Klein probleempje met Ableton en een Emu 49

The Untitled

Ouwe rot
Heheey,

Dit is mijn eerste post op dit forum, met direct een vraag.
Ik ben bezig in ableton een live set voor te bereiden.
Hier heb ik een emu 49 midi controller bij, alleen elke keer als ik een toets aansla, duurt het +/- een seconde voordat ableton geluid geeft (in dit geval van z3ta vst)
Weet iemand waar ik dat kan veranderen in het ableton menu?
zodat alles direct reageert en geluid geeft als ik een toets aansla.
Mijn dank is groot :D

ja daar had het idd mee te maken ja 8o)
laatst had ik ook een ander vaag probleem, ik was met ableton bezig en na ongeveer een uur kwam er ongeveer om de 10 sec. een klein plopje door, net alsof een klein krasje op een cd.
zodat ook met de latency settings te maken hebben?

hmmm gebruik zelf geen ableton... maar had in cubase en fl wel last van klikjes en piepjes als de latency erg laag stond..

Origineel geplaatst door The Untitled
ja daar had het idd mee te maken ja 8o)
laatst had ik ook een ander vaag probleem, ik was met ableton bezig en na ongeveer een uur kwam er ongeveer om de 10 sec. een klein plopje door, net alsof een klein krasje op een cd.
zodat ook met de latency settings te maken hebben?
Ja dat zou heel goed daar mee te maken kunnen hebben. Als je de latency te laag voor jouw kaart instelt zal hij gaan artefacten (net als je je videokaart te snel overklokt).
Wat voor geluidskaart heb je?

Een Terratec Aureon 5.1 usb surround sound card. (ik werk met een laptop)

Ik weet dat dit niet de allerbeste kaart is, maar op de dag toen ik mn laptop kocht had ik ook een live act de s'avonds.
Maar ik had er niet bij na gedacht dat er zo goed als geen (fatsoenlijke) geluid in zo'n laptop zat.
dus heb ik deze toen gekocht.

Ik zit al aan een andere geluidskaart te denken (Emu 0404), maar wil eigenlijk ook graag akai mpd 24 kopen.
dat leek me net wat leuker speelgoed :P

maar als iemand andere suggesties weet/heeft over wat te doen, hoor ik het graag

Origineel geplaatst door The Untitled
ik heb ASIO nog niet weer opgezocht eerlijk gezegd:o:
Huh? Wat bedoel je?
Het is wel heel verstandig in je sequencer bij driver settings/audio settings asio (ipv windows sound blabla of directx/mmx) want de ASIO drivers geeft je een lage latency.

Dat kan kloppen. Vaak gebeurt dat als je al een ander audio programma als cubase of logic open hebt staan en dan bijvoorbeeld Ableton Live opstart. Rewire is een protocol om Via de ene sequencer de ander aan te sturen en in jouw geval wilde een sequencer Live overnemen.

Back