Gewikt en gewogen: IK Total Studio Bundle 3

bonzo

Stamgast
Dit leek me een erg leuk pakket voor 299 bij de bekende Duitse en blijkbaar ook Nederlandse winkels. De masteringssectie kende ik al, die is erg goed, waardoor het eigenlijk al de moeite is. Iemand ervaring met de rest? Deel gerust. Ik test hem geleidelijk en vat wat samen.

Inhoud:

The Total Studio 3 bundle includes:

SampleTank 2.5 XL
Sonik Synth 2
Miroslav Philharmonik
SampleMoog
SampleTron
15 Xpansion Tank 2 Multi-Sampled Instrument Collections
AmpliTube 3
including:
AmpliTube Jimi Hendrix™
AmpliTube Metal
AmpliTube Custom Shop
T-RackS 3 Deluxe
Mastering Suite
CSR - Classik Studio Reverb

De eerste resultaten.

P
ositief:
-je krijgt veel voor het geld
-goede galmpjes!
-Miroslav is héél tof. Knappe sounds.
-Sample Moog: toffe klanken op het eerste zicht, maar wel even zoeken
-T-racks: kende ik al. Heel sterke masteringtool voor me.
-Ampli: leuke features en uitwerking. Sound: volgt later. Ga hem binnenkort eens testen met mijn usa strat 79
Tron: lijk me leuk voor Tron-toestanden. Klanken moet ik nog uitgebreid testen.
Tank: heb ik een jaar voor nodig om volledig te beluisteren...

Eigenlijk durf ik toch al zeggen dat dit al niet slecht is voor 299euro.

Is er een maar?

Negatief:
-de ware hel om te installeren, gewoon omdat het zo veel is... Alles staat op afzonderlijke schijfjes, en bij de samples voor de tank, moet je soms VIER keer afzonderlijk installeren PER schijfje.
Bij NI Komplete Ultimate had je gewoon een HD, waarbij je enkele dingen aanvinkt en installeert.
-iets wat ik bij veel pakketten mis: waarom installeren die dingen niet logisch op de juiste plaats. Plugins komen, onder C6 alvast niet onder een IK-map te staan. Ook komen je reverbs bv niet onder reverbs te staan en je moet je plugins zowat overal in je DAW gaan zoeken na installatie. Ook NI Komplete Ultimate dat ik twee maanden geleden kocht heeft hier last van, dus het is niet enkel bij Ik een probleem.
- Je wil dit pakket niet in huis hebben als je moeite hebt om iets te vinden of om keuzes uit klanken te maken. Het is ERG veel, maar ... zie ook onder positief

Meer nieuws komt later als ik hem wat uitgebreider testte.

Miroslav Philharmonik leek mij een mooie, niet al te dure, oplossing voor goede strijkers en koren. Op de productpagina van Miroslav Philharmonic staat echter dat voor PC alleen Windows XP/Vista 32bit worden ondersteund. De FAQ van IK Multimedia zegt er het volgende over:

url=http://www.ikmultimedia.com/faq/ schreef:
We currently offer native 64 bit versions of the latest AmpliTube 3, ARC System, and T-Racks 3 software. Users can download these 64 bit compatible versions from their User Area > Downloads section.

The rest of the IK plug-ins can be installed on a 64-bit system but as 32-bit plug-in, which is not taking advantage of any of the 64-bit processing. Through the user of various wrappers inside of popular DAWs (such as Cakewalk, Cubase, Logic), the software can be run successfully on a 64-bit OS.

Mede daardoor heb ik er niet verder naar gegekeken, aangezien ik Windows 7 64-bit heb.

Heb je daar toevallig ervaring mee?

sonic synth en sampletank zijn niet al te best, ze klinken gewoon niet.

Hallo
Ik heb zelf de gewone studio bundel, alleen de synth,s. Was destijds 180 euro compleet.
Werkt bij mij prima onder win 7 64b en cub7 64b
Het meeste gebruik ik sampletank, waarvan ik de geluiden prima te gebruiken vind.

Groet Jan

Miroslav Philharmonik leek mij een mooie, niet al te dure, oplossing voor goede strijkers en koren. Op de productpagina van Miroslav Philharmonic staat echter dat voor PC alleen Windows XP/Vista 32bit worden ondersteund. De FAQ van IK Multimedia zegt er het volgende over:

Mede daardoor heb ik er niet verder naar gegekeken, aangezien ik Windows 7 64-bit heb.

Heb je daar toevallig ervaring mee?

Ik draai Miroslav Philharmonik op een Windows 7 64-bit machine in Cubase 7 64-bit zonder problemen.
Je kunt trouwens desgewenst ook Cubase 7 32-bit draaien op een 64-bit computer. Alleen heb je dan niet al je RAM (als je meer dan 3GB hebt) ter beschikking.
In andere DAW's zal het denk ik ook wel goed draaien, als ze een soort VST Bridge hebben. Anders even jBridge aanschaffen voor iets van $15.

Bedankt voor de ervaringen Janpy en arnomusicman!

Ik draai Miroslav Philharmonik op een Windows 7 64-bit machine in Cubase 7 64-bit zonder problemen.
Je kunt trouwens desgewenst ook Cubase 7 32-bit draaien op een 64-bit computer. Alleen heb je dan niet al je RAM (als je meer dan 3GB hebt) ter beschikking.
In andere DAW's zal het denk ik ook wel goed draaien, als ze een soort VST Bridge hebben. Anders even jBridge aanschaffen voor iets van $15.

Ik heb Cubase 5 64-bit, 32-bit Cubase installeren heb ik bewust niet voor gekozen, mede vanwege de beperking op het bruikbare RAM. Gebruik jij jBridge? Of werkt het 'out-of-the-box'?

Bedankt voor de ervaringen Janpy en arnomusicman!

Ik heb Cubase 5 64-bit, 32-bit Cubase installeren heb ik bewust niet voor gekozen, mede vanwege de beperking op het bruikbare RAM. Gebruik jij jBridge? Of werkt het 'out-of-the-box'?

Ik gebruik jBridge niet meer. In Cubase 7 doet VST Bridge van Steinberg het prima. Dus ik heb Miroslav gewoon in Cubase 7 64-bit draaien. Met Cubase 5 is het misschien wel verstandig om jBridge te gebruiken. In de C5 tijd was VST Bridge minder stabiel dan nu.

Back