[probleem] Elka MK55 after touch

jgeers01

Analogue Age
De (poly)after touch van mijn Elka MK55 masterkeyboard doet het niet meer :(

Iemand ervaring met dit probleem, of misschien zelfs een schema?

Attachments

• elka-mk-55.jpg
    elka-mk-55.jpg
    54 KB · Bekeken: 124
het is een bekend probleem

het is een bekend probleem

dat meestal gelukkig zeer eenvoudig te verhelpen valt.
Gewoon openschroeven en 1 voor 1 de connectors los halen en weer vast zetten.
Meestal is het dan weer ok;)

ok,ok

ok,ok

links van het toestenbord zit een (ik meen) drieweg-connector van zo'n flubberkabeltje.
Deze dingen zijn vaak kapot. Je zou een draadbrug, of eigenlijk dus drie, kunnen maken van die connector op de keyboardprintplaat naar het andere einde.
Maar dan moet je dus wel solderen.
Je kunt ook alle toetsen er uit halen , schoonmaken met alcohol en nadrogen, vooral de contacten en dan alles weer terug.
Maar dat laatste hoeft waarschijnlijk niet want je hebt blijkbaar helemaal geen poly-at meer.
Succes!

Ik denk inderdaad ook aan een contactbreuk omdat geen van de toetsen op ATT reageert. Een poosje geleden ook al een probleem met enkele toetsen gehad (in ieder oktaaf dezelfde) dus misschien toch nog eens alle stekkers langslopen. Sommige connectoren lijken te zijn gelijmd en die heb ik nog niet los gehad.

Jij hebt het over een flubberkabeltje maar die is er eigenlijk niet. Er zijn 2 flatcables die vanuit de middelste print onder het toetsenbord verdwijnen (zie foto). Daar lopen dus alle contacten over...

Attachments

• elka-mk55-inside.jpg
    elka-mk55-inside.jpg
    61,3 KB · Bekeken: 112
linksboven

linksboven

aan het toetsenbord, toch?

vreemd

vreemd

ik heb toch echt...of begin ik nu te dementeren?
De mijne heb ik een tijdje geleden verkocht, jammer anders ging ik op zoek.
Volgens mij ben jij die aardige vent die op zijn site de handleiding heeft staan?!:halleluja

Die aardige vent moest de handleiding zelf ook maar eens raadplegen. Niks kapot, gewoon een verkeerde instelling :stupid

De Elka is i.i.g weer superschoon van binnen :dubbel: :dubbel: :dubbel:

:slotje:

hmm

hmm

da's wel lachen ja, het is een heel fijn masterkeyboard maar soms is het even moeilijk te doorgronden allemaal ;-)
Fijn dat je gewoon weer kunt spelen!

Back