Iemand ervaring met AI video?

Vorige week heeft Google de boel flink opgeschud met Veo 3. Alle fragmenten in deze video zijn AI gegenereerd:

edit- oh, dat is inclusief de audio overigens.

Zit ergens tussen creepy, fascinerend, bevreemdend, inspirerend en ook wel zorgwekkend in...het post-truth tijdperk krijgt een flinke boost, aan de andere kant zal er ook wel een hoop vermakelijks en artistieks uitrollen.

Bij veel beelden herken je wel meteen het AI sausje, (ik vind het niet altijd even mooi) bij anderen minder goed.

Alles wat voor hollywood werkt kan ook inpakken ze zijn daar volop met AI bezig .
Toevallig al die mensen hun huis afgebrand van de winter , alleen blauwe auto s en bomen niet .
Nu plunderen ze de winkels daar momenteel en breken de halve stad af .
Brian Wilson kon het niet meer aan om nog een leuk liedje over California te schrijven
De wereld hangt van toevalligheden aan elkaar.

Dat het dan IA wordt, bedoel je? Hmm, geen idee.. ff afwachten wat voor ge-ezel dat dan wordt..

Ja,geweldig toch AI.Even een foto of 2 van je maken en je vertelt aan AI dat je een geweldige pianist bent,je voert in stuk van Bach in.En voilà en iedereen gelooft dat je geweldig overweeg kunt met piano of synthesizer.😙

Het probleem wat we nu gaan krijgen is dat iedereen denkt dat je goed bent met AI, ook al doe je iets helemaal zelf zonder AI.
Ja, je moet je natuurlijk niet jezelf gaan AI'n in een groot concerthal met 20000 toeschouwers, terwijl je maar een 100 tal abonnees hebt op YT.🤝

Ik merk het nu al op youtube: tot 3 maznden geleden had men niet door dat een filmpje AI was, nu denkt men dat ieder filmpje AI is...

Ja,geweldig toch AI.Even een foto of 2 van je maken en je vertelt aan AI dat je een geweldige pianist bent,je voert in stuk van Bach in.En voilà en iedereen gelooft dat je geweldig overweeg kunt met piano of synthesizer.😙
Behalve dat er ineens 7 zwarte toetsen in een octaaf en 2 duimen aan iedere hand zitten dan.

Ik nodig iedereen uit binnenkort op mijn videoconcert in de Sphere.😋

Hier een mooi voorbeeld van creatief gebruik van generative AI voor video.

Dit heeft heel wat meer om het lijf dan alleen wat simpele prompts, hier wat uitleg over hoe het gemaakt is en nog een verwijzing naar tutorials en software voor deze technieken:

Ik merk het nu al op youtube: tot 3 maznden geleden had men niet door dat een filmpje AI was, nu denkt men dat ieder filmpje AI is...
Dit. Ik kijk die sensatie dingen gewoon niet meer. En gegenereerd spul waarvan ik t dadelijk merk kijk ik ook niet verder. Ik heb heimwee naar de tijd van de special fx met miniatuur en makettes en servos met afstandsbediening. Botox smoelen. Bijgewerkte fotos. Ik heb er al jaren een hekel aan. Geef me iets echt.

Ik heb net voor mijn werk een Google AI Pro abootjes afgesloten met videogeneratie in Flow / VEO3 maar dat is toch wel verrassend goed. Zowel vanaf tekstprompts als met image input. Stukken beter dan Midjourney sowieso.

Regisseur Neill Blomkamp (District 9, Elysium, Gran Turismo) wil graag een volledige speelfilm met AI maken. Hij deed een testrun met deze korte film.

Regisseur Neill Blomkamp (District 9, Elysium, Gran Turismo) wil graag een volledige speelfilm met AI maken. Hij deed een testrun met deze korte film.
Gave film.

Je ziet wel dat het door AI gemaakt is, maar het is niet storend.

Back