ARP Axxe op MP

425....;)

Origineel geplaatst door KAOSKAOS
Jezus wat ze tegenwoordig geven zeg

Ja, ik kocht de mijne voor 250 en voor zoiets is ie ook weer weg gegaan, met veel moeite want niemand wilde hem. Wat heeft de Axxe's zo populair gemaakt het afgelopen jaar?

Origineel geplaatst door etaoin
Ja, ik kocht de mijne voor 250 en voor zoiets is ie ook weer weg gegaan, met veel moeite want niemand wilde hem. Wat heeft de Axxe's zo populair gemaakt het afgelopen jaar?

hij klinkt gewoon direct cool ! zelfs een mini klinkt in een amateur zijn handen nog niet zo karaktervol als de axxe ..

damn.. iets van 10 jaar geleden stond een axxe in het huis-aan-huis advertentieblaadje in mijn ouderlijke woonplaats (Emmen).. 200 oudhollandsche florijnen!! Ik had al afgesproken hem te halen (op de fiets).. toen besloot ik mijn 200 pieken bij nader inzien voor iets anders te gebruiken.. :stupid

Origineel geplaatst door etaoin

Geen idee maar hij klinkt wel lekker.ARP heeft natuurlijk een betere naam dan iets als Jen of zo, en idd met de prijzen van een twee jaar geleden was het een van de weinige 'merk' analogen die je voor relatief weinig kon krijgen. 400 euro is wel pittig ja.

Ik heb 'm destijds geruild met een PolySix (met jou als ik het wel heb). Eerst vond ik 'm maar saai maar na een opknapbeurt + flink wat modificaties bij St. Eric is -ie erg goed en veelzijdig.

Nu wil niemand m'n Roland MC-202 of SH-09 hebben, ik speel er dan nog maar een tijdje langer mee, volgend jaar beter.

Die polysix heb ik nou...met midi ;)

Die axxe ziet er zo op de foto nog wel erg mooi uit. Ik heb nog nooit een axxe gehoord, maar denk dat het echt lekkere rauwe scheurbakkies zijn. Als hij een beetje qua sound op de oddity vsti lijkt maar dan echt for reel brullend en schreeuwend...oehw..da zou lekkaer zijn man. Die oddity vind ik trouwens een van de beste vsti's..zelfs die plug heeft een soort karakter. Het blijft wel een boel centen voor een 1 osc mono synth. Echt raar is het niet. Een mooie ms-10 is nu ook wel 400 euro waard. Ze worden gewoon wat duurder en ik ook niet anders verwacht.

Laatst gewijzigd:
Ik vind de Oddybest leuk van Arp.
De Axxe zelf is wel maar niet voor 400 eur euro of meer imho.
En een groot nadeel blijven de sliders vind ik wel.
Mischien is Arp qua sliders/potmeters wel een van de brakste synths ooit.
Ik zou dan eerder doorsparen en een Micromoog kopen of iets anders.
Helaas is een Axxe geen halve Oddy.

Yep,

snorie is daar (in het verre 's-gravenzande) een hele gewone naam.
Hij is trouwens van mij. Ik ga zelf binnekort voor de kleine dikke,
dave smith mono key of prophet vs.
Ik verkoop hem omdat ik ga kijken voor iets anders. En ik ben er
een klein beetje op uitgekeken.
8D

snorie

kan begrijpen dat ge op nen axxe uitgekeken kunt geraken, hj is ook maar erg minimaal.

....

in 24 pt bold:

en toch vind ik voor maar 1 osc, 1lfo, 1filter, 1 vca en 1 adsr de axxe de best klinkende synth die er is. (zeker als St-Eric 'm onder 'd hand gehad heeft)

laat je mini eens met eentje van alles klinken, al heel wat minder he!
om maar te zwijgen van de grote polyfone (als ze het maar met een stemmetje, niet unison, en dan nog met 1 osc moeten doen: povertjes he...
helemaal nix is 1 stemmetje van met 1 osc van een VA.
zelfs grote broer oddy moet volgens mij wijken voor de axxe als je 'm op minimum regime zet (van alles maar 1).
allee, da's mijn gedacht, ik heb al 30 jaar nen axxe en al 15 jaar nen 2de
ben blij dat ze terug wat naar waarde worden geschat.

staat ook tydje geleden een teisco 60F ,..is vindt best gelijkend qa sound indeling qa parameters
en was maar - 250.-
ik vindt aardig hooggaan ,...ik vindt =( zeii ik

Back