Access Virus - Please Tell Me More!

Origineel geplaatst door Alex Omega
er stond toch een rack xl te koop hiero?

heb je een virus c... divice panel en gaan!

da was de mijne en die is al weg, ik heb er 500 voor gevraagd, was mischien wat te weinig achteraf gezien, met de sounddiver erbij is dat prima te doen hoor, sterker als je de sounddiver gebruikt dan zie je in 1 oogopslag hoe het geluid in elkaar zit en dat heb je bij een desktop niet en dat is best irritant. De c heeft meer stemmen en het eerder genoemde moogfilter, c kopers zijn een beetje het kind van de rekening geworden, veel betaald en alleen een moogfilter erbij gekregen terwijl b nagenoeg geljik is getrokken aan de c versie, ik zou zeggen koop een desktop b ga sparen en koop later een TI als de b goed bevalt

Acces virus C

Acces virus C

Ik wilde wat weten over de virus kc.

Ik heb namelijk al een nord rack en ik vroeg me af of ik de nord op een of andere manier door de KC kan sturen om de effecten daarvan te gebruiken.

Gegroet en alvast bedankt!

als ik het me goed herinner heeft de virus audio-ins waarmee dat wel zou kunnen ja.

Heb morgen een marktplaats-date om een Virus B Desktop op te gaan halen :)

Hopelijk is het ding in goede staat, nog iets speciaals waar ik op moet letten behalve afgebroken/krakende knoppen? Het ding moet 500 euro kosten inclusief rack-brackets, lijkt me wel een redelijke prijs.

nog iets speciaals waar ik op moet letten

Originele Voeding, manual, doos,

Alle Rubberen topjes nog aan de onderkant?

Al de druk knopjes is proberen (bij mijn C is er één die plakt)

Geen krakende/losse Fiches...

Zegel niet verbroken? (dus nog niet opengedaan)

Origineel geplaatst door Napole0n
Die (Super)Nova's vind ik ook erg mooi ja, alleen in de demo's die ik daarvan heb gehoord

De virus was ooit mijn 1e optie. Later kwam er een JP8080 bij, die vond ik aanvankelijker ook ieler (a.d.h.v. demo's van Vengeance), maar nu ben ik meer fan van de JP8080 dan van de virus. De virussound gaat een beetje tegenstaan vind ik. De JP klinkt warmer en vind ik uitnodigender.
Een Nova wil ik tezijnertijd ook nog wel. De 1e van de 3 die ik dan weg zou doen zou de virus zijn.

Hiermee wil ik zeggen dat een 1e indruk puur uitgaande van demo's op de lange termijn nogal eens kan wijzigen.

Een demo op een synth is denk ik hetzelfde als een trailer in de bioscoop: hoe slecht het eindproduct ook is, de preview oogt/klinkt altijd fantastisch! Uiteindelijk zul je het moeten ervaren om het zeker te weten.

Ik denk gezien mijn smaak en manier van werken dat de Virus goed bij me past. De interface met al die knoppen spreekt me aan, het feit dat je audio in de machine kunt routen voor effecten en vocoder is echt iets voor mij en wat ik er van gehoord heb klinkt geweldig.

En als er iets beters op mijn pad komt over een paar jaar/maanden ... dan kan ik dat altijd alsnog aanschaffen :)

Re: Access Virus - Please Tell Me More!

Origineel geplaatst door Napole0n

1) Ik zou graag wat demo's willen horen van wat het ding kan. Nu heb ik lokaal alleen een hele chagrijnige muziekboer die alleen maar keyboardjes verkoopt met carnavalsbegeleidingspatronen, dus even luisteren zit er niet zomaar in. Heeft iemand toevallig wat voorbeelden bij hand of een complete track waarin de Virus een dominante rol speelt?

dit is een virus ti only track die ik hier ooit gepost heb. veel van de sounds (niet alle) zou je ook uit een virus b of c kunnen halen, de sounds die niet kunnen maken gebruik van de hypersaw functie op de ti. Tegenwoordig kan de TI met os2.0 nog veel meer. De tracks die je nu kan maken met een ti klinken wezenlijk anders dan gemaakt op een virus b of c. Echter tijdens het maken van deze virus only demo track was dat nog niet het geval.

demo kun je hier vinden: Quifster - virus ti Destiny

2e demootje is mijn virus ti soundset die ik hier ook ooit gepost heb, ook weer alleen virus ti. Deze sounds zijn niet te maken op een virus b of c.
Je kunt hem hier vinden: Solar soundset demo

het karakter van de virus kun je goed terughoren in deze 2 demootjes. Het karakter van de sound verschilt niet veel van een virus B of C. De sound die je in deze track hoort is de access virus sound, daar kun je van houden of niet :D

succes met je virus B! Dat is een hele mooie synth om mee te beginnen vind ik.

B is inderdaad goede keus. Heb ik ook gedaan. Zoals TS heb ik ook niet echt interesse in EQ per channel.

Origineel geplaatst door dennisb
De c heeft meer stemmen en het eerder genoemde moogfilter, c kopers zijn een beetje het kind van de rekening geworden, veel betaald en alleen een moogfilter erbij gekregen terwijl b nagenoeg geljik is getrokken aan de c versie

Ben ik het niet mee eens. Ben zelf van een B naar een C gegaan vanwege de hands-on control die een stuk beter is en de EQ per kanaal. Was voor mij wel erg handig aangezien ik meestal 6 of meer sounds voor een track uit de virus haal. Dan kun je dat allemaal niet meer EQ-en op je tafel.

