MIDI problemen met SY Manager

[ZerO.hOur]

Superdonald
Hoi,

Ik heb een SY99 en gebruik SY Manager om patches naar mijn SY te zetten. Het downloaden van patches vanaf mijn SY99 naar de computer vertoont kuren, waar ik eerder geen aandacht aan besteed heb omdat ik het nog niet nodig had.

Als ik SY Manager opstart begint het er al mee dat rechtsonder in beeld mijn synth (meestal) als zijnde een SY77 herkend wordt. Als ik de patches download pakt hij van alle categorieën maar de eerste paar patches (geen tot 4). Als hij de synth als SY99 herkent is dit hetzelfde.

Het vreemde is dat verder alles perfect werkt, patches uploaden naar de SY maar ook dingen buiten SY Manager, zoals midi afspelen en opnemen.

Ik heb een simpele joystick MIDI interface. Zou het misschien kunnen dat deze over zijn nek gaat bij veel SysEx verkeer en is een beter MIDI interface een oplossing?
Of zou het een probleem kunnen zijn van de SY99 of van de computer?

Ik gebruik de joystick poort van een SoundBlaster Audigy 2 kaart, en ik gebruik de KxDrivers. Met de Creative drivers is dit probleem er trouwens ook.

Ik hoop dat iemand een suggestie heeft :)

Cheers

Kun je sounds afzonderlijk heen en weer sturen? Als dit nl. wel werkt, heeft het er idd alle schijn van dat grotere pakketten sysex data niet fatsoenlijk door je geluidskaart worden doorgesluisd. En de combinatie Soundblaster-Kxdrivers vertrouw ik eigenlijk voor geen meter.

Re: MIDI problemen met SY Manager

Origineel geplaatst door [ZerO.hOur]
... Ik heb een simpele joystick MIDI interface. Zou het misschien kunnen dat deze over zijn nek gaat bij veel SysEx verkeer en is een beter MIDI interface een oplossing?
Of zou het een probleem kunnen zijn van de SY99 of van de computer?

Ik gebruik de joystick poort van een SoundBlaster Audigy 2 kaart, en ik gebruik de KxDrivers. Met de Creative drivers is dit probleem er trouwens ook. ...
Goede kans dat het komt door de chip van de MIDI-interface.
Er zijn twee oplossingen.
  1. De SY99 vertellen dat er meer afstand moet zitten tussen de sysex pakketjes, zie hiervoor de handleiding.
  2. Een fatsoenlijke USB MIDI interface kopen.
    [/list=1]

Back