CS10 250 euro

dan is ie goed terechtgekomen.
ik was om half 1 thuis en had mail van hem, inderdaad: geen telefoon en er was nog iemand die smiddags zou komen en wat hem betreft was het: wie het eerst komt.....
ik heb maar teruggemaild dat ik niet kwam, zoiets schiet niet op, is altijd lullig voor iemand.
gelukkig was jij het, daar kan ik wel mee leven.
en als ik echt verslingerd raak aan de yamaha cs-sound, ga ik wel aan je kop zeuren.

weet je trouwens al waar je hem neer moet zetten?! ;)

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ja, ik heb de gok maar gewaagd en deze keer heeft het goed uitgepakt. Het loopt ook wel eens minder goed af, maar dat soort verhalen kunnen we allemaal wel vertellen denk ik en daar gaat het nu even niet om.

Hoe dan ook, het was de reis meer dan waard want het is een mooi exemplaar. Ik wil hem alleen even een beetje schoonmaken en 1 of 2 toetsen zijn wat beschadigd; kijken of ik daar vervanging voor kan regelen. Misschien heeft Senso dat nog wel liggen, al is de kans klein. Anders is het ook niet zo heel erg storend.

Aardige vogel ook trouwens hoor, maar wel een beetje vreemd. Hij wist donders goed dat hij er veel meer voor kon vangen maar hij had erg snel geld nodig, vandaar deze bodemprijs. Vond het ook wat vaag dat hij wel internet had maar geen telefoon (zoiets wekt bij mij, door andere ervaringen, al gauw wat achterdocht op) maar er zat dus niets achter of zo.

Vanavond ga ik hem maar eens helemaal aan de tand voelen deze bak. Hoe hij werkt weet ik gelukkig al (zoals bekend is de CS-30 een van de meest onlogische analoge synths qua werking die je maar kunt bedenken). Maar ik had hem daar al geprobeerd en hij klonk erg lekker :W

ja leo intelligentie komt met de jatren ...grijze lokken ook hihi

OOOO HAD NET NA DE TIP VAN LEO GEMAILD NAAR DIE GAST !!
@ hooihuis;....TSJA das wel een knaller 2x cs30, maar nog geen cs60 [ beter zelfs 2xcs30 ]
heb jij ook die trigger in mod. erop ja toch ,...instant mayhemmm

ik je ff verwijzen naar jouw cs30 draad plak daar wel ff de fotoos ben toevallig gisteren bezig geweest met een paar potentiele mod.s te checken ,... eg de cs30leent zich daar uitstekend voor
alleen wil ik eerst een compleet archive maken wat ik ga doen en hoe t uit te voeren!

sneak previeuw bv de schakelaar die er voor zorgt datje ramp / square van vco1 of ramp vco2 in filter in stuurt
op de print kunje die netjes linken naar ,...mini jacks op de achterkant of een losse box [minder want dan komter weer zo,n losse bereak out box erby en cs30 is al groot - en t is puur signal out naar ander synth of modulair ]
mogelijkheden alom ,..allen zie ik t nut niet eg met twee cs30 gemod zonde eentjes doen ,..en die linken aan een doepfer / korg ofje grote nep arp :D system
ik heb ff wat fotoos gemaak ,...
cs 30is toch nog best wel ruim opgezet ,..kheb aan een tr606 gesoldeerd das lastiger zegkje

link naar de cs 30 draad met meer info

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=763920&t=1972#post763920

Attachments

• s4021335.png
    s4021335.png
    660,3 KB · Bekeken: 112
Re: Re: osc

Re: Re: osc

Origineel geplaatst door Leo
die jongen van de cs10 is een aardige kerel en omdat ik daar vlakbij oefen, dacht ik uiteindelijk (ik ben er ook niet opgesprongen, hij stond al een paar dagen te koop) dat ik m maar moest kopen.
[/B]

he, zit je in een bandje Leo ? nb in de buurt van zoetermeer als ik het goed begrijp, dan moet het wel serieus zijn.
Je neemt die ouwe troep dan toch niet mee naar de oefenruimte zeker.

en hoe zit het met die cs30; stond die alleen te koop op de interface site en niet op mp of op Sf ?!?
en dan ook nog voor slechts 300 euro ?
en die komt terecht bij iemand die er al 2 heeft ? ;{

djiezus, alle zekerheden in mijn beperkte bestaan vallen ineens weg,

hoe dan ook hier is nog zo'n cs15 voor 700 piekebazen

http://tinyurl.com/yxgobw

hoe duur was die sonic 6 trouwens; lijkt mij een dure grap geweest;
en dat net na de kerstdagen (en die reiskosten naar Zoetermeer iedere week)

ik sleep niet, want ik zing :)

moerkapelle is het eigenlijk, ouwelullen coverband, maar het rukt wel.

