40 kanaals 8bus mixer

Steven V

Ouwe rot
Heren,

Ik zoek een 40 kanaals (mono) 8 bus mixer voor gebruik bij live concerten, van goede kwaliteit.

Aangezien ik hier niet zoveel over ken, ga ik bij jullie te rade. Als het kan koop ik de mixer tweedehands.

Wat belangerijk is is dat er een meterbrug bij zit of op gezet kan worden. Wat is jullie gedacht hierover?

moet het een beetje handzaam zijn (busje) of vrachtwagenformaat? ik zelf denk in de eerste plaats aan een tweedehands a&h, 2200/3300 ofzo. 40ch is wel een boel, misschien is een oude delta iets? of een oude yamaha pm-****, maar dat is allemaal een stuk zwaarder en groter dan een a&h tafel...

de gb serie van soundcraft, best veel voor niet al te veel en toch net wat beter allemaal als A&H
redelijk compact ook.

Origineel geplaatst door daddy d
de gb serie van soundcraft, best veel voor niet al te veel en toch net wat beter allemaal als A&H
redelijk compact ook.

Zo Soundcraft beter dan A&H.... Zal toch geen waar zijn :-)

zolang iets in de zelfde prijsklasse is zou ik er niet per definitie vanuit gaan.
prijsklasse zegt meer als merk doorgaans is mijn ervaring.

als je wilt fitnessen en een goed geluid tegelijk, (ook afhankelijk van band natuurlijk) dan neem je een soundcraft 8000, 1 van de beste eq's en goeie pre-amps, helaaas geen volledige meterbrug , maar luisteren doet meer dan kijken duss uh

Grootte speelt niet zoveel rol, ik ga toch zowieso een vrachtwagen nodig hebben om al het materiaal ter plaatse te brengen.

Ik doe nog wat meer onderzoek. Bedankt voor de bijdragen tot nu toe. :)

Een volledige meterbrug hoeft niet per sé; als de meters al tonen wat er op de groups te horen is is dat ook goed.

Ik denk dat het een Midas wordt, of een A&H ML3000. Hangt een beetje af van wat de prijs gaat worden.

Een Mackie kan ook maar die wordt niet meer geleverd voor zover ik weet... dus tweedehands is de enige optie daarmee... En ik denk niet dat de nieuwe Onyx replacements met meterbrug uitgerust kunnen worden? Ik vind er in ieder geval niets over terug op Mackie's website. Indien wel, dan zou zo'n Onyx wel best interssant kunnen zijn.

Back