Mijn tip, koop gelijk hardwarespullen erbij.
Natuurlijk zijn er heel veel mensen die enkel op en met hun pctje muziek maken maar als je eenmaal met hardware bezig bent zal je zien dat het een stuk makkelijker is om dikkere kicks te maken en sneller gevarieerdere ORIGINELE sounds te maken. Of je gebruikt samples van dikke kicks in je vst samplertje ....
Simpel setupje met richtprijzen, ook 2e hands mogelijk:
??? euro -Audiokaart voor je pc met meerdere uitgangen (heb ik eventueel te koop)
200 euro - Behringer mixertje met parametrische EQ (heb ik eventueel te koop voor minder)
50 euro - Behringer virtualizer effect of iets dergelijks in prijsklasse. (heb ik te koop)
25 euro - wat kabels, is handig (heb ik eventueel te koop)
Gooi je kicks via een eigen output uit je geluidskaart op wat losse kanalen van je externe mixertje en ga flink aan de knoppen draaien. Doorlussen via de auxen of subbussen is aan te raden voor nog meer effect.
Persoonlijk zou ik nog altijd eerder ook hardware als geluidsbron gebruiken en de pc alleen gebruiken om samples te bewerken en je apparatuur mee aan te sturen.
Ik ben zelf erg fan van de korg electribe SX voor zowel de beginners als gevorderden omdat die ook ideaal is om los te gebruiken voor live of op schoot mee te jammen. Ideale vind ik vooral dat ie 20mb flashgeheugen heeft en 4 uitgangen