Op zoek naar Monitor boxen

Sijron

Ingeburgerd
Goedendag,

Ik ben op zoek naar betaalbare monitor boxen.

Nu heb ik toevallig bij keymusic monitor boxen gezien van sublime mt5 volgens mij voor € 200 per set. Wie kan mij vertellen., of dit een juiste keuze zou zijn. Heeft iemand hiero er ervaring mee misschien, ziijn het flut dingen of zijn ze wel ok.

Of heeft iemand e.v.t advies welke monitors zijn aanbevolen.

Alvast bedankt ovrr het advies

voor beetje huiskamer kwaliteit mot je toch eerder aan de krk 5 denken of was krk 6 nou beter? ieder geval budget 400-500 euro kan je al aardig setje kopen

Bericht door een moderator:
even op de goede plaats gezet, ga maar eens de threads hier doorlezen :)

Origineel geplaatst door seave
voor beetje huiskamer kwaliteit mot je toch eerder aan de krk 5 denken of was krk 6 nou beter? ieder geval budget 400-500 euro kan je al aardig setje kopen
Ik vind de krk5's erg dof klinken, ik zou er het geld niet aan uitgeven iig.

Ik ben voor de yamaha hs50m gegaan, bijna 100 euro goedkoper dan de krk5 en een helder/eerlijk geluid.

iedereen heeft zo zijn voorkeur wat betreft monitors en
het beste is gewoon gaan luisteren in een winkel die
een ruim aanbod heeft zodat je kunt vergelijken.
Als je keuze is gevallen toch nog vragen over een
inruil mogelijkheid omdat een monitor heel anders kan
klinken in de studio dan in de winkel.

Dit is trouwens toch wel heel goedkoop:

http://www.rebelio.nl/app/urwfilter...productId/24863/sname/RP - 6 Black/index.html

KRK RP - 6 Black - Pro Box voor 201 euro...

Ik heb gemaild, en krijg ik dit terug:

Bedankt voor uw interesse in Rebelio.

Heeft u het over KRK RP - 6 Black - Pro Boxen ? Dit zijn boxen en geen monitoren. De verwachte levertijd is 12 werkdagen. De totaal prijs bedraagt €419,95 inclusief verznedkosten. Indien u voor de optie onder rembours kiest komt hier 2% van het totaalbedrag bij.

Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u nog verdere vragen heeft.

...

Deze krk's worden toch gewoon gebruikt als monitors of zie ik dat verkeerd

:erm:

welke zijn nou beter? krk 5 of krk 6, 412 lijkt me mooie prijs en btw eraf halen8) zit je dik onder de 400 euro voor mooie speakers

Origineel geplaatst door Dj Ricos

Heeft u het over KRK RP - 6 Black - Pro Boxen ? Dit zijn boxen en geen monitoren. De verwachte levertijd is 12 werkdagen.

...

:erm: [/B]

Dozenschuivers: ik denk dat ze niet weten dat je het met "monitors" niet over een computer monitor hebt (zo'n ding waar licht uit komt). Die krk's zijn toch echt gemaakt om als "studio monitor" (van die dingen waar geluid uit komt) te gebruiken ;).

Wel erg goedkoop deze tent!

haha jah vandaar, ik vroeg wat de prijzen waren uiteindelijk en blabla, toen kreeg ik dit response van ''het zijn geen monitors'' dus begon nu egt achter me oren te krabbelen, aangezien heel die tent zou spot goedkoop ik (check lcd televisies)

Origineel geplaatst door Dj Ricos
Dit is trouwens toch wel heel goedkoop:

http://www.rebelio.nl/app/urwfilter...productId/24863/sname/RP - 6 Black/index.html

KRK RP - 6 Black - Pro Box voor 201 euro...

Ik heb gemaild, en krijg ik dit terug:

Bedankt voor uw interesse in Rebelio.

Heeft u het over KRK RP - 6 Black - Pro Boxen ? Dit zijn boxen en geen monitoren. De verwachte levertijd is 12 werkdagen. De totaal prijs bedraagt €419,95 inclusief verznedkosten. Indien u voor de optie onder rembours kiest komt hier 2% van het totaalbedrag bij.

Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u nog verdere vragen heeft.

...

:erm:

De term monitor wordt nog al eens over/onderschat.

In feite zijn "speakers", "monitors" en "boxen" EXACT hetzelfde (zolang het niet over beeldschermen gaat natuurlijk ;) ) Daarbij is een monitor ALTIJD OOK een speaker. Andersom geldt dat niet. De term "monitor" wordt (hier) nogal eens overschat. De term alleen betekent namelijk helemaal niks. Iedereen kan zijn produkt als "monitor" marketen. Het is geen beschermde term ofzo.....

Je zou het volgende onderscheid kunnen maken: Als ze in muziekwinkels worden verkocht dan zijn het monitors. Als ze een HiFiwinkel staan ze het speakers....

ECHTER,

Vroeger was er inderdaad een duidelijk onderscheid te maken tussen beiden. Dat is inmiddels veel waziger geworden. Monitors waren heel duur. En hifi speakers waren gekleurd. Dat onderscheid is gewoon veel minder geworden. Tegenwoordig kan je voor een habbekrats monitors krijgen (sorry, maar 400 euro voor aktieve monitors is en habbekrats) En Hifi monitors worden beter en minder gekleurd. (afgezien van minisetjes enzo)

Je hebt namelijk niet alleen te maken met een filter, waarmee je ze "recht" kan laten klinken, je hebt ook te maken met de kwaliteitvan de onderdelen. Neem de behringer truth: De materiaal kosten voor deze dingen waren ong 40 per box. (weet ik van de ontwerpteam leider.) Dan kan je nog zo gaan klooien met filters ed. echt recht, eerlijk, strak en gedetaaileerd ga je ze nooooit krijgen. Dat geldt in princiepe voor alle sub 1000 euro "monitors". En dat er over een HiFi speaker altijd automatisch een "smilie" filter wordt gegooid is niet waar. Natuurlijk is er verchil in geluid maar de magie van "monitors" is een stuk kleiner dan vele denken.

En marketing moet je ook niet vergeten: de goedkopere monitors zijn gericht op een doelgroep met RELATIEF weinig kennis van zaken. Ze kiezen de monitor die het beste klinkt. En omdat ze bij feedback worden verkocht, en er "monitor" bijstaat. zal je er dus wel heel goed op af kunnen mixen. Hoe zou jij als bedrijf je "monitor" dan laten klinken.......???? Als je er een paar hifi speakers uit dezelfde prijsklasse naast zou zetten en een blinde test zou doen, denk ik dat je schrikt van het gebrek aan verschil.

Ik wil hiermee niet "wise-ass" overkomen (te laat :stupid) , maar wil hiermee enkel aangeven dat de discussie monitor vs. hifi speaker over het algemeen iets te simpel wordt gevoerd.

Als je echter een paar honderd euro te besteden hebt, en je hebt speakers nodig om te sequencen, mixen, enz. koop dan gerust een paar monitors welke je goed vind klinken, en ga lekker muziek maken! KRK is geen prutmerk en je zal er ongetwijfeld plezier aan beleven.

gr,
Marc

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mavn
De term monitor wordt nog al eens over/onderschat.

In feite zijn "speakers", "monitors" en "boxen" EXACT hetzelfde (zolang het niet over beeldschermen gaat natuurlijk ;) ) Daarbij is een monitor ALTIJD OOK een speaker. Andersom geldt dat niet. De term "monitor" wordt (hier) nogal eens overschat. De term alleen betekent namelijk helemaal niks. Iedereen kan zijn produkt als "monitor" marketen. Het is geen beschermde term ofzo.....

Je zou het volgende onderscheid kunnen maken: Als ze in muziekwinkels worden verkocht dan zijn het monitors. Als ze een HiFiwinkel staan ze het speakers....

