Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door etaoin
Doorgaans betekent het dat zo'n board helemaal vrij is van geïntegreerde schakelingen, dus opgebouwd met alleen maar transistors, weerstanden, condenstatoren, diodes, spoelen, etc.
Origineel geplaatst door dennisb
Vertelt zo'n board niet door dat je bij bepaalde dames op bezoek bent geweest?

Origineel geplaatst door elektrovolt
bijv. een Minimoog is discreet opgebouwd, een Voyager niet![]()

ha ik zat idd net een minimoog vs voyager artikel te lezen![]()

Origineel geplaatst door Arv
Lets dwell on this subject even further...
Klinkt een synth opgebouwd uit analoge discrete componenten lekkerder dan een synth opgebouwd uit analoge integrated circuits..
![]()
Klinkt een synth opgebouwd uit analoge discrete componenten lekkerder dan een synth opgebouwd uit analoge integrated circuits..
nou ik vind de minimoog in de basis wel fijner klinken dan de voyager maar of dat aan die discretie ligt is natuurlijk maar de vraag, een jupiter schijnt ook discreet te zijn maar daar zit wel een CPU in, ikke niet begrijp
nou ik vind de minimoog in de basis wel fijner klinken dan de voyager maar of dat aan die discretie ligt is natuurlijk maar de vraag, een jupiter schijnt ook discreet te zijn maar daar zit wel een CPU in, ikke niet begrijp :confused:
Transistoren kunnen ook ondergebracht zijn in een integrated circuit (IC behuizing). [/B]
Zoals in op-amps. Maar ik gok dat dat door de puristen niet als discreet wordt gezien.

wat is een operationele versterker? zoals je ziet heb ik gezocht maar geen artikel in dummy taal gevonden, in welke omstandigheden worden ze toegepast.

in welke omstandigheden worden ze toegepast.