Om te beginnen heb ik eerder ervaring gehad met sample cd's. Toentertijd met sample cd's van Sample Fusion. Helaas was het grotendeel van deze (orchestrale) sample collectie slecht opgenomen. Hierdoor is de angst ontstaan dat de duurdere pakketten misschien ook een hoop slecht bruikbare samples bevatten. Toch wil ik het gaan proberen, omdat goede samples meer realistisch klinken dan mijn huidige synthesizer (Korg Trinity Rack) die ik nu gebruik. Ik wil het budget beperken tot 300 euro! Ik heb veel rondgezocht / demo's geluisterd en de volgende pakketten vind ik interressant:
East west Symphonic Orchestra Silver (Helaas beperkt tot 1 piano)
Garritan Personal Orchestra
Steinberg Studio Case II (Hiervan heb ik helaas geen demo's kunnen vinden)
Ik maak filmmuziek en daarvoor wil ik het pakket gebruiken.
Wie heeft ervaring met 1 van bovenstaande pakketten? Wat vind je er wel en niet goed aan? Ook anderen, die geen ervaring hebben met bovenstaande pakketten, mogen van mij reageren welke zij zouden kiezen vanuit mijn oogpunt. Dat helpt mij de knoop door te hakken.
Groeten Daniël.
East west Symphonic Orchestra Silver (Helaas beperkt tot 1 piano)
Garritan Personal Orchestra
Steinberg Studio Case II (Hiervan heb ik helaas geen demo's kunnen vinden)
Ik maak filmmuziek en daarvoor wil ik het pakket gebruiken.
Wie heeft ervaring met 1 van bovenstaande pakketten? Wat vind je er wel en niet goed aan? Ook anderen, die geen ervaring hebben met bovenstaande pakketten, mogen van mij reageren welke zij zouden kiezen vanuit mijn oogpunt. Dat helpt mij de knoop door te hakken.
Groeten Daniël.

(lees: tientallen tracks), misschien wil meerdere.....
Of bedoelde je GB?