Mixer hoe ?

karstieman

Super K
Ik heb momenteel een kleine Soundcraft Compact mixer.
Het fijne is dat ik via het 'record' knopje een kanaal kan kiezen dat dan naar mijn pc gestuurd wordt om te recorden.
Het signaal van de pc krijg ik direct weer terug en kan ik weer inmixen in mijn monitor signaal.

Nu is het probleem dat de mixer geen effecten aankan via FX Send of zo, dus ik moet echt elk kanaal aan dat ik wil compressen / reverb'n :P tussen de mixer en het apparaat koppelen.

Zijn er mixers te krijgen de recording functie hebben (dus een kanaal naar pc om op te nemen en toch de andere instrumenten blijven beluisteren) én die direct monitoring hebben én die fx aankunnen zonder dat ik ze per kanaal moet omprikken ? :eureka:

neem je steeds maar 1 kanaal tegelijk op of wil je meerdere tegelijk kunnen opnemen? het handigst lijkt me gewoonweg een tafel met direct outs (die je aan je pc hangt) en waarop je fx en comp's gewoon via inserts of auxen prikt. afluisteren doe je dan via de solo bus.

@PMX: Bedankt voor je reactie.
Ik kan met mijn Audiophile maar 1 kanaal tegelijk opnemen.
Dat van de aux / inserts is me duidelijk.
Nu zijn er mixers met een regelbare en selecteerbare ALT3/4 output.
Kan je daar een kanaal naar keuze doorheen sturen naar bijv. je pc ter opname ?

Ik vraag dit omdat ik aant' kijken ben naar een nieuwe mixer en ik heb deze op het oog.
De Tapco Mix260 (of Mix220)
LINK NAAR SITEl

Klink naar grotere afbeelding: GROTERE AFBEELDING

Attachments

• mix260fx-3qtr.jpg
    mix260fx-3qtr.jpg
    24,4 KB · Bekeken: 83
ik vermoedde al dat je maar 1 input zou hebben, en dan is dat zeker de manier om ermee te werken. of via de alt output (bussen) of eventueel zelfs via een aux, kan ook nog natuurlijk...

Back