Is het mogelijk de metronoom door te sturen vanuit je synth?

Fiction

Nieuwkomer
Hallo,

Ik kocht me paar maanden geleden een Fantom (Roland) voor gebruik in een rockband. Ik speelde al de achtergrond geluiden in (met sequencer) zodat ik me live kon concentreren op het de piano zelf.

Maar na enkele repetities werd het duidelijk dat hoe goed de drummer ook wel is, net op de maat blijven is bijna onmogelijk, met gevolg dat tegen het eind van het nummer het twee maten verschilt..

Daarmee vroeg ik me af wat er wordt gedaan om dit probleem te verhelpen? in-ear monitoring? maar hoe dan wel?

thx

Hey,

Dus als ik het goed begrijp speelt de drummer met de sequencer mee?
Heb ik ook wel eens met een band gedaan.
Ik maakte in de sequence gewoon een eigen metronoom bijv. snare of click.
Die ging dan via de individuele output naar een versterker bij de drummer toe zodat ie alleen de click hoorde in de koptelefoon.
onze drummer zat er bijna nooit naast:)
dus gewoon een click via een indiv. out naar de koptelefoon sturen.

Succes!!

en als je geen aparte uitgang hebt kan je ook via midi (clock) een extra drumcomputertje een cowbell op elke tel laten spelen die je vervolgens op de monitor (of in-ear) van de drummer laat horen

hallo,
bedankt voor jullie hulp!
Ik heb zelf mijn metronoom ingespeeld, hem naar een apparte uitgang gestuurd. En het ging perfect!

Ik heb nog een vraagje,
Kan ik via mijn midi out, naar de midi in van het floorboard van een line6 flextone II plus gaan en daar het tempo ledje gelijk met mijn fantom laten gaan?

thx

Back