Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door olafmol
ik denk dat het ermee te maken heeft wat je tijdens je jeugd hebt gehoord...ik (wij?) zijn veelal opgegroeid met oude tape-opnames die je via de radio hoorde, vinyl, cassettebandjes etc.... denk dat de jeugd die nu met CD's etc. opgroeid straks hele andere ideeen heeft over warm en koud...
Origineel geplaatst door sander
Luister eens eenzelfde album vanaf plaat en cd en vergelijk. Menigeen zal moetem toegeven dat het geluid van de plaat toch wat lekkerder is.
Origineel geplaatst door dekzster
Ik weet het niet..... ik denk dat analoog niet zal verdwijnein maar in combinatie met digitaal zal worden gebruikt. Je ziet het bijvoorbeeld bij de nieuwe waldorf Q+, heeft analoge filters, en dat is een duidelijke verbetering heb ik begrepen.

Origineel geplaatst door Grooveron
De gemiddelde consumenten speler is niet beter of slechter dan een Minidisk
of DCC recorder. Je hoort zelfs bijna geen verschil tussen een MP 3 en een
echte CD. Maar als je een goede CD speler is het verschil meer dan behoorlijk
Origineel geplaatst door bounce
een engeneer van een vinylperserij heeft het eens al volgt uitgelegd:
Op een CD is het frequentiebereik groter dan het menselijk gehoor kan waarnemen.
Geluid dat onze hoorgrens overschrijd wordt als "niet prettig" ervaren terwijl muziek
vanaf vinyl, of tape, waarbij het frequentiebereik wel binnen het menselijk
gehoor ligt, wel als plezierig wordt ervaren.
Origineel geplaatst door bounce
een engeneer van een vinylperserij heeft het eens al volgt uitgelegd:
Op een CD is het frequentiebereik groter dan het menselijk gehoor kan waarnemen.
Geluid dat onze hoorgrens overschrijd wordt als "niet prettig" ervaren terwijl muziek vanaf vinyl, of tape, waarbij het frequentiebereik wel binnen het menselijk gehoor ligt, wel als plezierig wordt ervaren.
Digitalisering van geluid maakt het geluid "kapot".
De 16bits resolutie van een audio-CD in combinatie met het hoge frequentiebereik zorgt er voor dat het geluid "killer" klinkt dan geluid dat niet is gedigitaliseerd.