die cs30 was inderdaad op interface, stond nog meer leuks en was snel verdwenen naar pagina niet zichtbaar ivm veel nieuwe ads. zie je niet vaak op interface.

sonic6 was een rib uit mijn lijf ja, maar vooruit maar. is gewoon leuk.

ik sleep niet, want ik zing :)

moerkapelle is het eigenlijk, ouwelullen coverband, maar het rukt wel.

die cs30 was inderdaad op interface, stond nog meer leuks en was snel verdwenen naar pagina niet zichtbaar ivm veel nieuwe ads. zie je niet vaak op interface.
sonic6 was een rib uit mijn lijf ja, maar vooruit maar. is gewoon leuk.

geef niet zo,n ouwe ..band in een teenage ruk punk band zou je ook flatert staan maar ff ontopic de sonic6:D
wat vindt je dr byzonder genoeg aan om te kopen heb een keertje aandachtig dat filmpie op you tube beken een van de eesrte moogs en baseerd op dat/ die system s toch ander electronica dan mini / prodigy t was een leer / school machine

filmpie vondt indrukwekkend
totaal andere moog dan WE gewend zijn zo,n sonic 6

en als ik echt verslingerd raak aan de yamaha cs-sound, ga ik wel aan je kop zeuren.

Ja, het heeft toch echt wel een aparte sound inderdaad. Ben hem aan het uitproberen nu en het valt me weer op dat je er toch wel erg wazige dingen uit kunt halen. Me like :) Aan de andere kant Leo, hij is in een goede staat maar een schoonmaakbeurt kan hij echt wel gebruiken hoor. De vorige eigenaar lustte wel een shaggie, om het zo maar te zeggen, en dat is wel te ruiken en te voelen ook (plakkerig). Maar daar kan gelukkig iets aan worden gedaan.

Vraag me alleen af hoe ik de draaiknoppen er af kan krijgen. Deze zitten echt muurvast en niet met een boutje of zo, maar volgens mij gewoon geklemd. Ik wil dat toch voorzichtig aan gaan pakken dus als iemand tips heeft - graag!

Verder klinkt hij iets instabieler dan mijn andere CS-30 en dat is niet perse een nadeel, want het geeft hem effe meer karakter zo te horen. Alsof hij meer "geleefd" heeft lijkt het wel. Sommige pots kraken wat en ik weet niet of ik daar wat aan kan doen. Zou het wel willen, maar het moet ook weer geen megaproject worden.

Hoe dan ook, morgen wil ik hem even koppelen aan zijn broertje en kijken hoe ze samen klinken om een idee te krijgen, ook van de mogelijkheden (de sequencer kun je ook samen gebruiken). En even de serienummers checken om te zien wie de oudste is natuurlijk!

weet je trouwens al waar je hem neer moet zetten?! ;)

:o: euhhh...nee, daar moet ik nog even wat op vinden. Wat dat betreft ben ik wel wat impulsief geweest eigenlijk.

ik heb vandaag de knoppen van de cs10 gehad, om schoon te maken, hoewel deze schoon was eigenlijk, en ook om de toch wat wankele potmeter van de noise goed te solderen, sommige knoppen wilden niet of nauwelijks. maar.....
geef nooit op.
ik pak de echt lastige knoppen met 4 vingers, moeilijk uit te leggen, linker duim en wijsvinger op zuid en noord en de rechter duim en wijsvinger op west en oost. de vingertoppen echt op de kast in elkaar drukken, dan de 4 vingers echt stevig op de knop klemmen en dan de vingertoppen strekken. dus: vingers zoveel mogelijk in elkaar op de kast, dan een ijzersterke grip krijgen en dan de vingers strekken. daarmee gingen bij mij op 2 na alle kwaadwillende doppen eraf. de laatste 2 min of meer op dezelfde manier, alleen van 1 kant (de bovenkant, zodat evt beschadigingen zoveel mogelijk uit het zicht blijven) een klein schrioevendraaiertje eronder om mee te wippen. deze hefboomtechniek dient samen met de eerder beschreven worstelgreep te worden uitgevoerd, en onder de schrevendraaier moet een theedoekje liggen, tegen het krassen. de potmeters zitten met een moer geborgd, dus daar kan je niks slopen, dacht ik. het zijn van die asjes met een snee in het midden en ribbels rondom. dat kan lastig zijn, maar meot altijd kunnen.

jammer van de shaglucht, ik ben daar allergisch voor, hoewel een grotendeels metalen synth als de cs30 goed schoon te maken is. en dat zijn leuke klusjes vind ik eigenlijk.
als je er vnaf wil, heb ik er geen moeite mee als je winst maakt. ik zal morgen decs10 nog eens lekker uittesten.
wat me vanavond al beviel is de seq tom door hetfilter. ik heb alleen die moddervette., loeizware drumbak, maar de hihats door het cs-filter klinken al aardig subtiel als een 808 of 606. door een moog filter lukt dat niet.

welterusten.

