tape/band echo,s welke zijn dr eiegnlijk?

Ik weet niet of deze al genoemt is, maar het is een erg leuk pedaaltje als je hem mod: Danelectro Fab Echo. Ik heb er 2. Er zit wel een nadeel aan. namelijk dat de uitgang geinverteerd is tov de ingang, waardoor je hem niet op de aux van je mengpanneel kan aansluiten (of je moet er 2 in serie aan hangen, vandaar dat ik er 2 heb. Voor het geld hoef je het niet te laten iig)

Prijs
Filmpje

Dus het is een analoog pedaaltje?

groet,
Maarten

hoi,
ben zeer onder de indruk van alle info en de mooie foto's alhier.
vroeg me wel af: ik heb een evans klinkt goed, maar jankt me nu wat veel na langere stilstand( misschien aandrijfrol , weet niet)
weet iemand misschien een goed, betrouwbaar, in de buurt en niet " wacht maar tot ........", alwaar hij eens onderhanden genomenkan worden.
heb 'm nodig

heb net deze van ebay :
"emthree quasar computer echo"
heb em weer bijna aan de praat, echoot lekker, echt ouwerwetse sound..
zit ook nog een lekkere distortion op, en een phaser/chorus(werkt nog niet)
en een soort bandpass filter..
is best okee tapedelay, extra afspeelkop voor multitap..
valt verder niets over te vinden op het net.. behalve dat er nog een op ebay duitsland staat op dit moment
een schema zou welkom zijn, maarja..=(

Attachments

• !BQeVu3!CGk~$(KGrHgoOKiYEjlLmep38BJ5IwZKUdw~~_1.jpg
    !BQeVu3!CGk~$(KGrHgoOKiYEjlLmep38BJ5IwZKUdw~~_1.jpg
    21,6 KB · Bekeken: 142
  • !BQeV-ggBmk~$(KGrHgoOKjMEjlLmV-moBJ5I)wvCS!~~_1.jpg
    !BQeV-ggBmk~$(KGrHgoOKjMEjlLmV-moBJ5I)wvCS!~~_1.jpg
    19,9 KB · Bekeken: 146
ja, ziet er goed uit wel he.. had me eigenlijk voorgenomen om nooit meer aan
een tape echo te beginnen,
herken het gevoel: het is een gedoe, maar tot nu toe voegt het iets toe aan de sound wat me met een computer gewoon niet lukt. iets in de ruimtelijkheid van de sound. het wordt meer 3d .
en.. de looks natuurlijk

Fulltone Tube Tape Echo

Fulltone Tube Tape Echo

Hi guys,

Ik ben ook een gebeten tape echo freak en heb er 3 in mijn bezit:

1 Evans ES-5 Sound Creator met sound on sound mod
1 Roland RE-201 Space Echo
1 Fulltone Tube Tape Echo

De Evans heeft echt een fantastische 60's Psych sound...om van te kwijlen!

De Space Echo krijg ik niet meer aan het oscilleren, behalve als ik een feedback lus maak via mijn mixer...?! Heb al de koppen gedemagnetiseerd, helpt een beetje maar is nog niet top! Iemand een tip????

De Fulltone heeft fantastische klank (toch een beetje brom bij gebruik in stereo...), fantastische look en zoals ze zeggen:
"build like a tank"...maar maakt ook evenveel mechanisch lawaai als een tank...!? Ligt het aan mijn exemplaar specifiek of luiden al die bakken als een betonmolen??? Ik hoor echt die cartridge piepen en kreunen als het ding aan het draaien is...Heeft iemand anders soortgelijk probleem??? Ik denk dat er misschien toch iets mis is met de mijne want hij heeft op anderhalf jaar al 4 cartridges opgevreten !???

Daarnaast gebruik ik ook nog een Maxon AD-999
en in de toekomst zal er ook nog een MoogerFooger Delay bijkomen...dit is volgens mij toch een van de beste analoge delays !!

De Space Echo krijg ik niet meer aan het oscilleren, behalve als ik een feedback lus maak via mijn mixer...?! Heb al de koppen gedemagnetiseerd, helpt een beetje maar is nog niet top! Iemand een tip????

Er zit aan de binnenkant een instel-potmeter waarmee je de mate van feedback kan instellen. Deze is wellicht verlopen.
Ik weet niet uit mijn hoofd welk instel-potmeter het is maar volgens mij staat het erbij geschreven op de printplaat.

Waarschijnlijk is je probleem opgelost als je die ff bijstelt.
(ik heb jouw probleem ook een paar keer moeten ondervinden vandaar deze tip).

