[trek] Doe de Electro-Funk-Filter-Disco!

Nolet

verkeerd in goede staat
Aloha.

Hierbij een laatste werkje. Het is een soort Electro-funk-Disco workout met veel Daft Punk, Prince en Parliament (George Clinton invloeden).

Let wel: het is nog niet gemixed en niet gearrangeerd maar in 1 keer live opgenomen in Cubase SL. Dus let daar niet op. Let er wel op of het funky is en of het nog meer funky kan!!!
Ik wil het weten!

De track geeft denk ik wel aardig aan dat je met live opnemen al leuke dingen kan doen.

Ik denk alleen dat ie nu al aardig funky is. Let niet op de laatste minuut...daar zat ik te kutten..... :P

http://www.expansions.nl/filez/you_got_all_i_need.mp3

Gear used:

RS7000
JP8000
Virus A
Dx200
Wavestation A/D
Kontakt
en een doos samples

Voor de spotters: Waar komt de vocal sample vandaan?!?!?
Wie het raad krijgt een taart! 8P

mag ik ook meedoen? ;)

Hmm..een soort Les Rhythmes Digitales meets Daft Punk...

het geluidje op 3:12 is te hard ivm de andere sounds..

Iedereen mag meedoen Olaf!
to Bass: Ik weet het. Maar hij is nog absoluut niet gemixed.
Ik heb een gisteravond over mijn koptelefoon opgenomen. Als ik 'm mixz doe ik dat op Genelec monitors. De balans zal dan veel netter zijn.

mijn mening:
- Ik mis een Phatte bassline...
- En de (midden)bass gitaar vind ik niet mooi...

Een beetje kaal nog dus zonder vette bass vind ik... en iets meer variatie enzo zou geen kwaad kunnen in dit genre denk ik...

en het stemmetje? geen idee...

Ben het Barn eens over de basslijn, althans dat je die een beetje mist. Verder puik hoor!

Stem is Olaf M. gok ik. ;)

vet! De sound doet me inderdaad onmiddelijk aan prince denken! (al dan niet met zijn new power generation ;) )

die clavinet achtige sound is ook erg funky!

maar ik mis een funk ding toch echt.....aargg....deze track SCHREEUWT om een funky rhythm guitar. Ik ben zelfs bereid deze zelf voor je in te spelen in t weekend (als je zelf geen gitaar ofzo hebt)

ok dan! :okdan:
ik vindt het erg cool klinken.

ik denk als je ff tijd besteed zijn die extra geluiden niet eens echt nodig.

ik ben iig benieuw naar de eind mix!

hint: denk swingbeat! ;)

Allereerst hallo allemaal ik heb me hier net geregistreerd en zat wat rond te kijken en hoorde dit nummer en als regelrechte Teddy Riley liefhebber hoorde ik veel herkenbaars. Veel samples uit Dog me Out te horen. Ik denk dan ook dat de stem van Aaron Hall is. Ik vind het een leuke track, wellicht zou een stukje vocoder vocals het compleet maken.

On my knees, beggin´ you please.

Zeg Nolet,

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat je met al die vette gear misschien een wat 'vollere' productie had kunnen maken??

Je hebt erg coole apparaten, maargoed 80s muziek was vaak ook redelijk basic nartuurlijk....

Ik vind het wel leuk! Lekker fonky..
Maar (zeurmode) ik mis nog wat transpose stukjes om het wat levendig te houden?

R

Thanks for the comments! Over het afmixen hebben jullie allemaal gelijk. De bass is nog niet bassig genoeg en sommmige dingen steken eruit. Maar dat fix ik in de mix!!
Ik ga ZSM het arrangement fixen en alles afmixen met virtuele Pultec EQs en UREU 1176 compressors (van een UAD-1 kaart). De mix wordt dan echt stukken en stukken beter.

En Pjotr G> Ik heb al zitten vogelen met wat gitaren, maar het werd dan wel heeeeeeel erg Daft Punk Stylie!. Ik hou het bij synths!

Maarrrrrr: niemand heeft de sample geraden. Ik zal verklappen wat ie zegt: You got....All I need. Denk '91. denk swingbeat.

Biz Markie??
Just a friend??

onee is geen swingbeat

Superrob zat SUPERclose!! Ok, ik spil de beans wel - want zo interessant is het ook weer niet -

Het is een sample uit het a capella stukje uit de hit "I wanna get with you" van Guy. De beat is daar ook uit gesampled en door Recycle gehaald. Die gasten hadden van die verschrikkelijke harde snares.
Die stabs helemaal aan het begin komen ook uit dat nummer.

Back