Maak 'N Stukkie Drum & Bass

Origineel geplaatst door plieuw
deed ik ook maar die 3x osc is zo gaar dat ie goed is...

(al mijn synths staan ik de kast...stof te happen, en als ik me echt verveel knal ik er wat samples uit)

Ahh.. Jammer van de synths ik houd opzich nu al van knopjes terwijl ik nog bijna niks heb. Maar dat komt wel, ik denk niet teveel, misschien later als ik een huis heb een grote ruimte pakken uit mn huis en die dan ook geluidsdicht maken en een subje enzo kopen. Erg vet lijkt me. :D

Maar wat vond je van me nummertje zover? :) Tips op geluiden en / of mixing? (staat op vorige pagina > nausea)

ja ik had em al uit een andere draad....

die snare is wel vet....maar die eerste breek die staat me niet zo aan...2de is wel vet.(als je nou van de 2e de eerste maakt en er een nog dikkere achter plakt.
en dat trug-spoel geluid, die vind ik wat minder....(is niet gemaakt van dezelfde breekbiet, snap je)

over de bass kan ik weinig zeggen, dit is mijn internet compjoeter met internet speakers...

ja ik had em al uit een andere draad....

die snare is wel vet....maar die eerste breek die staat me niet zo aan...2de is wel vet.(als je nou van de 2e de eerste maakt en er een nog dikkere achter plakt.
en dat trug-spoel geluid, die vind ik wat minder....(is niet gemaakt van dezelfde breekbiet, snap je)

over de bass kan ik weinig zeggen, dit is mijn internet compjoeter met internet speakers...

mhh.. die break moet ik nog wel even aan werken dan want ik heb nog niet veel gewerkt met breakbeats, dat terugspoelgeluid is een sample, en moet 't persee die zijn van hetzelfde nummer? Tis meer een effectje en vond de sample vet klinken. Waarom zou het beter klinken dan bedoel ik dus. En bass, tja, kdenk dat ie wel redelijk hard is maar het zal als het nummer afgemaakt is nog wel beter afgemixt worden e.d.

omdat zoals je zelf zegt het nu klinkt als een ge-paste sample....als je hem zelf maakt klinkt ie smoother/flowender met de beat....

omdat zoals je zelf zegt het nu klinkt als een ge-paste sample....als je hem zelf maakt klinkt ie smoother/flowender met de beat....

En waarmee zou je dat doen? Met die FL Wavetraveler? :)

jep......(das de makkelijke oplossing en de beste) of een envelope die de pitch moduleert....

(nog meer vragen graag over pm)......

De bassline is wat dikker en iets meer grof gemaakt, en kheb wat synths toegevoegd. Kadd dit even zodat ik t binnenkort nog kan terug vinden als ik 't toevallig heb verwijdert en t andere bericht mag ik niet meer aanpassen. :D

Attachments

• facts of life - nausea.mp3
    956,1 KB · Bekeken: 130
vind deze nieuwe leendert wat (veel) te veel lijken op renegade hardware

JnM goes HERRIIEEEE

Ik vind em wel cool

Mijn eerste dnb ding ever

Attachments

• dnb.mp3
    223 KB · Bekeken: 128
Origineel geplaatst door JnM92
JnM goes HERRIIEEEE

Ik vind em wel cool

Mijn eerste dnb ding ever

Wel grappig, maar er moet punch, growl, en nog veel meer bij. Veel meer mid-hoog. :) Rond de 1500 hz. Maar dat klinkt alleen goed met een paar keer gemodulate, gedistort en weer gesampled en opnieuw en opnieuw. :)

Ohja, ik ga nu gvd niet meer mijn nummer posten maare hij miste ook een boel laag komt omdat ik op de koptel zat te bewerken maar nu is hij bijna net zo punchy, growly en bijna net zoveel laag als een echt nummer (bijv. Monster van Noisia). Enne die hardware dinges die naam komt me bekend voor maar denk niet dat ik ooit nummers van hem heb gehoord. Hoezo lijk ik daarop dan? :)

check maar eens de myspace van het renegade hardware label.......is ongeveer de zelfde stylo....ze waren helemaal de shit in 97....(waren een van de eerste samen met badcompany e.d. die deze stylo maakte)

(simpel maar met killer basslines)

en ik kende noisia weer niet, lang geen nieuwe dnb geluisterd....

check maar eens de myspace van het renegade hardware label.......is ongeveer de zelfde stylo....ze waren helemaal de shit in 97....(waren een van de eerste samen met badcompany e.d. die deze stylo maakte)

(simpel maar met killer basslines)

en ik kende noisia weer niet, lang geen nieuwe dnb geluisterd....

www.myspace.com/denoisia

NL Gasten, super style en is ook zoiets als wat ik maak. Ben er hememaal weg van geloof de 1e van deze maand dat Exodus van hun met KRS en Mayhem in de winkel lag. Dik, dik & nog eens dikke sound! :okdan:

met een amen

met een amen

hmmm..

