hardcore?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

thomasveldman

Ingeburgerd
ik vraag me af:

wat is nou goeie (en goedkope) equipment om een stoer hardcore liedje te maken. Zelf heb ik alleen fruity loops 5 en kan soms alleen maar een zachte kick en een saaie melodie maken.
kan iemand me daarmee helpen?

Mijn tip, koop gelijk hardwarespullen erbij.
Natuurlijk zijn er heel veel mensen die enkel op en met hun pctje muziek maken maar als je eenmaal met hardware bezig bent zal je zien dat het een stuk makkelijker is om dikkere kicks te maken en sneller gevarieerdere ORIGINELE sounds te maken. Of je gebruikt samples van dikke kicks in je vst samplertje ....

Simpel setupje met richtprijzen, ook 2e hands mogelijk:

??? euro -Audiokaart voor je pc met meerdere uitgangen (heb ik eventueel te koop)
200 euro - Behringer mixertje met parametrische EQ (heb ik eventueel te koop voor minder)
50 euro - Behringer virtualizer effect of iets dergelijks in prijsklasse. (heb ik te koop)
25 euro - wat kabels, is handig (heb ik eventueel te koop)

Gooi je kicks via een eigen output uit je geluidskaart op wat losse kanalen van je externe mixertje en ga flink aan de knoppen draaien. Doorlussen via de auxen of subbussen is aan te raden voor nog meer effect.

Persoonlijk zou ik nog altijd eerder ook hardware als geluidsbron gebruiken en de pc alleen gebruiken om samples te bewerken en je apparatuur mee aan te sturen.
Ik ben zelf erg fan van de korg electribe SX voor zowel de beginners als gevorderden omdat die ook ideaal is om los te gebruiken voor live of op schoot mee te jammen. Ideale vind ik vooral dat ie 20mb flashgeheugen heeft en 4 uitgangen :okdan:

is dat wel een goeie setup om te beginnen? ik zou zeggen dat je misschien iets meer apparatuur nodig zou hebben zoals een midi keyboard ofzo

Veel trackers kan je met je qwerty toestenbord bespelen, dus daar is niet persé een keyboard bij nodig. Mijn eerste plaat is gemaakt met een pentium 60, fasttracker 2.06, behringer mx2004 mixer en alesis nanoverb.

Als je kan zeggen wat je max budget is kan ik een idee bedenken qua setup.

Er zijn toch genoeg mensen die met FL een redelijke track in elkaar kunnen zetten hoor. Misschien dat je gewoon wat vette kicks moet samplen/downloaden.

Verder kan je natuurlijk met allerlei gear leuke hardcore maken, maar nogmaals, met fruity moet dat zeker ook lukken. Toevallig van de week nog bij een maat bezig geweest met fruity en dat kan best lekker knallen!

vind ik ook:D je hebt wel genoeg effects en generators, maar ik kan hier niet genoeg uit halen om een lekker nummer te maken. ik heb het ook wel eens geprobeerd met pro-53 en daar kan ik ook niet veel uit krijgen.

Origineel geplaatst door hardcore_wv
vind ik ook:D je hebt wel genoeg effects en generators, maar ik kan hier niet genoeg uit halen om een lekker nummer te maken. ik heb het ook wel eens geprobeerd met pro-53 en daar kan ik ook niet veel uit krijgen.
dan moet je niet meteen gaan vragen naar wat de beste equipment is voor hardcore, maar ff op onderzoek uitgaan, en kijken waar alle knopjes voor dienen.. jezelf wat meer verdiepen in synthese, meer shit uit proberen, en gewoon aankloten.. ik zou als ik jou was de basics leren door middel van software, kun je dan nog altijd overstappen op hardware als je er klaar voor bent..

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
dan moet je niet meteen gaan vragen naar wat de beste equipment is voor hardcore, maar ff op onderzoek uitgaan, en kijken waar alle knopjes voor dienen.. jezelf wat meer verdiepen in synthese, meer shit uit proberen, en gewoon aankloten.. ik zou als ik jou was de basics leren door middel van software, kun je dan nog altijd overstappen op hardware als je er klaar voor bent..

+1 :okdan:

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder

ben ik helemaal met je eens8o)

Origineel geplaatst door Niel
(heb ik eventueel te koop)
(heb ik eventueel te koop voor minder)
(heb ik te koop)
(heb ik eventueel te koop)
:dubbel:

Hehe, ja, kwam er net achter dat t idd wel erg toevallig is, maar zo ben ik wel zelf begonnen wat voor mij erg goed werkte. Neemt niet weg dat ik niemand zie ondergraven waarom zo'n setup niet goed zou zijn ;)

Anyway, met 250 euro moet het net lukken als je wat zooi van mij koopt :D
Maar zou eerder doorsparen als ik jou was. Trek dan eerder 700 euro uit en je kan serieuzer beginnen.

Ik ben zelf erg fan van de korg electribe SX voor zowel de beginners als gevorderden omdat die ook ideaal is om los te gebruiken voor live of op schoot mee te jammen.

+1 :okdan:

Precies.. als je ook nog lol wil hebben moet je zo'n ding halen.. vette shit

Trek dan eerder 700 euro uit en je kan serieuzer beginnen.
Trek eerder niks uit, en geef die jongen als advies om met software te beginnen....! Puur om er achter te komen wat waar voor staat! :engel:

Je setup kan nog zo vet zijn, talent kan je niet kopen

-no offence-

Als je al aangeeft dat je met FL én Pro-53 niks leuks gemaakt krijgt.............

Er lopen hier een heleboel hc jongens die middels FL een x aantal releases hebben gehad, als ik jou was zou ik nog maar niet investeren in hardware en idd eerst kijken dat je je basics snapt.... 8o)

En alleen FL5 en Pro 53, en dat terwijl er toch zoveel leuke softsynths en gratis plugins te krijgen zijn?

Voor je kick hoef je niet ver te kijken; daar is een hele thread over. Voor je leadgeluidjes... tja, daar hebben we er ook een voor.

Het punt zit 't 'm ook er in dat alles wat tegenwoordig op een CD staat gemasterd is naar maximum volume. Als je dat als de "professionele sound" beschouwt (eigenlijk dient 't "verneukte sound" te heten), kijk eens hier naar : http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex_4hreQ

Je kick hoeft niet perse zacht te zijn; het kan er ook aan liggen dat jij gewent bent dat je alles op 1 constant volume hoort. Lees eens wat over compressors, limiters, equalizers en synthese ;).

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back