Daar staat Windows Vista voor de deur!!

Origineel geplaatst door bikkel
*zucht*

Nu nog meer instellingen aanpassen om alles weer op Windows 2000 GUI niveau te krijgen.

Net zo eenvoudig als in xp ;). Gewoon via rechtsklik op deze computer en dan de prestaties aanpassen.

Origineel geplaatst door manvsmachine
photo.php

photo.php

photo.php

Enkele screenshots voor een korte indruk

En voor de liefhebbers de Klassieke modus:
photo.php

Wat me hieraan opvalt is dat het, bevalve die (m.i. onnodige grafische opsmuk) nogal als XP eruitziet. En als men het gaat aanschaffen voor de erro glas :D en het dan vervolgens uitschakelen.. tsja.. Het eerst wat ik zou bij een nieuwe xp installatie is al de onnodige animaties etc. uitschakelen.

De user interface zal altijd een kwestie van smaak zijn. Wat belangrijker is wat er onderhuids allemaal is veranderd. Wat weten we daarvan eigenlijk?

Origineel geplaatst door bronswerk
Wat een kl*tez**i. :( Als je dit artikel( http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.txt ) een beetje doorleest, gaan de haren in je nek rechtop overeind staan. Voorlopig maar zo lang mogelijk op XP draaien!

Het artikel doet echter niet geheel recht aan de werkelijkheid, zo blijkt...

Windows Vista DRM nonsense

en daaronder weer reacties die hier weer tegenin gaan, dus wie er nou precies op welk punt gelijk heeft valt moeilijk te zeggen.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door King of Snake
Het artikel doet echter niet geheel recht aan de werkelijkheid, zo blijkt...

Windows Vista DRM nonsense

en daaronder weer reacties die hier weer tegenin gaan, dus wie er nou precies op welk punt gelijk heeft valt moeilijk te zeggen.

Ik heb helaas geen met DRM beveiligde cd's om het voor je te testen. Anders zou ik het wel ff proberen. Maar normale cd's ,mp3's, dvd's enzovoort speelt vista gewoon net zo goed af als windows xp. Je zult voor sommige uiteraard wel codecs moeten installeren. Maar dat was in windows xp ook al zo.

sowieso is er nog geen content met dergelijke drm

We'll assume he means the CD Audio version... Well he's wrong. The protected media pipelines in Windows Vista, don't apply for any content on the market today, which includes HD DVD and Blu-ray discs on sale at the moment.

The protected media pipelines will only be activated on content that requests it. HD DVD and Blu-ray both have this in the specification and the general feeling going around is the film studios won't start using this until at least 2011.

Ik heb vista draaien op me pctje op het werk en ik vind het echt wel een vooruitgang ten opzichte van XP. Natuurlijk werkt alles nog niet even lekker, maar dat was bij XP ook niet het geval totdat er updates en service packs uitkwamen.

Ik weet nog wel dat iedereen toen ook zat van hebben we dat wel echt nodig, ik blijf lekker met 98 draaien.

Gun het nog een half jaartje totdat iedereen er drivers voor heeft geschreven en applicaties compatible heeft gemaakt en dan zal het heus allemaal wel beter zijn 8>

Het enige nadeel vind ik de ongeveer 7 gig die het van je hdd vraagt om te installeren.

Origineel geplaatst door Venturi
Ik heb vista draaien op me pctje op het werk en ik vind het echt wel een vooruitgang ten opzichte van XP. Natuurlijk werkt alles nog niet even lekker, maar dat was bij XP ook niet het geval totdat er updates en service packs uitkwamen.

Ik weet nog wel dat iedereen toen ook zat van hebben we dat wel echt nodig, ik blijf lekker met 98 draaien.

Gun het nog een half jaartje totdat iedereen er drivers voor heeft geschreven en applicaties compatible heeft gemaakt en dan zal het heus allemaal wel beter zijn 8>

Het enige nadeel vind ik de ongeveer 7 gig die het van je hdd vraagt om te installeren.
7 gig is afhankelijk van de geselecteerde opties. Deze kun je bij de installatie helaas niet kiezen. Maar achteraf wel verwijderen :)

Met de harde schijven van tegenwoordig maakt die 7 gig toch ook niks meer uit.

voor 50 euro heb je een 160 gig schijf.

Origineel geplaatst door rvooh
panther?

ik denk dat je Leopard bedoeld..

Ik zie echt het nut niet in van Vista.
en nog minder van zo snel mogelijk te switchen..

idderdizzle ik bedoel luipaard naruutlijk:) Toch maar een toshiba gekocht...en ga vista checken want de perf. in ableton schijnt gewoon erop vooruit te gaan...raaar..maar wellicht waar. Las op het ableton forum over een dude die met een toshiba coreduo2 1,66 iedereen en alles eruit perfromde met 10/11 % in de perf. test...not bad and using VISTA..we zullen zien.

De enige reden dat ik zou overstappen is performance, ik krijg nl. nu al koppijn van het id om alles weer up en running te krijgen. Theoretisch zou cubase sx3 toch sneller moeten zijn met x64 ondersteuning?

Ik heb wel een vraag, ik heb een dualboot, 1 voor muziek 1 voor standaard toepassingen. Als ik de standaard xp verwijder en op die hd vista installeer wordt de 1ste muziek partitie/os nog herkend?

(ik kan me nl van een eerdere xp herinstall herinneren dat ik de bootkeuze voor ossen niet meer kreeg, dit kan in de boot.ini worden aangepast. De vraag is dus of dit in vista nog steeds kan worden aangepast.).

Origineel geplaatst door nomore
De enige reden dat ik zou overstappen is performance, ik krijg nl. nu al koppijn van het id om alles weer up en running te krijgen. Theoretisch zou cubase sx3 toch sneller moeten zijn met x64 ondersteuning?

Ik heb wel een vraag, ik heb een dualboot, 1 voor muziek 1 voor standaard toepassingen. Als ik de standaard xp verwijder en op die hd vista installeer wordt de 1ste muziek partitie/os nog herkend?

(ik kan me nl van een eerdere xp herinstall herinneren dat ik de bootkeuze voor ossen niet meer kreeg, dit kan in de boot.ini worden aangepast. De vraag is dus of dit in vista nog steeds kan worden aangepast.).

Nou opzich kan het zo zijn dat je 2e os niet herkend wordt. Maar er zijn gewoon tooltjes te vinden waarmee je binnen vista extra besturinssystemen aan de bootloader toevoegt. Ik heb dit ook zo opgelost voor mijn xp installatie :). Werkt prima

Las op het ableton forum over een dude die met een toshiba coreduo2 1,66 iedereen en alles eruit perfromde met 10/11 % in de perf. test...not bad and using VISTA..we zullen zien.

En dit kwam omdat hij had geupgrade naar vista?
Dat zou de keuze stukken makkelijker maken :D

Origineel geplaatst door smahs
Met de harde schijven van tegenwoordig maakt die 7 gig toch ook niks meer uit.

voor 50 euro heb je een 160 gig schijf.

nou een goede hd van 160-300 kost toch al gauw tussen de 100 en 200 euries

Origineel geplaatst door MusiQmaN

Wat maakt dat uit. 80 gig is al meer dan zat. Zelfs met 60 valt er nog prima mee te werken.

Origineel geplaatst door MusiQmaN

Precies,ik zelf heb op 1 schijf van 160 gig 2 partities van +/- 80 gig.
op de een Xp professional en op de ander Vista Enterprise.

Werkt prima de bima.

Ik heb een schijf van 100 gig onderverdeeld in 2*25gig voor windows vista en xp en 1*40 gig voor data

Back