tape/band echo,s welke zijn dr eiegnlijk?

Origineel geplaatst door shortwave
Ha ja, ik heb ook zo'n ding! Obscuur gevalletje, dat ik ooit heb weggekaapt bij mijn muziekschool voordat ie naar het grofvuil zou gaan... pffff... weer een vintage-ding gered van de sloop. Trouwens weing info over te vinden op internet. Bij een google-search krijg ik vooral mijn eigen posts op het forum te zien, vanwege mijn gear-list. ;)
Heb ik ook, en ook al wel eens doorverkocht naar Finland. Op de een of andere manier zijn ze er daar helemaal gek van (komt door een of andere Finse band waarvan de gitarist deze gebruikt voor zijn sound) en betalen ze er flink meer voor dan een space echo. De preamp erin geeft een hele karakteristieke klank, nog afgezien van de mooie (cleane) echo's. Lekker houden, doe ik ook :biertje:

Origineel geplaatst door elektrovolt
denk rond de 350 voor een slechte tot max. 500 voor een goede re-201 Arv...

thnx. Kheb wel de kist/doos gereviseerd.. Nieuwe sky beplakt enzo.
Ach ik denk dat em gewoon hou. Tis nou niet zo dat ik nou zo nodig dat geld nodig heb..

R

Origineel geplaatst door elektrovolt
denk rond de 350 voor een slechte tot max. 500 voor een goede re-201 Arv...

:D zegdat nou niet lkhad net m net de volle 150.- willen bieden LOL
ik denk asje kijk naar die 2 UITERST mooie rolands 201/301in t begin van mn post dat de 1000$ grens
best gehaald kan worden ,...dus 350en meer is best op zn plaats

eigenlijk een soort investereing dus want eg slijten doen ze ook niet [tapes/koppen]
zijn die trouwens universeel ; kbedoel te bestellen nog ?
ben eiegnlijk wel benieuw wat die dingen toen kosten ? aangezien dr geen poly / custum chips ofso in zitten,
sommige geen tubes en so hadden ,...dus eg techniek van toen moet t niet al te veel zijn geweest
iemand ergens folder/ pricelist

okdan keep them coming
is denk zeker een voordeel een 3 meter tape niet zoals de watkins 50 cm loops ,...
die zie je met de dag verkleuren
hebter r heel goedkoopvroeger eens eentje gekocht d8 60.-gld op rommelmarkt
op een gegeven knipte en plakte ik zelf mn tapes van video band werket best!

:engel:
mn allsound
simple weinig zeg maar niks over bekend alleen weer dat yt iets duits is ,..wel met de american cassette erin ,..
is momenteel al weer stuk T aandrijfriempie ...

Attachments

• s4021215.jpg
    s4021215.jpg
    757,2 KB · Bekeken: 151
tapeloop

tapeloop

ik ben een echo aan het zoeken, maar kunnen al die echo's tapes blijven loopen zonder dat er iets bij opgenomen of uitgewist wordt?
hebben alle bakken die functie?

vroeger deed ik dit door op de bandrecorder de wiskop af te plakken.

Re: tapeloop

Origineel geplaatst door 2206
ik ben een echo aan het zoeken, maar kunnen al die echo's tapes blijven loopen zonder dat er iets bij opgenomen of uitgewist wordt?

Zeker niet alle tape echo's hebben die functie (sound on sound), maar je kan wel alle tape echo's dat laten doen.
Gewoon een schakelaartje op de wiskop zetten.

Het grootste probleem is om de juste loop lengte voor je nummer te maken, dit ivm het tempo en de delay tijd die je wilt gaan gebruiken.

Het grootste probleem is om de juste loop lengte voor je nummer te maken, dit ivm het tempo en de delay tijd die je wilt gaan gebruiken

Hoezo? JE kunt toch gewoon de snelheid van de tape instellen op de meeste tape delays. Zodra deze gelijk loopt met je track (of wat dan ook) kun je er tegenaan. Bij mijn SE500 kan ik meerdere koppen tegelijk selecteren, dus ik kan bijv. alle koppen tegelijk laten lopen, dan wordt het alleen wel een beetje een drukke delay!

