Arturia hardware komt eraan?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Hanz

Anonieme Analogist
Niet echt nieuws, meer gerucht... maar toch de moeite van het vermelden waard.
Ik lees op diverse plekken dat Arturia van plan is tijdens de Winter NAMM 2007 te komen met de aankondiging van hun eerste hardware produkt. Hier wordt al een paar jaar op gezinspeeld, maar nu schijnt het echt concreet te worden!

'Rumour has it' dat het in eerste instantie gaat om een hardware versie van hun Moog Modular V softwarepakket. Lijkt me een erg interessante aanvulling op de software-in-hardware produkten van Creamware (ASB boxes) en Korg (de MS-20 remake 'dongle').

En natuurlijk hoop ik dat ze ook komen met een hardware versie van de CS-80v software!
Niet zozeer dat ik de huidige VST zo fantastisch vond klinken (de laatste keer dat ik 'm hoorde, maar er zijn updates geweest) maar juist de CS-80 is een synth waarbij de user interface gewoon een essentieel onderdeel is van het gebruik. Een muis of generic controller doet gewoon geen recht aan de 'lollipops', de bender strip, de rocker buttons etc. etc.

Op de site van Arturia staat nog niets noemenswaardigs, maar update deze thread met uitgelekte nieuwtjes! :)

Origineel geplaatst door gerrie79
die modulair en eventuel cs80 gaan toch gewoon in een 19" kastje neem ik aan. Niets hands on controllers. ( bron: www.hersenspinsel.ik )

Dat lijkt me in ieder geval wat de Moog betreft ook wel logisch... waarom zou je anno 2007 nog met een modulaire synth willen komen. Het grote voordeel van modulaire software is nou juist dat je met 1 muisklik een nieuwe patch tevoorschijn kunt toveren. Zou een soort 'devolutie' zijn IMHO.

Een CS-80 remake daarentegen zou me echt geweldig lijken, omdat die bak zo uniek, zeldzaam en duur is dat een goede remake ook echt zin heeft in tegenstelling tot bv. de Minimoog of Prophet remakes waarvan je de orginelen ook nog wel voor een redelijke prijs kunt krijgen.

Origineel geplaatst door gerrie79
die modulair en eventuel cs80 gaan toch gewoon in een 19" kastje neem ik aan. Niets hands on controllers. ( bron: www.hersenspinsel.ik )

Je bedoelt als kale DSP zonder frontpanel? Lijkt me nogal overbodig.
Immers, de software doet het dan net zo goed, en trouwens, CPU power is ook niet echt meer de issue tegenwoordig.

Nee, dan zie ik het juist meer als een concurrent voor de Creamware ASB's, waarbij je ziet dat juist een 'identieke' user interface met échte knopjes een meerwaarde heeft boven het 'knopjes draaien met je muis' wat juist zo irritant is aan softsynths. En je houdt de 'logica' van een synth meer in stand dan met een generieke MIDI knoppendoos, wat toch altijd een beetje gekunsteld werken blijft, IMHO.

Origineel geplaatst door Frank H
Dat lijkt me in ieder geval wat de Moog betreft ook wel logisch... waarom zou je anno 2007 nog met een modulaire synth willen komen. Het grote voordeel van modulaire software is nou juist dat je met 1 muisklik een nieuwe patch tevoorschijn kunt toveren. Zou een soort 'devolutie' zijn IMHO.

En toch, het zou me niet verbazen. Zie de Korg MS-20 replica...

Origineel geplaatst door Hanz

En toch, het zou me niet verbazen. Zie de Korg MS-20 replica...

het zou toch wel verdomde wreed zijn, en/of onhandig met al die draadjes.

zo iets dus :D

moogsoft.gif

Ik vind het een beetje ongeloofwaardig , lijkt dan wel of ze hardware beter vinden dan hun software plugins ? of is het mischien dat ze het beu zijn dat hun software gehackt word :-)

Ik vind het een beetje ongeloofwaardig , lijkt dan wel of ze hardware beter vinden dan hun software plugins

Waarom ongeloofwaardig?
Creamware heeft, zoals reeds eerder opgemerkt, in feite dezelfde stap al gezet met hun ASB lijn.

Ik was al gecharmeerd van de ASB (vooral de arp en prophet), maar als er iets vergelijkbaars in de vorm van een CS80 op de markt komt wordt de verleiding misschien wel erg groot voor mij.

groet

Tom

Als ik geld en kennis had om een dergelijk project te starten dan was ik zeker voor de cs-80 kloon gegaan!
Dit kan een wereldwijde hit worden mits goed gedaan uiteraard!

Maak er een limited 10.000 stuks van ;) , en verkoop ze voor 2995,-
Als je al een heel eind in de buurt komt van het origineel mag je al in je handjes klappen, en wellicht voegen ze
er nog extra funktionaliteit en opties bij.

Als ze het dus aandurven! :L maar welke studio zou er geen willen?

Origineel geplaatst door pal
Als je al een heel eind in de buurt komt van het origineel mag je al in je handjes klappen.
Volgens mij gaat het hier een beetje de mist in bij Arturia :D

Misschien dat ze daarom ook hardware willen, om zo alles op elkaar af te kunnen stemmen?
Maargoed eerst hooren/zien dan geloven.....

Origineel geplaatst door pal
A
Als je al een heel eind in de buurt komt van het origineel mag je al in je handjes klappen.

:L maar welke studio zou er geen willen?

Dit is natuurlijk het probleem, het blijft zo'n software kloon. En ik vraag me af of iedereen zit te wachten op zo'n orgel kloon :D

Mijn broer Xpanded Stereo ook op dit forum vertrekt over 2 weken naar Grenoble om de marketing voor Arturia te gaan verzorgen. Hij zal de mensen hier op het forum wel op de hoogte houden.

Laatst gewijzigd:
Of je het nou wel of niet eens bent over het 'naboots beleid' van Arturia, het bedienen van dergelijke plugins met de muis doet -zoals Hans ook al zei- geen recht aan de bediening. Met een generic controller kom je een eind maar er gaat natuurlijk niets boven een clone controller.
Ik kan me erop verheugen in ieder geval, dan ook graag een kastje van de 2600 alstublieft :verkoght:

De namm begint de 18de. Dan zal Arturia haar nieuwe products officieel presenteren.
Ik kan al wel zeggen dat er aan de verwachtingen voldaan gaat worden. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte. Verder kan ik er nog niets over zeggen. :engel:

Gr,

Chris

Dit plaatje kwam ik tegen

Attachments

• moog klein.jpg
    moog klein.jpg
    49,6 KB · Bekeken: 110
zall ff niet het plaatje quoten, ik dacht juist dat het succes in een knoppenbak zit. Als het bij wijs van spreken een vsti in een doosje is zie ik de toegevoegde waarde niet echt (behalve misschien voor live doeleinden). KNOPPEN willen we!!!

Met spanning wacht ik af :kroon:
Ik hoop echt dat het iets met de CS-80 te maken heeft, Moogs zijn er al genoeg.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back