Diep proggen op de B vond ik een ramp omdat meer dan de helft van de controls in een paar lullige menu´s was weggestopt. (Modmatrix, alle FX, Ringmod, enz.)

Laatst gewijzigd:
Vette demo's Quifster, klinkt echt goed.

Ben heel benieuwd naar die Virus B, maar het staat als een paal boven water dat het waardige aanvulling zal zijn voor mijn setup.

Origineel geplaatst door The Poisoner
Ben ik het niet mee eens. Ben zelf van een B naar een C gegaan vanwege de hands-on control die een stuk beter is en de EQ per kanaal. Was voor mij wel erg handig aangezien ik meestal 6 of meer sounds voor een track uit de virus haal. Dan kun je dat allemaal niet meer EQ-en op je tafel.

Diep proggen op de B vond ik een ramp omdat meer dan de helft van de controls in een paar lullige menu´s was weggestopt. (Modmatrix, alle FX, Ringmod, enz.)

Dat lijkt me ook een goede reden, ik heb zelf al jaren een keyboard versie van de B, en vind ook dat de layout op de C en zeker op de TI (met zijn groter LCD) veel makkelijker is om mee te werken. Als je natuurlijk gewend bent om met de software te werken zal het minder een probleem zijn :-).

Ik vroeg me wel af of met al die nieuwe functionaliteit in de TI de layout nog altijd even direct is of niet ?

Of het geluidsgewijs de moeite waard is om voor een nieuwere te gaan ben ik zelf nog niet uit eigenlijk, nu met OS2 op de TI misschien wel, maar dan kan ik even goed een TI desktop erbij halen en mijn KB houden lijkt me. Denk dat het prijsverschil tussen de TI desktop en de TI keyboard ongeveer de tweedehands prijs van de KB is :-/.

Och ja, ben nog altijd heel tevreden met de KB :-).

Origineel geplaatst door TomC
Of het geluidsgewijs de moeite waard is om voor een nieuwere te gaan ben ik zelf nog niet uit eigenlijk, nu met OS2 op de TI misschien wel, maar dan kan ik even goed een TI desktop erbij halen en mijn KB houden lijkt me.

TI kan ik nix van zeggen, maar heb dus een tijdje een B en een C gehad. Die heb ik toen naast elkaar gehouden en wat patches en kale waves vergeleken.

Mijn conclusie was dat de B en C identiek klinken. Zowel de patches als de kale waves klonken precies hetzelfde. Dus voor het geluid hoef je geen C te kopen.

Mijn conclusie was dat de B en C identiek klinken

JA, als je de EQU niet gebruikt op de C, dan zal't idd wel 't zelfde klinken...

Ik zit automatisch bij alle patchen (op m'n VirusC) de Hi Gain Equ een pak open.

Nou, de Virus B is binnen. Zit een beetje door de manual heen te worstelen en aan de knopjes te draaien, tot nu toe klinkt het allemaal nog voor geen meter :)

-edit- Ah, het begint duidelijker te worden nu ... volgens mij is dit wel een leuk ding, er zit echt heel veel variatie in de geluiden en sferen die langskomen. Ik heb vanavond nog niet eens tijd gehad om alle presets te horen, de vorige eigenaar heeft de demosong vervangen door 1024 extra geluiden en er komt maar geen eind aan. Het is echt fijn om de belangrijkste functies direct binnen bereik te hebben (uitgebreide filter sectie, de oscillatoren, FM etc.).

Ik denk dat ik hier nog heel wat uurtjes in kan gaan duiken!

Laatst gewijzigd:
Mooi zo dat je voor een Virus B bent gegaan.

Ik heb hem ook via een maat van me geruild tegen een elektron monomachine.
Zoon doende ben ik ook aan een Virus B(desktop) gekomen.
En bij mij zijn die demo ook al eruit gehaald en daar voor die 1024 geluiden in de plaats gekomen.

Origineel geplaatst door Hazes
als ik het me goed herinner heeft de virus audio-ins waarmee dat wel zou kunnen ja.

Dat heeft Virus B anders kan je de vocoder niet optimaal gebruiken met microfoon.

Hmm, volgens mij was dit een goede keus. Vanavond heb ik OS4.9 erin geflashd, de Cosmic Dreamer & Icon of Coil soundsets geinstalleerd en er zit nu al een boel moois tussen. En dan ben ik zelf nog amper aan het editen geweest. Dit gaat niet snel vervelen denk ik.

Heeft er hier iemand ervaring met ingekochte soundsets voor de Virus? Ik heb een paar van die gratis sets gedowned van Access, waar best een hoop bruikbare geluiden bij zitten (vooral om door te editen), en ik vroeg me af of de commerciele sets zoals de Tiesto-set of Vengeance kwalitatief beter zijn of ook voorzien zijn van een hoop 'filler'.

Overigens was ik niet van plan om iets te kopen totdat ik alle freebie geluiden gehoord heb en zelf flink aan het editen geslagen ben, tenslotte ben ik nog maar net met dat ding begonnen. Maar op zich lijkt het me prettig om met een goede collectie geluiden te beginnen en daarop uit te breiden.

Back