Roland MC-909 multitimbraal?

Eevar

Stamgast
Ik heb een Mc-909 en wil deze gewoon als module in cubase gebruiken. Dit is geen probleem en werkt gewoon goed. Als het goed is kan ik er 16 geluiden tegelijk uit halen. Het probleem is dat ik er maar 1 geluid uit krijg. In het menu of handleiding is er niks over te vinden. Iemand enig idee hoe ik hem in de multitimbrale mode krijg? Alvast bedankt.

gokje... paar midi tracks aanmaken met verschillende kanalen. Ik heb zelf geen mc-909 maar
vaak werkt zoiets wel. Mocht er een vsti bij de mc-909 zitten moet je die ook inladen
als instrument natuurlijk (F 11)

heb je remote keyboard switch uitstaan ? ( bij midi settings) ;)

Als het goed is is hij dan multitimbraal

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik de mc909 met 16 kanalen.
Voor zover ik weet staat hij standaard in de multi timbrale mode.

In cubase selecteer je op iedere midi track het midi device waar je roland aan hangt.
Vervolgens selecteer je per track een ander midi kanaal(1-16) = de 16 beschikbare parts.

Werkt prima.

(Is het al gelukt?)

Alan

Origineel geplaatst door Misme
heb je remote keyboard switch uitstaan ? ( bij midi settings) ;)

Als het goed is is hij dan multitimbraal

Hehe eindelijk:p Dat is waar ik naar zocht. Bedankt! Alleen krijg ik nu een ander probleem. Ik wil per kanaal andere effecten gebruiken. Dat lukt niet. ik kan alleen of overal de zelfde effecten gebruiken, of op het ene kanaal effecten en op het andere kanaal niet. Wat ik nu ook zie is dat ik wanneer ik de remote keyboard switch uit heb staan dan dingen als de arpeggio niet meer werken. Zijn deze dingen normaal of is er iets niet goed?

ken de 909 niet, wel de 505 gehad, en die moest je geloof ik in EXT mode zetten (external) als je m als module wil gebruiken..

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Eevar
Hehe eindelijk:p Dat is waar ik naar zocht. Bedankt! Alleen krijg ik nu een ander probleem. Ik wil per kanaal andere effecten gebruiken. Dat lukt niet. ik kan alleen of overal de zelfde effecten gebruiken, of op het ene kanaal effecten en op het andere kanaal niet. Wat ik nu ook zie is dat ik wanneer ik de remote keyboard switch uit heb staan dan dingen als de arpeggio niet meer werken. Zijn deze dingen normaal of is er iets niet goed?

Dat klopt wel. Effect routing moet je instellen op de 909.

Origineel geplaatst door Mhika Ra
Dat klopt wel. Effect routing moet je instellen op de 909.

Ik kan de routing wel instellen maar als ik bijvoorbeel op kanaal 10 een distortion en low boost heb en ik wil op kanaal 1 een filter en reverb bijvoorbeeld dan lukt dat niet. het enige wat kan is dat ik op allebei dezelfde effecten zet. hoort dat zo? en de arp functie werkt als ie multitimbraal staat.

Origineel geplaatst door Eevar
Ik kan de routing wel instellen maar als ik bijvoorbeel op kanaal 10 een distortion en low boost heb en ik wil op kanaal 1 een filter en reverb bijvoorbeeld dan lukt dat niet. het enige wat kan is dat ik op allebei dezelfde effecten zet. hoort dat zo? en de arp functie werkt als ie multitimbraal staat.

Misschien kun je beter de handleiding erbij pakken. MC-909 heeft 2 insert FX en 1 reverb.

Origineel geplaatst door Mhika Ra
Misschien kun je beter de handleiding erbij pakken. MC-909 heeft 2 insert FX en 1 reverb.

Klopt. Maar is dat per kanaal of over alle kanalen?

De FX's zijn per pattern opgeslagen.
Je kunt dus niet per kanaal een ander effect kiezen,je kunt wel de routing per kanaal aanpassen.

Back