BCF2000/Kontakt group automation

everlong

Ingeburgerd
Hoi,

Ik heb het volgende automation vraagstuk:

Mijn configuratie bestaat uit:
- Behringer BCF 2000
- Kontakt 2.2
- Cubase 3.1 SL

Ik heb in Kontakt verschillende groepen aangemaakt d.w.z. ik heb een groep met basedrum, snaredrum, hihats etc. Aan deze groepen heb ik een apart midi-kanaal gehangen om deze in Cubase en op mijn BCF2000 apart te kunnen behandelen om volume,pan etc te regelen. Ik krijg het echter nier voor elkaar om mijn BCF2000 zo in te stellen dat ik de volumes van de groepen en per kanaal/fader apart kan regelen. In cubase kan ik wel gewoon per kanaal werken op mijn BCF2000 door middel van de mackie mode.

Wie kan mij helpen om mijn BCF2000 en kontakt2 zo te programmeren dat ik ze per midi-kanaal/fader kan bewerken?

Alvast bedankt.

groeten

Generic remote gebruiken ipv Mackie-mode.

Eerst generic remote toevoegen.
Dan Kontakt een keer toevoegen.
Daarna kun je alle Kontakt parameters mappen binnen het generic remote scherm.

Bedankt voor je tip maar ik kom er nog niet helemaal uit, eerlijk gezegd (en ik heb de handleiding doorgespit en gegoogled en op diverse forums gekeken).
Het aanmaken van een nieuwe generic remote template lukt me:

Wat vul ik dan in als midi input en midi output?

en wat vul ik in bij:

Control name - Midi status - Midi channel - Adress - Max. Value - Flags

en dan onderin:

Control name - device - Channel/category - Value action - Flags

er vanuit gaande dat ik bijvoorbeeld met de eerste fader van de BCF2000 midi channel 1 van Kontakt wil aansturen?

Tja dat hangt dus ook weer af van de instellingen op je BCF wat je bovenin invult. Het is een beetje van alles wat op kanaal x (bovenin) binnenkomt, wordt geroute naar y (onderin).

Ik zit er zelf ook nog mee te stoeien, volgens mij is Cubase stiekem best wel kut voor dit soort dingen.......maar het moet kunnen iig.

nogmaals bedankt, het is inderdaad erg stoeien........

Heeft er iemand misschien een template voor generic remote van BCF/Kontakt die te importeren is in cubase?

Origineel geplaatst door everlong
Bedankt voor je tip maar ik kom er nog niet helemaal uit, eerlijk gezegd (en ik heb de handleiding doorgespit en gegoogled en op diverse forums gekeken).
Het aanmaken van een nieuwe generic remote template lukt me:

Wat vul ik dan in als midi input en midi output?

en wat vul ik in bij:

Control name - Midi status - Midi channel - Adress - Max. Value - Flags

en dan onderin:

Control name - device - Channel/category - Value action - Flags

er vanuit gaande dat ik bijvoorbeeld met de eerste fader van de BCF2000 midi channel 1 van Kontakt wil aansturen?

Wat dat allemaal betekend staat toch echt allemaal in je manual, dus lees dat nog eens. Op de Behringer site kan je wel een .xml en sysex file vinden voor de generic remote met BCF. Dan werken je BCF en de generic remote iig al perfect samen, moet je alleen nog eenmalig de parameters naar Kontakt mappen.

Back