[track] electronica - experimenteel

Uhm .. Beetje saai niet? Of ben je het niet met me eens? Ik vind het storend als de beat en percussie weinig tot niets doen tijdens het verloop van het nummer.. En de beat is wel waar het om draait hier want verdere instrumenten zitten er volgens mij niet echt in! Dus daar moet je meer aandacht aan besteden IMO.

(ookee, ik heb ook een nummer neergezet, kom maar op met je commentaar! :D :D)

gr.
Arv

..Erg langdradig...3:12 min. hetzelfde loopje!

Beat is goed maar de track is te leeg nmm....
Waar haal je trouwens de drums uit???

Hier houd ik wel van...
Minimaal een gevoel neerzetten... nix geen liedje/song ervan maken... maar gewoon een gevoel creƫren...
Vind alleen de snare(niet van de 808 maar die van 2min15 tot 2min34) een beetje net niet passen op de een of andere manier...
juist de eentonigheid geeft een trippend effect denk ik...en vind ik.. ;)

Goeie track, maar ik zou eerder Anthony Rother noemen dan Richie Hawtin. Ik ben het met Barn eens van die snare. Die geeft het nummer een "live" feel, terwijl deze track het van zijn koude electronische sfeer moet hebben. Ik zou er nog wel een leuk synthmotiefje bij doen.
Mijns insziens een nummer wat bijna af is, en alleen nog wat aanpassingen behoeft voor een leven op vinyl. top!

Behoorlijk trippy, maar ook behoorlijk leeg, maar dat is ook duidelijk zo bedoeld. Ik zou het gewoon nog een beetje aanvullen met meer afwisselende effecten in de achtergrond (nu is het steeds die stem, klinkt overigens wel cool hoor). Een paar ijzige strings die voorbijzweven, het klinkt al een beetje alsof je in de ruimte zweeft ofzo, maar met nog wat meer trippy geluidjes kun je dat gevoel misschien nog wat versterken.

Ik vind je tarck erg ok hoor, zou het draaien aan het begin van de avond, maar in tegenstelling tot de rest, vind ik de stem juist wat minder, maar ja, da's persoonlijke voorkeur.
Als het me ooit gaat lukken, ga ik binnenkort ook wat posten.

He, leuke reakties. :)

Grappig dat meestal iedereen wel een andere mening heeft.

Over het minimalisme. Het is inderdaad zo bedoeld maar ik heb dus wel uren zitten priegelen met de kleine details. Eigenlijk wil ik dat nog meer. Zou zeggen let er maar eens op. Het verhaal wat verteld word kun je wel volgen (zij het moeilijk). :)

De drums zijn Reason en SY99 (preset kit!)
Lage bas is EX5 en de drone is de XV5080.

En over extras erbij, denk dat ik liever meer aandacht aan de details geef. De kicks die lopen te resoneren met de bas en de hihats die lekker kabbelen. Ben ook supertevreden met de drums. Die zijn zo universeel dat ze ook makkelijk voor andere type muziek te gebruiken zijn.

En ik moet pvd die tikken eruit halen. Want ik stoor me daar steeds aan. :(

Origineel geplaatst door fuse
Het is inderdaad zo bedoeld maar ik heb dus wel uren zitten priegelen met de kleine details. Eigenlijk wil ik dat nog meer.

En over extras erbij, denk dat ik liever meer aandacht aan de details geef.

is lekker he fuse, detail-werken?
vin ik ook erg bevredigend, vooral om zelf terug te horen.
da's eigenlijk het enige wat ik nog miste aan je [verder erg goede] tracks!
ik heb m nog niet gehoord maar ik moet zeggen dat ik nu wel erg benieuwd ben...

:W

Lekkere, mysterieuze track!

Fijne zuivere geluiden en duidelijk hoorbaar erg op detail gelet.
Het enige wat ik mis is een soort omschakeling, verandering in melodie, in het nummer.

Wel mijn stijl dus ik ben benieuwd naar ander werk...

ik vind juist die andere snares erg oke !!!

en de hihat swing is ook erg lekker

Hey Fuse,

Hele lekkere track complimenten. Lekkere snare, gebruik m ook vaak :) Arrangement is lekker, een paar diepe strings alla anthony rother zouden niet verkeerd staan en de hihats zouden van mij iets 'vetter' of 'dikker' mogen, ik zou wat meer spelen met de asdr op de hats.

Klinkt absoluut niet te leeg, zo heb ik het graag :)

Top.

Back