ook niet zijn.

Je zou toch zeggen dat yamaha het zelf het beste weet,
aan de andere kant beweerde Philips ook dat cd's on-krasbaar waren :D

Als iemand het kan proberen die én een aieb1 kaart én een rs7000 heeft scheelt dat toch een hoop geld. :W :confused:

Ik heb nog even gegoogeled op RS7000 en AIEB1

je krijgt dan héél veel resultaten van allerlij recenties van tijdschriften en winkels die allemaal beweren dat de AIEB1 in de rs7000 hoort.

Ook staan op Ebay een stuk of 5 advertenties van de AIEB1 specifiek voor de rs7000.

Ik heb al een vraag gestuurt naar zo'n verkoper maar die verwijst gewoon door naar de homepage van YAMAHA waar dan inderdaad gewoon wer staat dat de AIEB1 in de rs7000 past.

(zie ook linkje uit eerste post)

zo'n aieb1 heb je al vanaf ongeveer 85 euro dus dat scheelt wel, maar is toch te veel om even te proberen.

Nergens staat iets over de AIEB2.

zeer verwarrend,

als je ook de afbeelding van de yamaha site bekijkt zie je dat er een zwarte expansiekaart ingebouwd zit terwijl de aieb2 grijs is........

P.276 van de handleiding:

Installing the AIEB2 I/O Expansion Board

Before performing the installation, please read precautions “Handling and Installation of Options”, found at
the beginning of this manual. Please note that the AIEB1 cannot be used in the RS7000.

Ik veronderstel dat handleidingen beter worden nagekeken vóór publicatie dan zo'n nieuwsbrief.

Inderdaad...........da's duidelijke taal.
jammer hoor.

Ik denk ook veel teleurgestelde kopers van het 1 type op ebay waar door de verkopers naar de site van yamaha wordt verwezen om te bewijzen dat het wel kan.

stom toch 8o)

dj razor ,...vant forum wlde mijn kaart kopen ,..[woonde toevallig bymij onm de hoek ,..dus hiij proberen ,..kwam die een dag later netjes zn centjes terugvragen ,..geen probleem natuurlijk...

maar idd wat hy probeerde lukte niet een aeib 1 kaart in rs7000 de a3/4/5000serie samplerts zijn ondertussen alweer oud ...16 ..
d8 vermeldt ...niet dus!!

Origineel geplaatst door R-ond
dj razor ,...vant forum wlde mijn kaart kopen ,..[woonde toevallig bymij onm de hoek ,..dus hiij proberen ,..kwam die een dag later netjes zn centjes terugvragen ,..geen probleem natuurlijk...

maar idd wat hy probeerde lukte niet een aeib 1 kaart in rs7000 de a3/4/5000serie samplerts zijn ondertussen alweer oud ...16 ..
d8 vermeldt ...niet dus!!

Inderdaad, meer dan wat gekraak kwam er niet uit. Het gekke is dat de digital outs het wel gewoon deden....

Zie dit topic.

Back