Yamaha Motif XS

Dit zou de nieuwe Motif XS6/7/8 moeten zijn. Volgens deze bron wordt dit de nieuwe Motif XS.
Uiteraard (nog) geen officiële bevestiging maar dat is bij Yamaha altijd het geval.

yamahamotifxs72cs3.jpg

61/76-touch sensitive keys or 88-key weighted action keys
Hopelijk blijft Yamaha hier gewoon dezelfde klavieren gebruiken als in de Motif Classic en ES workstations.
New UI with large color LCD and 8 knobs and sliders
Zou het ook een aanraakscherm zijn?
Xpanded Articulation Synth engine with 355MB of WAVE ROM
In de Tyros II gebruikt Yamaha Super Arcticulation
Studio-style mixing environment with Virtual Circuitry Modeling effects
VCM, COSM, MMT ... als het maar klinkt zeker?
4 intelligent arpeggiators with instant Performance Recording
gedaan met REC ARP, nu 'instant' speelplezier.
Integrated Sampling Sequencer with 1GB of optional memory
Net als de huidige Motif ES workstations. Hopelijk kunnen samples nu geladen worden d.m.v. USBv2-ondersteuning
Total Computer Integration and Cubase AI software included
Geen flauw idee wat 'Cubase AI' software zou moeten zijn (misschien een typo?)

En de
MM6 Mini Mo wordt dan de Motif XS zonder workstation features:

yamahamm62ov6.jpg

Key sounds from the Motif line of synthesizers
Real Time Knobs for controlling filter and EG
Built-in grooves
Performance Mode
Cubase LE software included

Misschien is het nog te vroeg maar ... ik las nog niet veel over mLAN?

Mwah, een Motif zoals ie eigenlijk meteen had moeten zijn. ff wachten tot ie gedumpt wordt of toch dan maar de Motif EXS? Heb je wel 1 GB aan samples aan boord! Hoeveel samplecds had ik eigenlijk al?
Als je het mij vraagt kunnen ze beter stoppen met die 'workstations' ...:Z

Vreemd ook dat die site in het buitenland alleen aan militairen kan leveren...:confused: waarom is dat dan??

Zijn deze ook nog met SCSI én Smartmedia :D

De hele familie op een rijtje:

Motif XS8
yamahamotifxs82yt3.jpg

Motif XS7
yamahamotifxs72pj9.jpg

Motif XS6
yamahamotifxs62zu7.jpg

Ik vind de Motif XS net als de overige Motif's ... lelijk.

maar dat heeft mij niet tegengehouden om een Motif ES te kopen. :D

hmmmm ik weet niet wat dit toe gaat voegen op de rest van de bestaande instrumenten

plg expansion staat er niet dat dat kan......

ik zou dan eerder omdat de Es lijn gedumpt ( als je een geldboom hebt) een es scoren of een rack es

maar das mijn mening :frons:

yammer hoor ik had wel iets meer verwacht en die minimo die behuizing is echt te zielig

het doet me heeel erg denken aan deze PSr die ook nieuw is http://www.yamaha-europe.com/pictur...rds/portatone_psr_series/PSRS500_high_jpg.jpg

nogmaals zal gerust intressant zijn maar op de articulation voices niks echt vernieuwends

ik zou als ik zou willen investeren liever een tyros II kopen

Ben benieuwd!!! :halleluja

Staan ze alleen op die andy-site? of ook nog ergens anders? via google niet echt veel gevonden.

ik vond de oude yamaha motif es al aan perfectie grenzen, dit zou dan nog beter moeten zijn. Megagaaf, om die motif lijn nog verder verbeterd te zien.

Goed bezig dat yamaha :)

En ik nog geen jaar geleden gevraagd of ze iets meer konnen vertellen tav. de '' megavoices/articluation voices voor de nieuwe lijn?

Nee, hoe ik daar bij kwam, we konnen nog lang genoeg met de gewone motif vooruit. Ik moest me maar niet in m'n hoofd halen dat
:Z :Z

Wat een tering markt is dat toch die synthwereld, net als bij de auto-wereld etc.... :geslaagd:

Origineel geplaatst door jaccis
En ik nog geen jaar geleden gevraagd of ze iets meer konnen vertellen tav. de '' megavoices/articluation voices voor de nieuwe lijn?
Er is een reden dat R&D over het algemeen dingen geheim houdt en niet aan dealers/winkeliers doorvertelt.

