Probleem met syncen van CS6X en MC-909

DJ-OLD

Nieuwkomer
Ik heb een CS6X gekocht en die wil ik graag syncen met m'n MC-909. Echter als ik de interne clock van de CS6X op MIDI zet ipv INTERNAL dan valt de arpeggiator helemaal stil ipv het tempo van de 909 over te nemen.

De MC-909 staat op Master en zou dus een clocksignaal uit moeten sturen naar mijn idee. Ik heb een directe MIDI kabel er tussen die bij de 909 op OUT zit en in de CS6X op IN. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Bedankt voor je tip! Ik heb alles zo'n beetje doorlopen en toen werkte het nog steeds niet..... als allerlaatste maar een andere MIDI-kabel gepakt en aangesloten. Wat denk je? In één keer synct de klok van de CS6X aan de MC-909.

Moraal van het verhaal: check regelmatig je kabels!

Eén ding heb ik nog niet op kunnen lossen: de patterns die de 909 speelt worden ook als data doorgegeven aan de Yamaha. Dus als ik een pattern afspeel komt alle data ook (als piano patch) uit de CS6X.

Iemand een idee hoe ik deze MIDI data (per pattern) in de 909 uit kan schakelen zodat hij alleen het kloksignaal stuurt?

Origineel geplaatst door DJ-OLD
Bedankt voor je tip! Ik heb alles zo'n beetje doorlopen en toen werkte het nog steeds niet..... als allerlaatste maar een andere MIDI-kabel gepakt en aangesloten. Wat denk je? In één keer synct de klok van de CS6X aan de MC-909.

Moraal van het verhaal: check regelmatig je kabels!

Eén ding heb ik nog niet op kunnen lossen: de patterns die de 909 speelt worden ook als data doorgegeven aan de Yamaha. Dus als ik een pattern afspeel komt alle data ook (als piano patch) uit de CS6X.

Iemand een idee hoe ik deze MIDI data (per pattern) in de 909 uit kan schakelen zodat hij alleen het kloksignaal stuurt?

Even in de handleiding van 1 van beide zoeken of er een midifilter op zit. Dit werkt in de meeste gevallen wel.

Eh, even uit het hoofd: MIDI clock/sync is toch niet afhankelijk van het MIDI kanaal ? Zet je 909 op kanaal 10 en je CS6x patch en arpeggiator op iets anders

ook niet nee. maar midifilter werkt natuurlijk ook :)

Op de CS6x zit geen midifilter. op de 909 ookniet, vermoe ik. In je computer sequencer kan het vast wel geregeld worden

Heb nog even zitten kijken en heb de volgende oplossing: per pattern kan ik per patch de keuze maken tussen INT, EXT en BOTH voor wat betreft de MIDI sturing.

Alle 16 patches dus op INT zetten (BOTH is default) is de oplossing, echter wel veel werk als je de 909 als sequenser gebruikt. Vroeger had ik een MC-505, daar kon je het makkelijker oplossen door de faders meen ik.

Bedankt voor het meedenken, als iemand nog een tip heeft om het eenvoudiger te doen is dat natuurlijk altijd welkom. Trouwens lekkere ambient-geluiden in die CS6X ( met AN1X kaart erin ).

Origineel geplaatst door DJ-OLD

Alle 16 patches dus op INT zetten (BOTH is default) is de oplossing, echter wel veel werk als je de 909 als sequenser gebruikt. Vroeger had ik een MC-505, daar kon je het makkelijker oplossen door de faders meen ik.

Bedankt voor het meedenken, als iemand nog een tip heeft om het eenvoudiger te doen is dat natuurlijk altijd welkom. Trouwens lekkere ambient-geluiden in die CS6X ( met AN1X kaart erin ).

een performance opslaan waarin alle 16 patches op INT staan? dan kun je deze instellingen met een druk op de knop terughalen.

Bedankt, dat is idd de beste oplossing. Omdat ik veel preset-patterns live gebruik zal ik veel aan moeten passen. Als je van het een naar het andere pattern gaat dan neemt ie de midi instellingen van de 909 mee.

De reden dat ik trouwens de 909 als sequenser gebruik is de turntable-emulatie. Je kan m gelijk laten lopen met draaitafel en/of cd-speler, helemaal te gek!

Je kan in de setup van de mc kiezen welke data die verstuurt.. daar zit ook de program change versturen ja of nee keuze... en inderdaad in je instrument menu kan je kiezen
of hij int of ext of both moet aansturen...
(geld niet voor CC data en program changes.. dat moet je dus appart uit zetten)

Back