Digitaal mixen/scratchen (met midi) ???

Systembabie

Ingeburgerd
Hoi,

Ik wil begin volgend jaar gaan mixen/scratchen met een midi mixertje, zodat ik dus met mijn digitale bestanden (zoals wav/mp3) aan de slag kan gaan. Wie kan mij helpen, advies geven?? :confused:

Zelf heb ik 3 leuke mixers gezien... maar welke is nu het beste??

- MixMan DM2 (€80,-)
- Hercules MP3 Control/Console MK2 (€215,-)
- Behringer BCD2000 (€160,-)

Wie heeft er ervaring mee.

(BTW. de "Stanton - Final Scratch V2" vind ik iets te prijzig)

En bij deze.... wil ik ook iedereen op Synthforum de aller beste wensen voor 2007 wensen.

Gr.,

Andre

Laatst gewijzigd:
jij ook de beste wensen..

maargoed, de beste scratch die je kan verkrijgen voor je pc is natuurlijk via een timecode plaat die jouw software aanstuurt, en nee je hoeft echt niet traktor met de finalscratch box daarvoor te halen... mixvibes of bijv. torq zijn erg goede alternatieven, en van de eerstgenoemde weet ik dat je niet gebonden bent aan hun speciale audio interface, omdat je gewoon je eigen kan gebruiken plus natuurlijk een timecode plaat.

maargoed, om even op de controllerkern terug te komen: alledrie zijn het eigenlijk wat vage controllers omdat de bovenste voor zover ik lees niet compitable is met midi, en de onderste 2 weinig knoppen hebben die je naar eigen smaak kan instellen (wat ikzelf dan weer erg lekker vind, ga niet raar opkijken maar ik draai al jaren met een bcf2000 en een korg padkontrol in traktor 3).

alledrie hebben ze jogdials die je voor scratch en zoeken kan gebruiken (hou wel in de gaten dat de mixman de enigste is met een extra losse ring om de jogdial als extra controllerknop heeft).
maargoed, van dat midi gedoe over die mixman weet ik het nog niet zeker.... als ie gewoon als controller in ieder willekeurig softwarepakket is te gebruiken dan zou ik die nemen vanwege de grotere jogdials, en kijk eens heel goed naar deze link .

daar is ie bijna half zo goedkoop ;)

p.s. oh en let op met het mogelijk aanschaffen van "scratchbare" controllers, als je toch wilt gaan mixen met software en goedkope controllers focus dan op het gedeelte waar software het wint van vinyl, nl: oneindig veel cue punten, sampling en loops 8)... een setup met een bcf2000 achtige controller en nog een controller met pads raad ik je zwaar aan

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door papier mache
ik draai al jaren met een bcf2000 en een korg padkontrol in traktor 3
[/B]

Sinds wanneer is traktor dj 3 al JAREN uit? ;)

Maar ehh goeie tips! kan ik zelf ook wat mee!

Origineel geplaatst door pfoffer
Sinds wanneer is traktor dj 3 al JAREN uit? ;)

Maar ehh goeie tips! kan ik zelf ook wat mee!

:P ok shit... traktor 2 dan, ik heb nu wat meer gelezen over de mixman dm2 btw.
je scratcht gek genoeg met de rubberen rand! en de platters in het midden zijn daadwerkelijk pads waar je naar hartelust op kan meppen, en het is een werkende controller in ieder ander programma dmv het gebruik van het midi programmatje midi-yoke.

Laatst gewijzigd:
Heh 'Papier mache' super bedankt voor je info.. en 'Pfoffer' ook natuurlijk.

Zelf ben ik er ook achtergekomen dat het mixen met timecode vinyl de beste oplossing/resultaat is. Maar ik denk wel dat ik even voor de fun de 'MixMan DM2' gaat aanschaffen via Mr.-At ;o)

Btw. Vraagje 'Papier mache' de bcf2000 en korg padkontrol hebben toch geen crosfader, EQ knoppen, jogdial en pads ??
Hoe ben je dan aan het mixen, gebruikt je dan ook je muis voor het starten avn je track(s)?

Gr., André

Origineel geplaatst door Systembabie
Heh 'Papier mache' super bedankt voor je info.. en 'Pfoffer' ook natuurlijk.

Zelf ben ik er ook achtergekomen dat het mixen met timecode vinyl de beste oplossing/resultaat is. Maar ik denk wel dat ik even voor de fun de 'MixMan DM2' gaat aanschaffen via Mr.-At ;o)

Btw. Vraagje 'Papier mache' de bcf2000 en korg padkontrol hebben toch geen crosfader, EQ knoppen, jogdial en pads ??
Hoe ben je dan aan het mixen, gebruikt je dan ook je muis voor het starten avn je track(s)?

Gr., André

er zijn meer wegen naar rome mogelijk :)

genoeg druk, draai en schuifknoppen om te assignen.... ik mix over het algemeen met 2 spelers en heb daarvoor mn bcf2000 precies qua knoppen door de helft gedeeld.
4 draaiknoppen bedienen de filter/effecten, de druk functie van de bovenste rij draaiknoppen voor de loop points, de 8 drukknoppen voor alles wat met transport heeft te doen (cue play, cue pause, cue set, cue lock enz enz), en uiteindelijk de onderste 4 schuiven voor de pitch/key e.d.

daarbuiten gebruik ik de padkontrol voor het drummen met cue punten, ook die heb ik simpelweg in 2en gedeeld en ervoor gezorgd dat ik met 6 pads on the fly naar een cue kan springen, en met de restererende 2 een cue punt kan vastleggen, en de cue play van iedere speler heb ik ook n pad gegeven..... op de laatst genoemde 2 knoppen word nogal vaak geramd snappie ;) en dat gaat een stuk lekkerder met pads dan met de harde plastic knoppen van een BC.

oh en over t crossfader en mix gedeelte, dat doe ik met n externe dj mixer... met sommige technieken moet je nogal flink heen en weer smijten met je crossfader, en daar gebruik ik liever n traploze analoge fader voor (die is ook wat makkelijker te vervangen dan een ingebouwde fader op een controller).

ik heb heel lang geleden een UC33 gebruikt en alles wel intern geregeld in traktor, maar ik kan je vertellen dat n externe mixer veel handiger is voor t audio gedeelte oh en nog n tip... koop nooit n uc33, en vooral niet voor dj doeleinden, t is net n groot uitgevallen kartonnen rekenmachine met bisonkittube dopjes erop geschroefd.

Laatst gewijzigd:
Back