ARP Axxe op MP

Ik heb de arp eigenlijk gekocht met kapotte pwm amount fader. En nooit laten maken.
Misschien is het wel tijd om hem niet te verkopen en naar sT. eric te gaan.

snorie

Origineel geplaatst door snorie
Ik heb de arp eigenlijk gekocht met kapotte pwm amount fader. En nooit laten maken.
Misschien is het wel tijd om hem niet te verkopen en naar sT. eric te gaan.

snorie
als alleen de fader ,..broken / kapot is ,..jaa dan wel ,..maar bv een arp axxe kopen voor 400 ik kan toch voor die 400 veel leukere synths bedenken ,..eerlijk gezegt
bv een mc202 voor 300
dsi evolver 2ndhand 350a400
200 erby een pro one

die 1 osc vcf/vca is toch wel beperkt :Z

Origineel geplaatst door 6 trak
van een 303 idd... :z
wat een vergelijk ; idd r zijn zat multi osc systemen die geen muziekscene deden ontstaan,..maar uh
ik vindt ....de axxe nie soo ,..eiegnlijk arp niesoo ,..
maar dat kan zijn dat k r nie teveel moeite in heb gestoken om bv mn enige echte arp goed te leren kennen ,...
[was 1 avatar]
beetje harsh en schreeuwerig

Origineel geplaatst door R-ond
wat een vergelijk ; idd r zijn zat multi osc systemen die geen muziekscene deden ontstaan,..maar uh
ik vindt ....de axxe nie soo ,..eiegnlijk arp niesoo ,..
maar dat kan zijn dat k r nie teveel moeite in heb gestoken om bv mn enige echte arp goed te leren kennen ,...
[was 1 avatar]
beetje harsh en schreeuwerig

tja je wil een bak met karakter of nie .. een mc202 klinkt niet echt anders dan de competitie .. dat kan je van arp axxe zeker WEL zeggen.

arp souns 2 osc zonder de oddy modulatie routingen ...lijkt me een tof bakkie een platte behuizing met jacks boven op ...
ff plaatje zoeken ,..best zelfdzaam denk wantje ziet ze nergens,...nooit

kijk eens aan mods 4 de axxe http://analog.no/mods/arp_axxe_lfo_free_run.htm

en de arp solus [heet ie dus!]
http://www.synthmuseum.com/arp/arpsolus01.html

dit lijkt / leek had m eiegnlijk al jaren opt oog ,...toch de 2 osc feel en best aparte dingetjes erop';
audio input ? whoo op een arp?
en puls widt met adsr moduleren ,..?
fatt

The Solus is a 2 VCO, monophonic analog synthesizer with a 3-octave, 37-note (C-C) keyboard. It, like most ARP synths, features mostly sliders instead of knobs. It was built into a flight-case, with all of its inputs and outputs on the inside of the case lid.

Both VCO's feature a slider selecting variable waveforms from sawtooth to pulse, as well as a slider controlling pulse-width and the amount of pulse-width modulation. VCO2 is syncable to VCO1 and can be detuned. The pulse-width can be modulated by the LFO or the ADSR. The VCF (four-pole, lowpass filter) has controls for frequency, resonance, as well as three sliders controlling modulation amount from the keyboard, the LFO, and the ADSR. It also features a digital ring-modulator and a pitch-bend knob. The back panel features interfaces (in and out) for CV, Gate, and Trig. Also in the back is a footpedal input and External Audio input, as well as high and low outputs.

Attachments

• arpsolus01bsm.jpg
    arpsolus01bsm.jpg
    14,2 KB · Bekeken: 112
Origineel geplaatst door MadR
een mc202 klinkt niet echt anders dan de competitie ..

??? De enige echt competitie voor een mc202 is de sh101. Je kunt 'm een beetje als een 303 laten klinken, de Juno 6/60/106 lijkt er ook wel op maar dan hebben we het wel gehad hoor

Origineel geplaatst door vinnieq
??? De enige echt competitie voor een mc202 is de sh101. Je kunt 'm een beetje als een 303 laten klinken,

als dat de bedoeling is , geluid van een arp is vetter en rijker dan een 303geluid , de seqencer op de 303 maakt het geluid. als je die in sustain hoort ios die iel en metalig:D
hoorde pas een demo van de jup 8 op het forum , denk dat die kwa zwaar geluid meer in de buurt komt.

Origineel geplaatst door turtel
als dat de bedoeling is , geluid van een arp is vetter en rijker dan een 303geluid , de seqencer op de 303 maakt het geluid. als je die in sustain hoort ios die iel en metalig:D
hoorde pas een demo van de jup 8 op het forum , denk dat die kwa zwaar geluid meer in de buurt komt.

Volgens mij klinkt een 303 helemaal niet iel en metalig als je hem losse noten met sustain laat spelen. Misschien dat een ARP beter klinkt, maar dat is eerder nog een kwestie van smaak en mogelijkheden van de machine.

Origineel geplaatst door bikkel
Volgens mij klinkt een 303 helemaal niet iel en metalig als je hem losse noten met sustain laat spelen. Misschien dat een ARP beter klinkt, maar dat is eerder nog een kwestie van smaak en mogelijkheden van de machine.

gingt hier niet over arp 1 osc ,...synth
:D :slotje:

Origineel geplaatst door ambi-j
kan begrijpen dat ge op nen axxe uitgekeken kunt geraken, hj is ook maar erg minimaal.
....

in 24 pt bold:

en toch vind ik voor maar 1 osc, 1lfo, 1filter, 1 vca en 1 adsr de axxe de best klinkende synth die er is. (zeker als St-Eric 'm onder 'd hand gehad heeft)

laat je mini eens met eentje van alles klinken, al heel wat minder he!

Nou 1 oscie van mijn minimoog pissst nog steeds heeeel erg over een axxe osc...

Maar het is een leuke bak die Axxe, heel helder en veelzijdig.

allemaal niet te vergelijken .. axxe is in het hoog super dik qua sound .. en een tb303 in het laag super dik

en die mini moet je echt eens weg doen smakc .. das een iele nietsnutsynth .. ;)

wedstrijdje lage bassen, wie heeft de laagste :D

nee nee .. het gaat om mooi en rond natuurlijk ! en daar komt die seq van de tb weer om de hoek kijken :P

Back