Attachments

• trekjeamenvanstal klein.mp3
    940,5 KB · Bekeken: 119
Ben uit verveling en inspiratieloosheid ook maar weer begonnen aan
een DnB-track. Het is slechts mijn tweede DnB track, dus bruikbare
feed is meer dan welkom! :)
Het is nog een snippet, dus nog niet volledig af (ook qua lengte).

Klik

Aaaahhh.....

Ik heb ff de hele thread gevolgd en alle samples beluisterd.
Aan het begin heb ik een aantal vette DnB tracks gehoord!
Maar hoe verder ik kwam, des te meer heb ik me bescheurd van het lachen.
Leendert die zich veren in de reet steekt vanwege zijn meesterwerkjes... kostelijk.

Met andermans patches en samples iets in elkaar flansen wat meer lijkt op stamp en ruis dan op drum 'n bass en dan hopen op positieve reacties. Zo iemand noemen wij een LOOOOOOOOOSERRRRR!!!
Tip: als je goede DnB tracks wil maken moet je eerst eens goed naar DnB LUISTEREN.

Het mag duidelijk zijn dat ik het niks vond. (maar wel komisch)
En dat zeg ik als newbie.

Ik hoop dat er nog een paar vette DnB tracks en snippers worden gepost.

Succes!

Ach kijk, ik kan het natuurlijk helemaal verkeerd hebben, maar het spectrum van sommige muzieksoorten is soms wel héél erg breed. Als we het even over Drum&Bass hebben, nou dan denk ik over het algemeen vooral aan een muziekstijl waarin twee elementen zijn vertegenwoordigd: Drums en Bas. Nu is dat natuurlijk niet zo moeilijk te begrijpen, maar als je daar wat dieper op ingaat, dan kun je vaststellen dat het gaat om vlotte ritmische breaks, met daaronder een vaak zware baslijn.

Kijken we even naar wat de D&B scene te bieden heeft, of wat er nochtans wordt verstaan onder D&B (lees: welke artiesten worden binnen dit genre geschaard) dan kom ik tot een volgend (summier) lijstje:

- Goldie
- Bad Company
- Ed Rush
- Squarepusher
- LTJ Bukem
- Photek

Dit zijn natuurlijk verre van alle D&B producers, maar toch ze vallen allemaal in dat genre - misschien niet voor al hun producties, maar toch hebben ze ooit D&B gemaakt. Als ik als verstokte elektronische muziekfan luister naar deze mannen dan vallen mij twee dingen vooral op: Drums & Bas. Waar Goldie wat jazzy invloeden heeft, net als LTJ Bukem, merk ik bij Ed Rush dat er wat meer rauwe randjes opzitten, en waar Photek en Squarepusher in sommige producties stevig richting de mangled breaks (Drill&Bass) gaan, vallen deze producties óók onder D&B.

En om maar even in te gaan op de ruis en bass, als je naar (wat in mijn opinie de beste producers van drum&bass zijn) Bad Company luistert, dan zul je merken dat óók dat D&B is. Of je het nou kunt waarderen of niet.

En dat is nou helemaal het punt wat ik wil maken. Je kunt wel (hoe kinderachtig overigens) iemand tot Loser bombarderen, feit blijft dat deze jongen (Lennart in dit geval) een eigen perceptie heeft op wat voor hem als D&B te classificeren is. Hij maakt vervolgens binnen die opvatting zijn muziek. Ik (als leek, dat is nou eenmaal zo) luister daar met plezier naar omdat hij bezig is datgene neer te zetten waar hij van vindt dat het D&B is. Stel, je vind dat ongelofelijk slechte muziek, dat kan. Maar dat maakt de maker toch echt geen loser. Ongeacht hoe hij aan zijn samples komt, ongeacht wat jouw perceptie is van het genre (want dat is toch iets ontastbaars). Met een beetje fantasie zijn er nog veel meer artiesten onder te brengen in het genre D&B, en eigenlijk maakt het allemaal niets uit. Een genre is immers alleen bedacht om muziek te kunnen categoriseren, om het bij elkaar te brengen. Ik merk elke dag weer dat welk genre dan ook altijd behoorlijk tekort schiet.

Uiteindelijk gaat het om de muziek, denk ik dan. Als ik iets mooi vind, dan kan het me echt niet meer schelen of ik nou naar D&B luister, of iets héél anders.

Was getekend,

Een enorme amateur-muziekmakert (enigszins verbolgen omdat mensen elkaar te vaak niet in hun waarde laten)

Back