analoge en digitale gear in 1 rack

nomore

Lintage Vid
ik heb deze week een vitalizer mk2 aangeschaft. en in de handleiding lees ik dat het wordt afgeraden analoge gear (dit geval demk2) direct boven of onder digitale gear te hangen zoals (digitale) fx. Dit is eerlijk gezegd de eerste keer dat ik zoiets hoor.

wb de vitalizer maak ik me niet zo'n zorgen, echter wel voor mijn AD/DA (emu 1820 breakout box), deze staat onderaan een stapel 1/2 19" gear..

Speelt dit echt een rol? oftwel, is het echt beter om digitaal en analoog uit elkaar te houden?

Dit lijkt me nogal een overdreven verhaal... warmte-productie staat los van analoog of digitaal (tenminste met de apparaten die ik ken) en qua interferentie heb er ook nog nooit last van gehad... ach, ze moeten de manual toch vol zien te krijgen? :D

Origineel geplaatst door MikeJarod
Bedoelen ze niet gewoon dat analoog spul doorgaans meer warmte genereert?

ehhh. ook

"The mk2 should not be installed near units which produce strong magnetic fields or extreme heat. Do not install de mk2 directly above or below power amplifiers or digital processor. If possible, the mk2 should be placed in an >>analog rack<< where the majority of (or all) the equipment installed is analog. This eliminates problems which could result from interfering high-frequency signals such as clock frequencies, MIDI or SMPTE control signals"

Back