Origineel geplaatst door Hooihuis
Ja, ik heb de gok maar gewaagd en deze keer heeft het goed uitgepakt. Het loopt ook wel eens minder goed af, maar dat soort verhalen kunnen we allemaal wel vertellen denk ik en daar gaat het nu even niet om.
Hoe dan ook, het was de reis meer dan waard want het is een mooi exemplaar. Ik wil hem alleen even een beetje schoonmaken en 1 of 2 toetsen zijn wat beschadigd; kijken of ik daar vervanging voor kan regelen. Misschien heeft Senso dat nog wel liggen, al is de kans klein. Anders is het ook niet zo heel erg storend.
Aardige vogel ook trouwens hoor, maar wel een beetje vreemd. Hij wist donders goed dat hij er veel meer voor kon vangen maar hij had erg snel geld nodig, vandaar deze bodemprijs. Vond het ook wat vaag dat hij wel internet had maar geen telefoon (zoiets wekt bij mij, door andere ervaringen, al gauw wat achterdocht op) maar er zat dus niets achter of zo.
Vanavond ga ik hem maar eens helemaal aan de tand voelen deze bak. Hoe hij werkt weet ik gelukkig al (zoals bekend is de CS-30 een van de meest onlogische analoge synths qua werking die je maar kunt bedenken). Maar ik had hem daar al geprobeerd en hij klonk erg lekker
ja leo intelligentie komt met de jatren ...grijze lokken ook hihi
OOOO HAD NET NA DE TIP VAN LEO GEMAILD NAAR DIE GAST !!
@ hooihuis;....TSJA das wel een knaller 2x cs30, maar nog geen cs60 [ beter zelfs 2xcs30 ]
heb jij ook die trigger in mod. erop ja toch ,...instant mayhemmm
ik je ff verwijzen naar jouw cs30 draad plak daar wel ff de fotoos ben toevallig gisteren bezig geweest met een paar potentiele mod.s te checken ,... eg de cs30leent zich daar uitstekend voor
alleen wil ik eerst een compleet archive maken wat ik ga doen en hoe t uit te voeren!
sneak previeuw bv de schakelaar die er voor zorgt datje ramp / square van vco1 of ramp vco2 in filter in stuurt
op de print kunje die netjes linken naar ,...mini jacks op de achterkant of een losse box [minder want dan komter weer zo,n losse bereak out box erby en cs30 is al groot - en t is puur signal out naar ander synth of modulair ]
mogelijkheden alom ,..allen zie ik t nut niet eg met twee cs30 gemod zonde eentjes doen ,..en die linken aan een doepfer / korg ofje grote nep arp

system
ik heb ff wat fotoos gemaak ,...
cs 30is toch nog best wel ruim opgezet ,..kheb aan een tr606 gesoldeerd das lastiger zegkje
link naar de cs 30 draad met meer info
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=763920&t=1972#post763920