Cortex Hdc-1000

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Deadstar

Ingeburgerd
Hoi,

Ik weet niet echt waar ik dit moet posten. Heb al andere forums geprobeerd maar daar geeft niemand antwoord.

WWeet iemand op de CORTEX HDC-1000 USB player een faderstart heeft? Zodat ik deze vanaf een geschikt mengpaneel kan sterten?

Thnx

Nee er zit geen fader-start op. Er zitten geen eens gebalanceerde outputs op. Tis een soort kruidvat mp3 dj apparaat.

De Cortex HDC-1000 heb ik zelf sinds twee weken. Eigenlijk wilde ik de Denon HD2500 aanschaffen, maar deze is nog steeds niet leverbaar en vrij duur. Met de HDC-1000 kan je MP3's of WAV's afspelen zonder dat je een PC/laptop nodig hebt. In eerste instantie had ik zo mijn bedenkingen bij de HDC, maar ik heb 'm eerst getest en in 1 woord: SUPER!
Aan mijn Cortex hang een 250Gig HD met daarop 39000 tracks. Zoeken doe ik met een USB keyboard...binnen 10 seconden heb je de volgende track klaarstaan. Inmiddels heb ik er een aantal boekingen mee gedraaid en wil ik niet meer zonder..O ja, ik heb er E599,- voor betaald.

Het is zeker geen "Kruidvat" apparaat... gebalanceerde uitgangen heb je op DJ CD/MP3 speler niet nodig...

Meer info staat op: www.cortex-pro.nl

Groeten.

Attachments

• hi-hdc1000_strght_on.jpg
    hi-hdc1000_strght_on.jpg
    35,4 KB · Bekeken: 94
Thnx,

Het kloinkt misschien raar, maar ik ga hem niet voor DJ doeleinden gebruiken, maar in mijn eigen radio studio. Voor het maken van mijn podcat heb ik genoeg van om met verschillende audio tracks te werken en wil gewoon ' live' alles opnemen. Een faderstart is hierbij dus wel handig.

Zijn er meer apparaten met dezelfde functie (externe harde schijf aan hangen), met faderstart??

Misschien heeft Tascam wat?
Die hebben wel spul met faderstart maar ik weet niet of ze ook voor mp3 wat hebben.

Volgens mij heeft tascam alleen CD spelers en niet zo als de Cortex met MP3 (zonder cd's)

Ik hoorde dat het mogelijk is om zelf een faderstart erin te bouwen, klopt dit?

Trouwens als er geen fader start op zit. Hoe moet je hem dan starten? Elke keer op play drukken, das toch geen beginnen als je aan het mixen bent??

Nou, ik heb zelf een setje DN-S5000 + DN-X1500 waar faderstart op zit. Ik heb het eigenlijk daarom gekocht, maar achteraf gebruik ik hem nooit. Het is altijd mooi om extra functies te hebben, daarom ben ik ook voor de Denons gegaan ipv de ''industry standard'' Pioneer CDJ-1000.

De reden dat ik hem niet gebruik is dat ik goed wil cuen, zodat het nummer dat ik wil inmixen gelijk goed loopt met het al lopende nummertje. Met faderstart is dat moeilijk in te schatten en krijg je de nummers vaak niet gelijk. Je kunt natuurlijk corrigeren met pitch bend of de platter maar feitelijk heb je dan al geluid door je dansvloer. Echter met de play-knop ben je veel preciezer in je mixen plus niemand hoort je corrigeringen omdat je fader niet omhoog staat.

Je drukt op de playknop en je mix loopt in je headphone gelijk. Je kunt nu pas de fader omhoog halen en eventueel eerst aan de EQ kutten. Je hebt meer bewegingsvrijheid met de playknop omdat je nog niet gelijk geluid hebt over de dansvloer. Het ligt ook een beetje aan je muziekstijl, als je meer into hiphop bent dan moet je snel mixen en dan is faderstart mss wel handig, ik doe hardstyle enz. en dan is een lange mix handig, dus kan je mooi door je headphone luisteren of alles goedloopt voordat je de fader omhoog haalt

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is over de kwestie faderstart.

Peace out

Al de pioneers cdj's hebben ook een fader start.
Je krijgt er een kabeltje bij, die je dan in je pioneer mixert steekt.

Is leuk, maar gebruik ze ook nooit, een keertje getest, en daarna vergeten.

De laaste tijd komen er weer veel nieuwe versies van diverse merken uit.
Snuffel wat in de online winkels.

Succes

Bericht door een moderator:
Sorry, maar synthforum is niet bedoeld voor DJ-gear vragen.
Ik sluit deze topic.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back