hellp ik krijg mijn nieuwe studiologic sl990 pro niet aan de gang

typeface

Nieuwkomer
beste allemaal

ik zit met een klein probleempje

als midi noob (normaal plug en play gewend) heb ik een studiologic sl 990 pro master klavier gekocht. maar nu ik die aan mijn pc heb hangen moet ik die gaan instellen en krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat. ik gebruik reason 3 wn heb het klavier rechtstreeks aan mijn pc hangen.

nu voelen jullie mijn vraag al opkomen maar dan nog even dit
in reason in de midi setup staat ook het merk fatar of studiologic helemaal niet afgebeeld en zelfs als ik het als standaard midi keyboard opgeef doet ie niks.

mijn vraag

doe ik wat fout moet er een of andere module tussen of wat dan ook

Whellllllllllp.

met vriendelijke groet

Typeface

Als ik het zo lees doe je niets verkeerd aan de kant van je Studiologic.
denk toch echt dat het aan je software ligt.

hoe heb je je midi kabel aangesloten op je PC? via de gameport? usb?
je zal denk ik je midi input in reason goed moeten instellen.

De plug and play generatie....:stupid
Maar goed: Ga als volgt te werk.
-Sluit de midi OUT van je klavier aan op de midi IN van je PC. (wat voor midi interface heb je? USB, Gameport).
-Ga in Reason naar de preferences naar het onderdeel midi.
-Selecteer bij één van de midi inputs (A,B,C of D) de naam van je midi interface. De naam van je klavier zal er niet bij komen te staan omdat via midi geen informatie wordt gegeven over wat voor soort apparaat er op zit aangesloten.
-Voeg een synth / sampler of wat dan ook dat geluid maakt in Reason toe.
-Wijs de juiste midi input die je zojuist gekozen hebt (A,B,C of D) toe aan de synth /sampler.
zorg ervoor dat de juiste midi kanalen op elkaar staan afgesteld.

Succes!

Nog een tip: Je zegt zelf dat je een midi nOOb bent. Zorg ervoor dat je meer te weten komt over midi!! Lees ook goed de handleiding van Reason door. Er wordt je dan een hoop duidelijk!

heb em aan de gang

het probleem was dat ik mijn keyboard via mijn juli@ geluidskaart heb aangesloten en daarin de directwire (software) niet goed had bekabeld.

hartelijk dank voor jullie reacties.

met vriendelijke groet

frank van yperen

Back