Terratec DMX 6Fire doet raar

Idioteque

This is the Gloaming
Hallo,
Ik heb een raar probleem met mijn geluidskaart. Ik heb windows geherinstalleerd en de drivers van mijn Terratec DMX 6Fire weer netjes geinstalleerd, maar ik hoor steeds kraakjes en kleine vervormingen in het geluid, vooral als mijn pc wat aan het doen is. Het lijkt soms wel alsof er ook een kleine delay achter het geluid komt, en er een soort vage pitchvervorming komt. Ik heb als andere drivers geprobeerd, maar het heeft nog niet geholpen. Iemand ideeën?

Gebruik je de ASIO driver?
Je vertelt niet zoveel over je systeem etc..

kom op?

terratec probleem

terratec probleem

Hi Idioteque

Btw, ik ben net nieuw hier dus hallo .

Ik heb dezelfde kaart al een paar jaar en moet eerlijk zeggen dat ik niets dan problemen heb gehad met dat onding.
Eigenlijk is deze kaart voor Gamers annex beginnende muzikanten. Niet erg serieus dus. Zelf denk ik wat centen er
tegenaan te gooien en gewoon een presonus interface te pakken. Wel...om terug te komen op je probleem.
Vertel eens wat je voor programmas gebruikt en of je dat probleem overal hebt. Ook in windows dus enzo.
Ik heb ook spelletjes gedaan met die kaart en bij sommige deed ie het goed en bij andere niets dan problemen!
Terratec is ook erg nalatig als het komt op service voor zijn customers. Er worden bijna nooit patches gemaakt
om de talloze fouten te verwijderen. Zo heb ik 1,5 jaar in reason een asio foutmelding gehad, en toen kwamen
ze toch maar eens met een patch. Nou ja, ik heb er genoeg van. Ook klinken bij mij sommige samples erg slecht
op die kaart. Laat eens wat weten.

Rodin

Ja ik gebruik ASIO drivers, maar niet in windows. Het probleem is dat hij het overal heeft; bij video, bij mp3 en in cubase. Ik ben eigenlijk behoorlijk tevreden met deze kaart, tot nu. Ik moest windows opnieuw installeren op een ander SATA schijf, en sindsdien heeft hij het. Terwijl ik precies dezelfde drivers gebruik :confused:

klinkt misschien raar, maar probeer eens een ide schijf. of een ander merk schijf... tenminste, dat is toch het enige wat je veranderd hebt aan je config?

Re: terratec probleem

Re: terratec probleem

Origineel geplaatst door rodin
Ik heb dezelfde kaart al een paar jaar en moet eerlijk zeggen dat ik niets dan problemen heb gehad met dat onding.
Rodin

Je zal me niet horen vertellen dat de DMX6 fire een top-end audiokaart is. Ik gebruik deze in m'n home-pc om additioneel naast m'n studio-pc (met RME soundkaart) toch ook met ASIO applicaties te kunnen rommelen.

Het is al te makkelijk om snel op basis van probleempjes die eerder vaker aan de randhardware of andere oorzaken liggen (welk mobo gebruikt u bv?) het betreffende kaartje onterecht in de grond te boren.

Zelf heb ik NOOIT problemen gehad met deze kaart en ik gebruik ze dagelijks sinds 4 jaar. Voor games en voor Logic Audio.
Daarbij verloopt alles prima en ZONDER problemen.
Ik koos voor dit kaartje als huis-tuin-en keuken gebruik omwille van zijn prijs (165€) en de vele mogelijkheden qua aansluitingen die deze kaart biedt.

Heb hier ook geen problemen (ook al heb ik geen specifieke tips voor de topicstarter, sorry). Draait al jaren goed, latency van 128 samples op een athlon 1300 is geen probleem :okdan: zonder tikjes of narigheid bij het live spelen van vsti's. Kunnen niet veel kaarten zeggen.

Dan doe ik ook nog een duit in het zakje:

M'n pa heeft deze kaart ongeveer 5 jaar tot volle tevredenheid gebruikt.
Nog nooit gezeur gehad.

Origineel geplaatst door virkaz
klinkt misschien raar, maar probeer eens een ide schijf. of een ander merk schijf... tenminste, dat is toch het enige wat je veranderd hebt aan je config?

Zou het echt daardoor kunnen komen? Ik heb het namelijk zowel met de mp3 bestanden die op mijn SATA schijf staan als met de video bestanden die op mijn andere IDE schijf staan. Windows is overigens nu wel op een SATA schijf geïnstalleerd, maar zou het echt daardoor komen?

ik ken iemand van het forum die gezeik had idd... en ik ken ook iemand die van scsi naar sata is gegaan om problemen op te lossen met z'n emu 1820m

Hmm, ik heb het probleem nog steeds. Het rare is dat hij het vooral of eigenlijk alleen heeft als mijn processor even iets moet verwerken, en dan al bij het opstarten van bijv. firefox ofzo. Ik zit er nu echt serieus aan te denken om Windows te herinstalleren, alleen dan op mijn IDE schijf. Zou het echt helpen? Is er niet iets in mijn BIOS dat ik misschien moet veranderen? De SATA schijf is namelijk via een uitbreidingskaartje op mijn moederbord aangesloten.

EDIT: Ik heb net een topic op een forum gevonden met een aantal mensen die hetzelfde probleem hebben.
Het lijkt wel of de SATA controller of SATA schijf vloeken met de Terratec.

Laatst gewijzigd:
Back