analoge delay (pedaal)

Status
Please reply by conversation.

2206

www.florisvanhoof.com
eigenlijk heb ik er al een boss dm2, maar ik heb iets bedacht waarvoor ik 2 delays nodig heb.
één voor achter de synth en één voor achter de tapes.
liefst dus nog zo'n boss (ibanez had er ook dacht ik), of iets met dezelfde mogelijkheden:
delaytijd knop (... tot 300 msec, of meer), echo knop en intensity knop

er mogen krassen op staan, en het moet nog goed klinken!
laat maar weten wat je hebt en voor welke prijs ongeveer.

yamaha analog delay

yamaha analog delay

ej floris,

ik heb zo'n yamaha analog delay rack model
destijds voor zo'n 3000 bef op de kop getikt ...

c466_1.JPG

yamaha

op ebay.de vind je regelmatig zulke types delay
zeker uitchecken, kvind ze goe ...

voorbeeldjes met quasi dezelfde specificaties
25fc_1.JPG

50c1_1.JPG

http://cgi.benl.ebay.be/Ibanez-Analog-Delay-AD-100-Vintage_W0QQitemZ300067885932QQihZ020QQcategoryZ23300QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

hey!
zo'n rackmodellen kunnen wel eens goedkoper uitvallen precies. maar toch liever een pedaal precies.
hoewel::: alle aanbiedingen zijn welkom!

(btw::: heeft iemand die moogerfooger delay? superveelzijdig, maar $)

maar da istem just !!
op elk zo van die modellekes zit een footswitch ///gewoon jack/// aansluiting
zodatet eiglijk gewoon een pedal effect is
bovendien heb je EN uw oorspronkelijk signaal gemixed met effect
EN enkel effect output !!!!!!!!!!!!!!!! da hebde ni bij pedaaleffect ... wAw !!

seg die paia ring modulator ...
heb je der mp3 - samplekes van

:mega:

bedankt voor de arion tip! -geweldig dat delaypedalen allemaal een roze of paarse afwerking hebben.

footswitch is niet belangrijk, het is maar dat pedalen handig zijn. maar idd, ook die racks zijn ferm, vooral de effect out.

(geen mp3s van mijn paia ringmod, probeer zo veel mogelijk r.o.t. optredens te zien)

Hey, ik heb zo'n moog delay sinds kort (niet te koop dus) maar is zeker een aanrader.
Zat zelf ook te zoeken naar een goede delay en wild in eerste instantie niet te veel geld eraan uitgeven...
Heb toen uiteindelijke gekozen voor de moog omdat uiteindelijk toch beter af ben met iets wat echt goed is... en dus meestal wat duurder is... Ben er ookzeer over te spreken. Heb er zo'n 500.- euro voor betaald op ebay.de. en het is zeer zeker het geld waard!
Heeft ook zeer mooi pitch effect bij het draaien aan de delay knop.En extra ouput voor het aansluiten aan een control processor voor nog meer effect opties i.c.m. met ander moogerfoogers..

Succes met zoeken
gr

You get what you pay for

You get what you pay for

nou toch maar geen arion kopen, of het moet voor echt weinig zijn.

van harmony central:
Ok. As a straight delay this thing is useless. you will not get the sounds of the Edge, it will not sound like a Boss DM-2 or an EH Deluxe memory man. but what it will do is give your sound some ambiance and distance (along with some slight movement). To all you tone snobs out there. What did you expect from a $29.00 analog delay? long repeats? The Edge in a box? A cheap DM-2? You get what you pay for. I didn't expect to get a pristene sounding analog delay. I wanted something dark and warm and cheap that would give me something different from the colder digital delays that I own (DD-2,DD-3 both MIJ) this does it! if I had paid more for it i would have felt ripped off, but for the money this thing is killer!

ik betaalde 150 euro voor mijn boss dm 2, even spijt gehad van het geld, tot de postbode langskwam!
past pefect voor mijn ideeën.

zo'n moog delay is ook heel handig dat het een breed spectrum van volumes en toonhoogtes aankan. mijn boss dm2 geeft weinig delay voor sommige hoge signalen, en klinkt enkel goed achteraan mijn formant, hoewel ik de delay ook liever tussen de modules zet.

btw, sentec, dat "zeer mooi pitch effect bij het draaien aan de delay knop" wil ik wel eens horen. heb je er een mp3 van?
ik dacht zoiets te herkennen in wilco's "a ghost is born".

die moog video ervan is veel te kort en de samples te simpel...

naar de interne loop ben ik ook super super nieuwsgierig!

... gaat nog even duren... heb even geen monitors in m'n studio dus kan weinig doen ...
misschien een ander forumlid wat kan helpen... anders komt het later nog.

Ik heb eigenlijk geen moer te melden, maar ik wil gewoon ff kwijt dat ik de Boss DM2 een te gek pedaal vind. :)

dm2 is fantastisch idd, klinkt erg muzikaal vind ik.
nuja, anders beschreven: klinkt psychedelisch op snaren en elektronisch op synth.
dat is kort samengevat wat ik zo leuk vind aan muziek spelen.
dus zo zoek ik er nog één.

maar om het wachten op de mooger mp3 spannender te maken: de delay van jim o'rourke
zie hoe hij jacks heeft gemaakt waar de delay time en mix knoppen zaten.

Status
Please reply by conversation.
Back