[Pro-One] wel voor een hobbyist

I-eye

Stamgast
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=917658510

Hoezo hobbyist? Nou de toetsen doen het niet, misschien een module van te maken?

Pro1C.jpg

Ow ja.. hij komt wel uit Amerika, maar voor wie daar geen problemen mee heeft....

Hangt heel sterk van de prijs af. Hij is erg groot om er een 19 inch module van de maken.. dat zou een complete re-work van de printplaat benodigen.

Toetsen-gedeelte eraf en er een (hele grote) table-top module van maken is wel een mogelijkheid.. maar vergis je niet in het formaat van dat ding.

Qua geluid en mogelijkheden kan ik echter maar één ding zeggen.. een pro-one is vet!

ik heb eens ff gemeeld met de verkoper en gevraagd wat hij er minimaal voor moet heben: $ 350,-.

Wat vinden jullie, is dit ok of aan de hoge kant?

Moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat je hem dan nog niet hier hebt en je mag nog lekker gaan modden......

Ook had ik hem gevraagd of het in zijn ogen mogelijk is om de keys te reconstrueren, hij antwoordde daarop:
You'd need the actuators underneath the keys - don't know if they're available.
Weten jullie of deze beschikbaar zijn?

Zonde van die pro one en $ 350 vind ik erg veel, zelfde geld zijn de printen ook defect ?

Die krengen zijn groot en zwaar. Mijn broertje had er eens een (en weer verkocht, hij heeft er nog spijt van), en ik heb er ook veel mee geprut. Wat een gave herrie kan je daar mee maken!
Hou er wel rekening dat je hem helemaal midiklaar moet maken! Hij heeft alleen gate-cv, dus zal je er minimaal een kenton setje aan moeten hangen, en das voor een Pro-one niet goedkoop.
Er schijnt een bedrijf te zijn in de USA (kan ook UK zijn), wat onderdelen maakt voor ouwe Sequential systems synths, maar die schijnen erg duur te zijn. Het zou al met al wel eens zo kunnen zijn dat je een complete Pro-one goedkoper kan krijgen, dan deze hobbybak inclusief reparaties en reconstructie. Informeer eens goed zou ik zeggen.

hij heeft alles getest via cv / gate en het is ok. staat ook in de add en er in mijn meel ook specifiek om gevraagd.

kosten voor een kenton midi retro-kit zijn £246.75 (incl VAT) voor de Pro-One... dan tikt het toch aardig aan!

$ 350 vind ik erg veel

ik ook, voor een Pro-One in die staat. en zeker in de VS waar ze bepaald niet zeldzaam zijn. hooguit $200 a $250 want je invoerkosten komen er ook nog eens bij (berekend over de Ned. prijs!)

Voor toetsen zou je hier kunnen proberen www.winecountrysequential.com en anders senso die had ook sequentail spul.En anders op ebay.com staan regelmatig toetsen los tekoop aangeboden :) maar ik zou er voor 350 $ niet over na denken gewoon niet doen !

de toetsen zitten er wel bij, alleen de "actuators underneath the keys" niet. Maar ik ga hem maar laten schieten, tenzij hij hem inderdaad voor minder dan $225 wil wegdoen.... en zelfs dan twijfel ik

Voor al die moeite zou ik het niet doen
Wacht gewoon tot je een knappe tegenkomt of zet desnoods een adv ´´te koop gevraagd´´
Ik stuur m´n Pro One met een Kenton Pro2 aan (destijds voor fl300,- gekocht) en dat werkt prima
Bovendien kan je met de Pro2 een 2e synth, sync 24 (tb303 of 808 b.v.) aansturen
Ook heeft ie nog arpegia trig out waarmee ik destijds een Poly 61 liet mee stuiteren
Uiteindleijk 4 apparaten dus niet verkeerd....

Op interface gear xchange staat er 1 te koop
Optisch en Technisch in goede staat en wil ´m eventueel ruilen tegen andere synth
Misschien is het wat

Back