Groeten

vorige week toch maar weer een space echo weggedaan, omdat je nou eenmaal niet alles kan hebben (houden), maar een space echo in goede doen is toch echt een genot hoor, waar geen re20 of software tegenop kan. het klopt ook altijd, wat je doet. heerlijke delay, heerlijke reverb, instant inspiratie.
maar ja,het leven bestaat uit keuzes. binnenkort hopelijk meer in de mutron draad.

er zit inderdaad binnenin een stelpotmetertje, meer toruwens, maar 1 voor de feedback.
oscilleren hoort erbij natuurlijk, maar maak het niet te gek!

Ik heb tape echos gehad van Roland, maar zijn nog veel meer karaktervolle echos.
Analoge BB delays hebben weer een heel andere sound.
En digitale delays zoals Roland SDE-3000 of lexicon pcm-42 vind ik persoonlijk een mooier karakter hebben dan tape echos.
Heb nu een Boss RE-1000 te koop, een digitale opvolger van de roland tape echos. Heel ander karakter van geluid maar niet minder in mijn mening. Misschien interessant voor iemand hier.
Volgens mij gaat het er bij delays vooral om dat het delay geluid kleiner wordt gemaakt op een manier die groter klinkt + dat het delay geluid wat onstemt is van het originele geluid. Dan zitten de delays het originele geluid niet in de weg en wordt het geen modderige bende maar juist een warm ruimtelijk bewegend iets.

Ik heb net nieuwe cartridges van Fulltone gekocht voor mijn TTE en ik moet toegeven dat het verschil merkbaar is.De twee spoelen binnen de cartridge zijn nu uitgerust met kleine metalen balletjes waardoor er veel minder vrijving is en de spoelen op zich veel vlotter draaien.Dus weg met dit vervelend gepiep en gekreun.Helaas hangt aan dit gebruiksconfort wel een fors prijskaartje...de eerste cartridges die ik samen met de TTE heb gekocht kostten 25€/stuk en heb ze nu 37€/stuk betaald.De TTE blijft voor mij één van de best klinkende tape echo's, maar ook één van de meest luidruchtige.
Bedankt aan Leo en Matthew voor de nuttige tip om mijn Space Echo terug aan het oscilleren te krijgen...ben er helaas nog niet toe gekomen om het ding te opereren maar ik denk er dit weekend toch te kunnen aan werken!

Nu nog even een antwoordje voor mdv:
Ik ben het met je eens, er zijn ook fijne digitale en analoge BB gebaseerde producten...denk maar aan de hogerop vernoemde Moogerfooger, de 59B van Modcan of de fantastische D-Two van TC Electronics, zonder de goeie ouwe DP/4 van Ensoniq te vergeten.
Maar dit is een beetje naast de kwestie, hier had men het duidelijk en specifiek over tape echo's.Nu, pros en contras vallen altijd te bespreken...en dit is ook de essentie van deze forum en ieders opinie is altijd welkom!

Zo, veel plezier allemaal en graag tot een volgende

Het lijkt een merkloze LEM Baby. Het zal wel ongeveer dezelfde waarde hebben, niet meer dan 40 euro.

In dat geval is de tape echo niet om over te spreken en is het meer een collectors item. De verkoper zal er denk ik ook wel een collectors prijs voor willen gezien de omschrijving.

Het lijkt een merkloze LEM Baby. Het zal wel ongeveer dezelfde waarde hebben, niet meer dan 40 euro.

In dat geval is de tape echo niet om over te spreken en is het meer een collectors item. De verkoper zal er denk ik ook wel een collectors prijs voor willen gezien de omschrijving.

ik ben niet van menning dat de lem babby een pruts bak is
is tie in goede staat dan hebbie een 6 channel mixers
met best mooie eq
druk daar bvje sitestick 808 / conga,s 808 snare tr606 en bv wat andere analoge drum / percussie doorheen eq se tot lekker klinkt
en zet dan de 3 koppige echo eens aan
instant lol
wel zit je weer vast aan de tyden ...
tsja das met een ...watkins tape echo ...ook

dus sub mixertje met eq en + ? db gainz en leuk simple tape echootje [oja met pabst motoren ..dus goed

iemand wel een olie can based echo gehoord gezien ?????

das andere jaren 60 koek denkik
morley heeft een model uitgebracht d8ik

is die guyatone tape delay hier niet opgenoemd? relatief nieuw, ben je wel van je stoffige vintage gezeik af, maar is wel kankerduur zover is weet.

ik bedoel wel die grote bak die echt op tapes werkt he. die kost meer als €1000 zover ik weet.

Back