Mijn studio meubel

C-Code

Addicted to Breaks
He synthforummers;

Ik ben vorig weekend begonnen met de bouw van mijn studio meubel. Onderstaand plaatje is zoals ie moet worden. De onderste 19"inch kasten heb ik al af, en het werkblad ga ik dinsdag ophalen en in de lak (mahonie kleur !!) zetten. En volgend weekend komen de bovenste 19"inch kastjes erop........

Dit meubel zou normaal 850 euro kosten. Ik ben er nu in het totaal (volledig gemaakt van echt hout dus geen mdf) 150 euro voor kwijt !!

En eindelijk een mooi werk oppervlak.......

Mocht je deze meubel ook willen maken, kan ik hier de maten posten !

Hoi,

Ik heb deze tafel destijds besteld in duitsland (700 euro)
Ik heb hem zelf gelakt (roomwit)

Bij de originele zitten er wel metalen rackhouders ingebouwd die mooi verzonken zijn.(maar dat is het bedrag niet)

Hij bevalt perfect;
Ik heb alle synths en controllers direct in armbereik en heb er 2 19 inch monitors op staan.

Succes met bouwen!

Een van die pilaren aan de onderkant kun je wellicht gebruiken om je computert in weg te werken en geluidsisolerend te maken.

Maar ti's een mooi Nico project. :)

[off topic]
Heb zelf 2 van deze naast elkaar staan. 45 euro per stuk is niet duur. Misschien tip voor sommige..

Leuk ...
Spaar je 700 euro uit waarvoor je een nieuwe synth kan kopen ... :D

Ik stel me wel wat vragen bij het meubel zelf ...

Als je er nog een mengpaneel op zet ...

En achterin bouw je synths in dat rack ... bv. Virus of JP ofzo ... is het dan niet moeilijk omdat je dan vrij ver naar achter moet reiken ... ?

Ik ben momenteel een nieuwe studio aan het bouwen en ik ga ook een meubel laten maken ....
Het gaat ongeveer zoiets zijn ...

Greetz Bart !

Origineel geplaatst door SvV
[off topic]
Heb zelf 2 van deze naast elkaar staan. 45 euro per stuk is niet duur. Misschien tip voor sommige..

Hmmm.... heeft dit iets met beuken te maken? :D

Maar met een ouwe deur en 4 poten kom je ook een heel eind. :)

Origineel geplaatst door Beatbrother
Leuk ...
Spaar je 700 euro uit waarvoor je een nieuwe synth kan kopen ... :D

Ik stel me wel wat vragen bij het meubel zelf ...

Als je er nog een mengpaneel op zet ...

En achterin bouw je synths in dat rack ... bv. Virus of JP ofzo ... is het dan niet moeilijk omdat je dan vrij ver naar achter moet reiken ... ?

Ik ben momenteel een nieuwe studio aan het bouwen en ik ga ook een meubel laten maken ....
Het gaat ongeveer zoiets zijn ...

Greetz Bart !

He bart je hebt gelijk, maar de mijne is ook niet exact hetzelfde als dat plaatje, de mijne is custom made....dus houd ik rekening met afstanden. Ik wil de mixer ook niet op die tafel hebben. Die wil ik (als ik een nieuwe koop) op een tafel vlak ernaast zetten. Ik zal foto's maken als ik em af heb, en de spullen erin heb zitten en dat zal in de loop van volgende week zijn !!

Die meubel die je daar hebt afgebeeld is erg duur BTW en erg moeilijk om zelf te maken. Maar je laat hem maken, dus dan zal dat wel meevallen....(maar waarschijnlijk niet qua prijs)

Ik ga binnenkort samen met een maat van me ook een meubel in elkaar fixen...

laat ook wel even weten wat het wordt!

Dat bedoel ik nou zie...mensen kraken mij af omdat ik in een topic spreek over nearfield monitors tssn de 1000 en 4000 euro. Maar een meubel van 850 euro, daar heeft niemand een probleem mee...begrijpe wie kan.
(ik heb allesinds geen probleem met een mooi meubel, logisch dat het niet gratis is...)

Nee je leest niet goed! Er staat: 850E normaal, en nu hij het zelf doet kost het maar 150E..
En zo'n bedrag voor een meubel is echt niet uitzonderlijk hoor, ga is kijken bij de meubelboulevard en je schrikt je kapot wat je voor bv een eettafel moet dokken. Ik heb trouwens zelf thuis een custom made eettafel van vol-beuken. Vader is timmerman geweest en wilde voor mij wel een eettafel maken :D. Ik heb beuken houtdelen gekocht voor totaal 250E. Nu heb ik een volhouten beuken tafel staan van 70 kilo.. hahaha

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Dat bedoel ik nou zie...mensen kraken mij af omdat ik in een topic spreek over nearfield monitors tssn de 1000 en 4000 euro. Maar een meubel van 850 euro, daar heeft niemand een probleem mee...begrijpe wie kan.
(ik heb allesinds geen probleem met een mooi meubel, logisch dat het niet gratis is...)

Het verschil is gewoon dat Nearfield monitors niet goedkoop zijn, maar ge kunt ze gewoon niet zelf maken ...

Zoveel betalen voor een stom meubel terwijl iedereen het zelf kan maken voor 1/4 van de prijs.

Monitors vallen gewoon niet te vergelijken met een meubel ...

Greetz Bart !

Misschien interessant om te vermelden:

ook ik heb m'n bureau gemaakt (zonder allerlei 19" rekken, want toen wist ik niet eens dat die dingen bestonden) maar ik wilde wel ergens een synth (met klavier) kwijt. Maar ook wilde ik goed kunnen zitten als ik een bericht zoals deze type. Met m'n armen op het bureau dus en het toesenbord voor de monitor. Mijn synth heb ik in bak gelegt onder mijn armen. Als ik wil spelen haal ik de klep boven de synth eraf. Het toetsenbord staat dan schuin boven de sythn. De muis staat er naast. Werkt prima. Al zou ik het systeem met de bak de volgende keer wat luxer maken.

Origineel geplaatst door Svart Rose
Misschien interessant om te vermelden:

ook ik heb m'n bureau gemaakt (zonder allerlei 19" rekken, want toen wist ik niet eens dat die dingen bestonden) maar ik wilde wel ergens een synth (met klavier) kwijt. Maar ook wilde ik goed kunnen zitten als ik een bericht zoals deze type. Met m'n armen op het bureau dus en het toesenbord voor de monitor. Mijn synth heb ik in bak gelegt onder mijn armen. Als ik wil spelen haal ik de klep boven de synth eraf. Het toetsenbord staat dan schuin boven de sythn. De muis staat er naast. Werkt prima. Al zou ik het systeem met de bak de volgende keer wat luxer maken.

Foto's ???

Ben echt wel benieuwd !

Greetz Bart !

Is idd wel slim om zelf zo'n meubel te bouwen. HEt kost een stuk minder en je kan hem precies maken zoals jij het wilt (lees: jou gear past erin).
Misschien dat ik dat ook een keertje doe, want die tafel van mij staat ook wel erg vol.

Ook zelf een meubel gemaakt
Aluminium 19´´ strip van 2 meter slechts 10 euro
Gemakkelijk te bewerken
Oude school tafels uitelkaar gesloopt en lassen maar.
De kosten die erbij kwamen waren enkel kooimoeren en durapal keukenblad

Dit is ook een mooi voorbeeld van een goed meubel:

workstation.jpg

ja uit de studio van armin van buuren.

Back