Jupiter 6

MadDonna

Juventus nieuwste fan
"De ultieme analoge polysynth" :D Leuke marketingpraat weer...

Ik vind het een hele mooie synthesizer qua sound en mogelijkheden, maar is E 900,- niet een beetje de normale prijs? Of loop ik weer eens achter?

Origineel geplaatst door Hooihuis
"De ultieme analoge polysynth" :D Leuke marketingpraat weer...

Ik vind het een hele mooie synthesizer qua sound en mogelijkheden, maar is E 900,- niet een beetje de normale prijs? Of loop ik weer eens achter?

nee hoor... denk 1000 max...?

Het frustrerende is wel dat die gast er waarschijnlijk wel 1300 voor gaat krijgen van een of andere :stupid

volgens mij ook niet meer dan 900,-
als die europa chip is ingebouwd mag ie wel iets meer kosten maar "standaard" moeten we niet gaan overdrijven voor zo'n bakkie.

ik heb hem liever dan de 8 ;) die is voor 3500 pas echt over the top.

Helemaal mee eens. Zijn echt wel super gave bakken maar je kan overdrijven qua prijs. Maja is jammer dat er mensen zijn die die prijzen ervoor betalen. Aan de andere kant als ik hem verkocht deed ik waarschijnlijk et zelfde:peukie:

Tja. Er stonden op de forumdag ontzettend veel leuke dingen, maar deze bleef toch aan me trekken. Helaas ontzettend veel te duur voor mij. Toch maar eens een geldboom planten.

xplain ?
Origineel geplaatst door mono-poly
1300 is een achterlijke prijs ja 900 is normaal.
3500 is ook debiel voor een jp5 die is eerder 2200.

blijk baar is een jp 8 veel duurder [ook wel ergens beter in ?]
wat is nou t eignlijk verschil allebei polyfone analoge roland van toen ,..vco x2 en zelfde denk ik filters ...
de later jp8 s kregen ssm/curtis toch?

ik zie niet in waarom een jp6 1/3 mag kosten van een jp8
:engel:

Doe mij ook wat zaatjes voor zo´n geld boom:)
Denk dat et grootste verschil in prijs tussen de 6 en de 8 em in de naam zit.
Voor die 2 stemmen zou ik geen 2000 euro extra neer tellen. Nou zou ik zoiezo
ook geen 1000 voor een 6 neertellen maja kan ik wel inkomen als iemand dat doet.
3000 voor een 8 vindt ik eigenlijk bespottelijk

Origineel geplaatst door PietjePieter
Doe mij ook wat zaatjes voor zo´n geld boom:)
Denk dat et grootste verschil in prijs tussen de 6 en de 8 em in de naam zit.
Voor die 2 stemmen zou ik geen 2000 euro extra neer tellen. Nou zou ik zoiezo
ook geen 1000 voor een 6 neertellen maja kan ik wel inkomen als iemand dat doet.
3000 voor een 8 vindt ik eigenlijk bespottelijk

de j8 en j6 zijn niet te vergelijken...de j6 is meer een polyfone sh101, de j8 is uniek wbt sound...

Origineel geplaatst door R-ond
xplain ?

blijk baar is een jp 8 veel duurder [ook wel ergens beter in ?]
wat is nou t eignlijk verschil allebei polyfone analoge roland van toen ,..vco x2 en zelfde denk ik filters ...
de later jp8 s kregen ssm/curtis toch?

ik zie niet in waarom een jp6 1/3 mag kosten van een jp8
:engel:

De Jupiter 8 klinkt van alle Jupiters veruit het beste, daarom is íe ook zo kostbaar (Stradivarius effect)

Origineel geplaatst door cybermax
JP8 heeft NOOIT SSM of CURTIS chips gehad....... dat was de MKS80...

De Jupiter 8 klinkt van alle Jupiters veruit het beste, daarom is íe ook zo kostbaar (Stradivarius effect)

de j8 klinkt fantastisch

En als er een Europa in zit, is hij dan wel 1300 waard?

Origineel geplaatst door PietjePieter
hum is dat zo euh sorry dan voor mn foute antwoord.
Mijn vraag dan is een Jupiter 8 3000 euro waart?

Wie weet? Maar dat ben je er wel voor kwijt als je er een wil hebben.

jp6 was nieuw $3000 de jp8 $8000, jx8p $1700, minimoog $1800 , memory moog $3800 , prohet 10 $7500, trek uw conclussies, de mijne is dat de jp8 nog het meest in waarde is gedaald van allemaal, het is gewoon een vette bak en daarom is en was ie zo duur. Nu 2dehands is normaal voor een jp6 laten we zeggen 1000 en voor de jup 8 2250, redelijk in balans tov the old days lijkt me.

Back