ECHTER,

Vroeger was er inderdaad een duidelijk onderscheid te maken tussen beiden. Dat is inmiddels veel waziger geworden. Monitors waren heel duur. En hifi speakers waren gekleurd. Dat onderscheid is gewoon veel minder geworden. Tegenwoordig kan je voor een habbekrats monitors krijgen (sorry, maar 400 euro voor aktieve monitors is en habbekrats) En Hifi monitors worden beter en minder gekleurd. (afgezien van minisetjes enzo)

Je hebt namelijk niet alleen te maken met een filter, waarmee je ze "recht" kan laten klinken, je hebt ook te maken met de kwaliteitvan de onderdelen. Neem de behringer truth: De materiaal kosten voor deze dingen waren ong 40 per box. (weet ik van de ontwerpteam leider.) Dan kan je nog zo gaan klooien met filters ed. echt recht, eerlijk en gedetaaileerd ga je ze nooooit krijgen. Dat geldt in princiepe voor alle sub 1000 euro "monitors". En dat er over een HiFi speaker altijd automatisch een "smilie" filter wordt gegooid is niet waar. Natuurlijk is er verchil in geluid maar de magie van "monitors" is een stuk kleiner dan vele denken.

En marketing moet je ook niet vergeten: de goedkopere monitors zijn gericht op een doelgroep met RELATIEF weinig kennis van zaken. Ze kiezen de monitor die het beste klinkt. En omdat ze bij feedback worden verkocht, en er "monitor" bijstaat. zal je er dus wel heel goed op af kunnen mixen. Hoe zou jij als bedrijf je "monitor" dan laten klinken.......???? Als je er een paar hifi speakers uit dezelfde prijsklasse naast zou zetten en een blinde test zou doen, denk ik dat je schrikt van het gebrek aan verschil.

Ik wil hiermee niet "wise-ass" overkomen (te laat :stupid) , maar wil hiermee enkel aangeven dat de discussie monitor vs. hifi speaker over het algemeen iets te simpel wordt gevoerd.

Als je echter een paar honderd euro te besteden hebt, en je hebt speakers nodig om te sequencen, mixen, enz. koop dan gerust een paar monitors welke je goed vind klinken, en ga lekker muziek maken! KRK is geen prutmerk en je zal er ongetwijfeld plezier aan beleven.

gr,
Marc

Aan de andere kant heb je mensen die op goedkope monitors een betere mix kunnen maken dan
mensen met duurdere monitors , als je een goede referentie hebt en je weet de zwakheden
van een monitor dan kun je daarmee rekening houden en toch goed afmixen,
een duurdere monitor geradeerd niet dat je beter kunt afmixen.

Origineel geplaatst door Digimod
Aan de andere kant heb je mensen die op goedkope monitors een betere mix kunnen maken dan
mensen met duurdere monitors , als je een goede referentie hebt en je weet de zwakheden
van een monitor dan kun je daarmee rekening houden en toch goed afmixen,
een duurdere monitor geradeerd niet dat je beter kunt afmixen.

100% mee eens! Je zou versteld staan op wat voor "rotzooi" wereldhits zijn gemaakt.

Het enige wat ik met mijn verhaal wilde zeggen, is dat veel mensen denken dat monitors een wondermiddel zijn. Stel je werkt op een setje hifi speakers van een paar honderd euro. Dan heeft het echt geen zin om voor een vergelijkbaar bedrag bij feedback monitors te gaan shoppen. Daar ga je op z'n best marginaal op vooruit. Nadat je eerst een paar maanden bezig bent geweest om aan die nieuwe dingen te wennen.............

gr,
Marc

Helemaal mee eens. Goed uitgelegd!

krk

krk

Hallo,

Bedankt voor de reacties.
:halleluja
Ik ben naar een audio zaak geweest en ik heb toen de krk 5 en 6 gehoord.

Ik was meteen verkocht, het zal waarschijnlijk de 6 worden maar ik moet nog even doorsparen. Dit zijn echt vette boxen, de 8 natuurlijk ook maar deze zijn toch nog net iets te duur.

By the way tanks again.

mv gr

Sijron

Back