Origineel geplaatst door R-ond
WAT een vorg okdan ,..zet m ermaar by ,...niet t grof vuil dus leuk ding tape is wel dun ,..small

noooooit gezien

:{ vetjes

Ik zal wat specs geven van de Pearl Vorg Echo Orbit-1:

-Band-echo met 6 koppen.
-6 echo modi (verschillende settings met gebruik van 3 of meer koppen)
-Instelbaar echo volume
-Instelbaar echo delay
-Instelbaar echo repeat
-3 regelbare inputs (2x mic en 1x instrument)
-2 outputs (1x echo only en 1x echo & normal)
-1x footswitch-control

Verder: zeer robuust gebouwd en stevige behuizing en (uiteraard) uitegerust met VU-meter... Alleen niet zo'n mooie als op de Korg's. Bouwjaar: onbekend :confused:

Origineel geplaatst door dsil
Hoezo? JE kunt toch gewoon de snelheid van de tape instellen op de meeste tape delays. Zodra deze gelijk loopt met je track (of wat dan ook) kun je er tegenaan. Bij mijn SE500 kan ik meerdere koppen tegelijk selecteren, dus ik kan bijv. alle koppen tegelijk laten lopen, dan wordt het alleen wel een beetje een drukke delay!

Als de wiskop is uitgeschakeld dan komt het niet uitgewiste geluid op een gegeven moment terug. En je wilt wel graag dat dat op het juiste moment gebeurd. Dit kan volgens mij alleen met de juiste bandlengte.
Voorbeeld: Je wilt een bandlengte/snelheid combinatie van 1 (of 2 of 1,5 enz..) maatlengte. Alleen dan klinkt de sound on sound in de maat.

Origineel geplaatst door Patat Met
Als de wiskop is uitgeschakeld dan komt het niet uitgewiste geluid op een gegeven moment terug. En je wilt wel graag dat dat op het juiste moment gebeurd. Dit kan volgens mij alleen met de juiste bandlengte.
Voorbeeld: Je wilt een bandlengte/snelheid combinatie van 1 (of 2 of 1,5 enz..) maatlengte. Alleen dan klinkt de sound on sound in de maat.

multitracking 8o) wijsneus ...
hey juur gaatie ? check pb
hebbie nog tip voor mn allsound kapotte aandrijfriempi....?
:halleluja u grote wiki -pedie

Origineel geplaatst door R-ond
hebbie nog tip voor mn allsound kapotte aandrijfriempi....?
:halleluja u grote wiki -pedie
Heb je de originele nog? Zo ja, meet dan hoe lang-ie is, hoe breed en probeer te schatten hoe dik. Ga dan naar een onderdelenboer voor platenspelers oid en bestel een nieuwe aandrijfsnaar. Zijn nog gewoon te krijgen, nog niet zo lang terug adverteerde er iemand op MP met die dingen. Heb er een gekocht; paste niet direct maar na bijsnijden/knippen wel. Mijn Vorgje doet het er weer helemaal prima op.

hmm orginele ,... nee ik denk t niet!
er zat een stiekje op ,..noge een dunne ook
een vriend van [martin] die werket by siegling een bedrijf [by onsint dorp ] en die maakte banden
kassa banden en atomatshe systemen banden voor transport van brieven en so ,..
dat spul kon je op maar knippen en lijmen en bleef soepel
wel belangrijk adt t soepel blijk maar zal s kijnn in conrad boek
heb je ook veel video snaren en so wie weet ,..thnx
:halleluja

Tape delays? te veel om op te noemen!!!

Tape delays? te veel om op te noemen!!!

Tja, tape delays.... Ik kwam via een Binson Google hier terecht, dan ook maar direct aanmelden en kennis delen; ben dan wel geen synth man (mijn instrument is da mixing desk;), maar toch.

Heb al een paar leuke modelletjes langs zien komen, maar er zijn er zoooooooooo veel;
als antwoord op de Vorg: da's een kopie van de Pearl Echo Orbit; zeldzaam en erg gewild bij liefhebbers; van alle tape delays die ik ken oscilleert deze het mooist. Space ship in the area;)
Toch vind ik hem minder dan de Roland 201; die is meer versatile dan de Pearl. Pearl heeft bij de productie niet goed genoeg gekeken naar de juiste kopcombinaties; bovendien heb je met een Pearl 2x mint 201 in handen dus dan is de keuze snel gemaakt.

Ben het eens met het Korg verhaal, deze klinken veeeeel beter dan de Roland versies.
Heb zowel een 300 als een 500 en elk hebben ze hun eigen karakter, ideaal is de extreem lange delaytijd en de cleane sound.

Maar het gaat nog veel verder dan de genoemde modellen; Davoli, Meazzi, Evans, Multivox, Fender, Gibson, Vox, LEM, Morley....

Tenslotte Binson... Da's echt een verhaal apart. Kan ik wel een aparte thread over beginnen; want Binson zijn geen bandecho's, maar werken met een magnetische schijf; met een heel apart geluid. Om dit echter de holy grail van echo's te noemen gaat me wel wat ver. Zeker, erg speciaal geluid, zeker met gitaar of toetsen. Maar bv. de genoemde/geroemde PE-603-TU6 is zekers te weten een minder model want met transistoren. De modellen met buizen (er zijn er heel veel, Binson heeft 4 lijnen gehad) klinken veruit het mooist.
De allerzeldzaamste (als er dan al een holy grail is) is de PE-603 Stereo; 2 binsons in 1; met in totaal 20 buizen aan boord en 2 magnetische schijven. Heb de mijne laatst verkocht voor een waar vermogen. Zie foto.