Wat een tering markt is dat toch die synthwereld, net als bij de auto-wereld etc.... :geslaagd:
Jammer he, als je alleen maar met het nieuwste model de beste muziek kan maken. Je vraagt je bijna af hoe ze dat in de jaren 80 deden met die goedkopere synthesizertjes.

Motif is de meest verkochte synth van deze tijd dus gaan ze gewoon door met het uitmelken.

Zal de enige synth met VCM worden maar voor mixers is het min of meer geflopt omdat het redelijk aan de prijs was maar net als al die andere dingen kunnen ze het zich veroorloven om al hun ontwikkelde zut in een apparaat te gooien.
En hopelijk komen ze met een adat expansie ipv een mLan want dat is op sterven na dood.

moozus

moozus

heb de eerste motif gehad boh nix aan.
en nu al weer 1, had liever een AN4X gezien.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hover
De hele familie op een rijtje:

Motif XS8
yamahamotifxs82yt3.jpg

Motif XS7
yamahamotifxs72pj9.jpg

Motif XS6
yamahamotifxs62zu7.jpg

Ik vind de Motif XS net als de overige Motif's ... lelijk.

maar dat heeft mij niet tegengehouden om een Motif ES te kopen. :D

ach ja het oog wil ook wat :)

Weet iemand in hoeverre de sequencer van de(ze) Motif lijkt op de RM1x/RS7000?

Total Computer Integration and Cubase AI software included
Geen flauw idee wat 'Cubase AI' software zou moeten zijn (misschien een typo?)

Ik denk dat dit geen typo is maar dat AI zoiets is als TI (total integration) bij de Access Virus, complete integratie met de software omgeving via USB.

Druid

de motif es rack heeft een geweldige live feel en de geluiden zijn toppie hoe kan dit dan slecht zijn... onmogelijk

Origineel geplaatst door druid
Weet iemand in hoeverre de sequencer van de(ze) Motif lijkt op de RM1x/RS7000?

Ik denk dat dit geen typo is maar dat AI zoiets is als TI (total integration) bij de Access Virus, complete integratie met de software omgeving via USB.

Druid

Ik heb wat rondgeneusd en AI staat voor 'Audio Integration', het vervolg in het Studio Connections verhaal van Yamaha en Steinberg.

Audio Integration allows you to use a Studio Manager Component (software editors) as a VST instrument or a VST effect by using the "External Instrument" function which is new to CubaseSX3.1/Nuendo3.1.

By selecting a hardware synthesizer or an effect Processor on the software, you can use it just like software plug-in.

Output of the hardware synthesizer is set up on the Audio mixer in realtime, and you can not only apply the audio effect but use unique audio functions such as mix down or freeze.
Bron: Yamaha Studio Connections official website

Punt is dat het Yamaha software ontwikkel team gewoon totale ruk kwaliteit software ontwikkeld. (Wat dat betreft moeten ze die mensen er gewoon uit trappen en bijv de software ontwikkelaars van Korg inhuren of zo, die kunnen het nl. wel goed.)
Sowieso is het vaak al buggy maar ook nog eens het dagelijks gebruik is vaak zo ondoordacht dat je niet anders kan concluderen dat er ergens een stelletje nerds iets in elkaar gebakken hebben en totaal niet hebben nagedacht dat muziekanten het willen gaan gebruiken.

Dus de mensen die dit hele AI verhaal wel interessant vinden om hiermee hun studio te 'versimpelen' zou ik aanraden om heel goed te kijken naar of je dit 'gedoe' wel nodig hebt en zo ja of het je zal bevallen om er bijv dagelijks mee te werken.

Origineel geplaatst door Hover
Ik heb wat rondgeneusd en AI staat voor 'Audio Integration', het vervolg in het Studio Connections verhaal van Yamaha en Steinberg.

Bron: Yamaha Studio Connections official website

grappig, ik wist niet dat dat de term ervoor was. Het is inderdaad zo dat in cubase 4 je studio connections editors kan koppelen aan je external hardware. Dat werkt ook prima met de huidige motif en s90es.

Back