Subtiel & warm [compressor]

KURZWEIL-2600

Ingeburgerd
Hoi ! Heeft iemand ervaring met high end compressors ? Ik zoek namelijk een warme subtiele compressor !
Mijn muziek style is RnB/2step/ geen elektro of techno.
Ik wil dat digitale geluid weg hebben en drums wil ik punchy strakke bottom geven, ik zat ook aan te denken naast een High end compressor ook een DBX comp/limiter om wat punch geven ?
En daarna nog een stereo imager van Tc elektronics ?

alvast bedankt :)

Re: Subtiel & warm [compressor]

Origineel geplaatst door KURZWEIL-2600
Ik zoek namelijk een warme subtiele compressor !

Probeer eens een optische compressor van JoeMeek. Ik heb zelf de C2.

Een optische compressor kan van heel subtiel naar pompen. Maar voegt ook 2e order harmonische vervorming toe, net als buizen dat doen, en dat ervaart het oor als warm.

2e hands zijn ze niet zo duur. Je vind ze hier ergens tussen de 75 en 100 euro!

Gekko.

'k Heb een DBX 566 gehad en dat was een hele fijne buizencompressor!
DBX strakheid en transparantie tot je met je vingers aan de drive knop komt :).

Behalve dat.....

...is het geen plaatje?

dbx566_1.gif

-C-

Manley Vari-MU

Manley Vari-MU

De Vari-Mu van Manley staat bekend om zijn vermogen om warmte te kunnen toevoegen. Het is geen brickwall machine, maar werkt juist subtieler. Is vooral voor je eindmix.

Warm en heel subtiele compressor, zou ik toch kiezen voor de Avalon 747, in Duitsland kan je die dingen nieuw importeren voor 1900 euro als je goed zoekt.

Voor die sidechain die erop zit, dan je bijvoorbeeld een punch geven in laag 100-200, waardoor je een vette onderkant krijgt. En die 6 bands eq die erop zit, daarvan ga je echt houden.

Origineel geplaatst door PrinsJan
Warm en heel subtiele compressor, zou ik toch kiezen voor de Avalon 747, in Duitsland kan je die dingen nieuw importeren voor 1900 euro als je goed zoekt.

Voor die sidechain die erop zit, dan je bijvoorbeeld een punch geven in laag 100-200, waardoor je een vette onderkant krijgt. En die 6 bands eq die erop zit, daarvan ga je echt houden.

Hey prins

1900€ ???? Dat heb ik nog nooit kunnen vinden help me even dan :)

Die VT747 kan ik nog wel goedkoper voor je regelen denk ik.......

pb me maar maar als je belangstelling hebt.

Back