Anyway, als jullie wat willen weten over bepaalde echo's let me know;
ik ben ook altijd geïnteresseerd om dingen te ruilen etc.

Attachments

• binsonklein.jpg
    binsonklein.jpg
    12,7 KB · Bekeken: 142

Origineel geplaatst door 2206

vroeger deed ik dit door op de bandrecorder de wiskop af te plakken.

haha asje eerder geboren was hadje de bandecho zelf uitkunne vinden ,...
hoe kwam bv de beatles sounds soo populair,..- alanparsons maakte mwv app. nieuwe fx

plates / band echo,s

lol
:{:z moet toch maar s mn band rec. weer op mn aux aansluiten

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Leo
héé dr dub
kijk ook even je e-mail na svp en laat even wat horen!

leo ben je weer stiekum 8o) een winkeltje aan t beginne,...
dsi eruit / eko erin mooi spul man binson,
zie je nooit ergens ,
zalje vrouw s bellen !
yoke :halleluja

iig wel ok dat gebruikers van bandechos ook reageren zekers zoals vorige post ,...
want ik kan plaatjes plakken asgeen ander maar t gaat erom ervaringen/ sounds snipperts ,..
heeft er iemand sounds bv mbt drum loops en loops met fx
aleen tape fx hierooooo

leuktoch voor t grote vergelijkings onderzoek
[asjeder al een verschil van kan horen door bv mp3/ge-up/downloade sound ,...? ]

niet geheel onbelangrijk = ist geld waard ,....bv een 201 blijft gewild vanwege ,... sound
ist vervang baar met bv een andere TAPEloooooperdt
net als synths bv; cem synths klinken behoorlijk ok ; kunje dat van elek synth zeggen ,...sommmige cem bv klinken weer beter dan andere ,...see!
geen tapeloop ist zelfde ,..en toch wel een grote vergeten ,...lijkt wel ,....fx

worden er nog wels nieuwe tape loops ap..uitgebracht ,..[byna] niet
kijk een van de eerste posts deze draad das een nieuwere kost ook gelijk 1000+ $
terwijl t baseerd is op roland machines ,..in vorige post stond weer ; dat een korg stage echo is dus beter sounding !

kan daarom wie heeft clean / mixed mp3 4 posting here

ikkan alleen op verhalen van geruikers afgaan ,.daarom graag gebruiker verhalen / sounds/mbt band echooos storys!
om mee te beginnen ,...zal patat met ,...201 / dynacord user eens vragen wat hij vindt van een 201
tov een cheap ass dyna cord mini echo
wat toch eg niet verkeerd is voor de minder bedeelde onder ons hihi
eerlijk is eerlijk
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll...MEWA:IT&viewitem=&item=330070338362&rd=1&rd=1

1961,dynacord,echocord super,analoge echo kamer,gebruikt door de yardbird's,the shadow's en nog anderen, in fantastiche staat,metalen omkadering heeft geen beschadigingen,alle lampen binnen in werken,in werkende staat,alleen 1 plastiek knopje ontbreekt maar dit is te vinden,zeldzaam.Al één verkocht geweest voor 450 euro en in slechtere staat!
toch die @uwe-dere dynacords stralen alles uit een plaat moet hebben ...warmte,..

Attachments

• edf9_1.jpg
    edf9_1.jpg
    20,5 KB · Bekeken: 139
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Patat Met

@p. met ,...ditis ook wat dsil bedoeldt

@korte golf....shortiewav
en heeft de vorg
-Band-echo met 6 koppen.
-6 echo modi (verschillende settings met gebruik van 3 of meer koppen

daar kan je dus meerder timings laten lopen ,..fatt
ist ,.afstelbaar bv asde ene kop een net "synced "instelling loopt de delays op kop 2 op lekker in "t ritme mee " ?

Re: Tape delays? te veel om op te noemen!!!

Re: Tape delays? te veel om op te noemen!!!

Origineel geplaatst door dr dub
Tja, tape delays.... Ik kwam via een Binson Google hier terecht, dan ook maar direct aanmelden en kennis delen; ben dan wel geen synth man (mijn instrument is da mixing desk;), maar toch.

welkom DR dub
mrlee:D scratch..mooie binnen komer tape echoos forum is 4 veel zeker ook fx!

Back