Verwijder die knoppen aub niet met een schroevendraaier. Ok zoals Leo beschreef met iets er tussen is al minder link uiteraard. Maar hoe het met de CS goed gaat is alsvolgt:

Gebruik een touwtje of een stroomdraad (met plastic eromheen), steek deze onder
de knop door zodat je aan beide kanten een stuk touw hebt zitten. Pak beide uiteinden en trek de knop omhoog. Afhankelijk van de ruimte tussen onderkant knop en synth behuizing en de dikte van het gebruikte kabel/touwtje kan je deze eventueel eerst een keer om het asje draaien. Maar dat is niet altijd nodig. Dan heb je wel wat meer grip.

Ik heb een soort cleaning spul ondekt da heet Big Orange van Valma, is voor autos en werkt echt bizar..plus het heeft een heel licht "cockpitspray effect" dus niet zo heavy als cockpitspray (siliconendrab) maar heel subtiel. Ik heb er mijn CS30 mee gepoetst en boy wat een top resultaat....

tata...wat een plaatje

Attachments

• dscf0593.jpg
    dscf0593.jpg
    177,2 KB · Bekeken: 107
Origineel geplaatst door sander
Verwijder die knoppen aub niet met een schroevendraaier

9 van de 10 keer sloop je daar idd in mindere of meerdere mate een knop mee....er barst altijd wel iets...En Leo...sommige Knobs zijn ook echte vingerkillers...hahahaha

Knoppen er met een theelepel en een stukje papier eraf halen. Papiertje onder de knop schuiven lepeltje onder de knop en omhoog wippen, het lepeltje gebruik je omdat de bolle kant bij het wippen de kast bijna niet kan beschadigen, en voor de zekerheid zit er dan nog een stukje papier onder. Stond een keer hier op het forum.

Origineel geplaatst door anoniempje
Knoppen er met een theelepel en een stukje papier eraf halen. Papiertje onder de knop schuiven lepeltje onder de knop en omhoog wippen, het lepeltje gebruik je omdat de bolle kant bij het wippen de kast bijna niet kan beschadigen, en voor de zekerheid zit er dan nog een stukje papier onder. Stond een keer hier op het forum.

Dit is een redelijk alternatief maar je oefent wel maar aan 1 kant druk uit onder de knop zodat je de shaft van de potmeter kan verbuigen...Het gaat niet altijd even soepel...dan zet je kracht en hup....

Origineel geplaatst door anoniempje

Soms kan het ook helpen om een warme (geen hete) fohn een paar minuten op de knoppen te zetten zodat ze iets uitzetten & er meer speling komt.

er paste echt niks anders tussen, zeker geen theelepel of touwtje. het is ook moeilijk uit te leggen, je meot niet wrikken of duwen, maar gewoon alle spieren in je arm spannen en dat laten uitmonden in een bwegeging zo klein, dat het eigenlijk niet beweegt, net als gras dat groeit. dan geef je net genoeg mee.

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Ik heb een soort cleaning spul ondekt da heet Big Orange van Valma, is voor autos en werkt echt bizar..

ziet er goed uit, als je in de buurt bent, kan je dan een keer mijn auto komen wassen? ;)

ziet er goed uit, als je in de buurt bent, kan je dan een keer mijn auto komen wassen? ;)

ja hoor..als jij mij de sonic 6 verkoopt

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
ja hoor..als jij mij de sonic 6 verkoopt

als er 1 weggaat, hoor jij het als eerste.

Leo & alle anderen: bedankt voor de tips! Ik zal de knoppen zo voorzichtig mogelijk proberen te verwijderen want ik wil uiteraard zelf ook geen beschadigingen aan deze bak. Maar dat ga ik aankomende week maar even uitvoeren, want doordeweeks heb ik toch nooit inspiratie om muziek te maken dus dan kan ik het beste dit soort klussen doen.

Gisteren ook de "nieuwe" CS-30 even getest als effectenbak voor externe bronnen en dat viel op zijn zachtst gezegd niet tegen. Inderdaad lijkt hij wel vetter te klinken dan het andere exemplaar. Ik had even wat onopvallende loops uit de EMU XL-7 door het filter/envelope follower gehaald en het was echt instant Aphex Twin. Mensen die zeggen dat het filter van de CS-30 karakterloos is weten wat mij betreft niet waar ze het over hebben. Wat een bak zeg!

Vandaag misschien even een fotootje maken en die zet ik dan wel in de draad die R-ond heropend heeft.

Back