HOE vocalen opnemen met 1212m

Phony

Gegeristreerd lid
Hoi,

ik heb misschien een wat domme vraag, maar hoe kun je met een emu 1212m geluidskaart puur en alleen vocalen opnemen (via de mixer naar de inputs), waarbij je tegelijk de bijbehorende track afspeelt op je pc?

Ik heb in de patchmix geen juiste config kunnen vinden/verzinnen hiervoor. Als ik nu een track afspeel op m`n pc en ik wil iets recorden via de line in, dan pakt ie EN het line in signaal + pc track..... en ik wil dus alleen in INPUT signaal recorden, terwijl hij een track afspeelt.

Een idee was om de I/O card L en I/O card R via asio te routen en dan in audition alleen die kanalen te selecteren. Alleen kan ik in Audtion alleen I/O card L OF I/O card R kiezen..... geen stereo dus.... aaargh...:stupid

Laatst gewijzigd:
Welke sequencer?

Ik heb een 1820m en neem alleen synths op.

In Patchmix DSP:
- nieuwe strip aanmaken
- physical source -> aangeven welke input
- op deze strip rmb -> insert peak meter (optioneel maar wel aan te raden)
- op deze strip rmb -> insert send (output to asio/....), host asio in X

Dan in je sequencer de inputs configureren.

Bv in Cubase bij devices>vst connections>inputs. Dan een audio track aanmaken met als input de zojuist aangemaakte input. Monitor knopje aanzetten op dat kanaal als je het geluid over de input wilt horen. En recorden maar.

Origineel geplaatst door MikeJarod
Welke sequencer?
.....verhaal.....

Audition gebruik ik om dingen los te recorden.
Volgens mij is wat jij uitlegt hetzelfde als de laatste 2 regels van mijn verhaal als ik het goed begrijp.
Probleem is dan dat ik maar 1 input in Audition kan kiezen...... of linker input, of rechter input.... dus ik kan met 2 mono inputs dus niet tegelijk in stereo opnemen. En dat is vervelend....

tnx anyway :eureka:

Niet echt een geweldige oplossing, maar als je vocalen wilt opnemen, zou je kunnen overwegen om los zo'n EMU 1820M dock te kopen (die past op de 1212M) maar dat is bijna net zo duur als een complete 1820M als 't tegenzit...

Ik neem zowat dagelijk zang op in Cubase met mijn EMU 1820. Werkt prima!

Back