alpha juno 1 chord memory vraag

bobaphat

Ouwe rot
Ik heb sinds gister een alpha juno 1 te leen, best gers bakkie hoor.

Alleen krijg ik die chord memory niet aan de praat. Hoe werkt???

Als ik chord memory speelt ie alle noten mono af, en heeft hij niet het akkoord onthouden.

Van www.alphadial.org (moet je zeker eens kijken als je die nog niet kent!)

Press the write button while holding the chord memory button down. The display will respond with "Write CHORD". Play the chord you wish to record. When all the keys are released the chord data is recorded and the display will respond with "temporary !!" (if the memory protectswitch is on) or "Write Complete!" (if memory protect switch off). If the memory protect switch is set on the chord will be erased when power is off. The chord memory can be used to store a minor 7 chord allowing you to play house riffs easily with one finger.

ahh dat werkt nu ja,, VET!!!!

humm, als ik chord memory indruk zonder een akkoord te spelen UNISONO zeg maar, transposed hij het een halve toon omlaag. Weet iemand wat dat kan zijn??

thanx

Waren er niet 2 manieren van akkoorden invoeren? Eentje die vastblijft in het geheugen, ook na power off, dus eerst memory protect op off, akkoord invoeren, memory protect op on. De andere manier is als memory protect op on staat, na uitzetten is dit ingevoerde akkoord weg. Je moet misschien ook nog wat stoeien met de midi en write button op het frontpaneel, weet het niet meer zo uit het hoofd. Jouw voorganger heeft een akkoord ingevoerd wat een halve toon lager staat dan de middelste C in het permanente chord memory.

Als iemand weet hoe dat moet hoor ik het graag want de manual is hier zeer vaag over over

bij mij hield ie het akkoord altijd vast ook nadat de stroom uit was geweest. memprotect OFF. dan houdt ie het vast.

Back