Drama op Noorderslag

Origineel geplaatst door fjoesz
je kan toch ook in elke pattern 1 clicktrack in de rm1x maken.. en die audio uitsturen naar de drummer?
goedkoopste oplossing lijkt me

Was ook mijn eerste gedachte. De RM1X heeft helaas alleen maar twee audio outputs (L & R), dan zou je de mix helemaal naar links kunnen pannen en de clickpattern naar rechts. Niet de meest ideale oplossing, maar wel een oplossing zou je denken. Ik heb het echter geprobeerd en toen bleek links en rechts niet helemaal te scheiden van elkaar, dat zou echter ook aan m'n mixer kunnen liggen :erm:

Origineel geplaatst door manvsmachine
Hij had al een DR rhytm van boss. Dus zou jij die DR nog vertrouwen? Ik niet. maar goed ieder zijn keuze

Die vertrouw ik inderdaad niet meer, ik weet inmiddels ook wat er mis is. Simpelweg de midi-poort is verrot. Ik krijg 'm nog steeds aan de praat en hij synct mooi met de RM1X, maar zodra ik een beetje aan de midi kabel kom gaat ie uit tempo lopen of kapt ie helemaal. Prima voor de thuisstudio nog, maar niet voor het podium.

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
nou ja, apparatuur kan gewoon de geest geven, ongeacht welk merk, zeker als er veel mee versjouwt wordt.
Eerder werd de yamaha rx serie genoemd, dat is misschien best een goede optie. Kosten geen drol (ik heb laatst een rx8 op de kop getikt voor 30€!), syncen gewoon netjes via midi, en zijn behoorlijk stevig behuisd.

@fjoesz: ik had idd even niet gedacht aan het syncen, dan heb je idd niet zoveel aan een cd/mp3 oplossing.

kostten idd weinig. Ik heb een RX21. Synct net zo goed via midi. En voor zover ik weet hebben ze meer dan genoeg user patterns om ff een click track in te kloppen :). Zelfs dat stelt niks voor.

Als die midi poort gammel is kun je toch nog ff kijken of er iets vast te solderen valt?
Of je plakt er een nieuwe midi connector in. (desnoods knal je er een midi kabel aan).

ja precies. is helemaal niet zo'n probleem, en het heeft niets met vertrouwen op een bepaald product te maken.
in bijna alle apparaten zit de midi aansluiting slechts met de pinnetjes direct op een printje gesoldeerd. niet echt ideaal dus. en bij veel in- en uit bewegingen aan zo'n stekker kan er nog weleens een connector gaan kloten.

wat voor Dr. Rhythm is het trouwens ? ik heb ook een dr-550 gehad, en die had hetzelfde probleem. mijn MPC heeft er ook last van gehad, en nog andere apparaten ook. openmaken, solderen, klaar :)

nu moet ik er wel bij zeggen dat bij de dr-550 je er niet zo makkelijk bij kan.

Origineel geplaatst door fuse
Als die midi poort gammel is kun je toch nog ff kijken of er iets vast te solderen valt?
Of je plakt er een nieuwe midi connector in. (desnoods knal je er een midi kabel aan).

Zeker mogelijk allemaal, maar ik wel eigenlijk af van een 'los' apparaat zoals mijn DR-660. Ik zoek eigenlijk een simpele drumcomputer in rackformaat, zodat de kans op loszittende kabeltjes en verrotte midi poorten wat kleiner is. Iemand een idee over rackmountable drumcomputers? Ik zat zelf te denken aan een Novation Drumstation, die heeft ook nog extra outputs zodat ik ook nog wat van z'n beats voor m'n mix kan gebruiken.

heeft een drumstation een interne sequencer? ik heb geen idee eigenlijk.
Ik ken trouwens sowieso geen 19" drumsequencers- of computers, 19" zijn meestal de soundmoduleversies (zoals de r8m van de r8 is afgeleid)

Origineel geplaatst door elektrovolt

nu moet ik er wel bij zeggen dat bij de dr-550 je er niet zo makkelijk bij kan.

Bij de dr-660 ook niet ;) Maar de hele connector vervangen is zeker mogelijk.

wat voor soort geluiden zoek je dan ?

Voor de click vooral percussie (koebel, conga, shaker,...)

Voor de mix alles wat niet acoustisch klinkt, aangezien we al een drummer hebben ;)
808 en 909 dus.

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
heeft een drumstation een interne sequencer? ik heb geen idee eigenlijk.
Ik ken trouwens sowieso geen 19" drumsequencers- of computers, 19" zijn meestal de soundmoduleversies (zoals de r8m van de r8 is afgeleid)

Volgens mij niet, maar die stuur ik dan aan met de RM1X, ik gebruik de drumstation dan als doos-met-drumgeluiden.

drumstation heeft geen sequencer. wel een grappig ding hoor, alleen verre van punchy. soort spons-achtige klank, daarom heb ik hem ook weggedaan en een echte tr-808 gekocht ;)

drumstation heeft geen sequencer. wel een grappig ding hoor, alleen verre van punchy. soort spons-achtige klank, daarom heb ik hem ook weggedaan en een echte tr-808 gekocht ;)

Volgens mij heb ik die lang geleden wel eens in aktie gezien in de 14! :{

aargh, toen het nog een leuke tent was..... "de goede oude tijd'...

*...vroeger...*
volgens mij was het een 'labdance' avond van sander.
ook de laatste avond dat ik daar nog een dansje heb gepleegd...

mja sander ja :D we gaaf ff offtopic, sorry daarvoor :D. kom je trouwens ook naar matty's super geile party de 27e ? ik speel dan ook samen met tjebbe (black helicopters)

Origineel geplaatst door AM Hasselhoff
Voor de click vooral percussie (koebel, conga, shaker,...)

Voor de mix alles wat niet acoustisch klinkt, aangezien we al een drummer hebben ;)
808 en 909 dus.
JoMoX AiRBase 99. :eureka:

2 stereo en 10 individuele outputs (dus kun je een click-achtig geluid gewoon apart naar je mixer toesturen), 808/909 achtige geluiden (analoge bassdrums, snare, toms en voor de rest bewerkbare samples). Moet rond de €300 wel te vinden zijn.

mja sander ja :D we gaaf ff offtopic, sorry daarvoor :D. kom je trouwens ook naar matty's super geile party de 27e ? ik speel dan ook samen met tjebbe (black helicopters)

Geeft niet ;)
Waar is dat super geile feestje dan?

Origineel geplaatst door Sly Dog
JoMoX AiRBase 99. :eureka:

2 stereo en 10 individuele outputs (dus kun je een click-achtig geluid gewoon apart naar je mixer toesturen), 808/909 achtige geluiden (analoge bassdrums, snare, toms en voor de rest bewerkbare samples). Moet rond de €300 wel te vinden zijn.

Had ik ook nog aan gedacht. Heb jij 'm zelf? Zijn de sounds van de JoMoX wel punchy?

Back