Maak 'N Stukkie Drum & Bass

Kom mensen! AAN DE SLAHAAG! :halleluja

Hier een kort fragmentje waar ik nu mee bezig ben (vandaag de dag):

Attachments

• Anttraxx_-_Scorpio_Clip.mp3
    434,4 KB · Bekeken: 80
Laatst gewijzigd:
Hah, wel kicke dit. Coole funk done.
Artist: Tempo-Team

:D

Ik probeer af en toe een vadsige bassline te draaien. Hier met een Tetris melodie. Begint zoals ie eerst was, en per belletje heb ik de verdraaide opname eraangehangen. Heb vanaf het 2e stuk (0'54") een Declipper op de audiofiles moeten zetten, input van geluidskaart bij het opnemen van CD naar PC ging kraecken .. dit keer ongewenscht. Dat 'klapperen' komt dus daarvandaan.

Klik

=)

Klinkt kicke mensen! Binnenkort heb ik een mega massieve track af! Hijs al aardig op weg maar echt verder met basslijn enz om nog meer kicke te maken. Klinkt aardig pro (met noisia etc a/b-ed afgelope 2 dagen)

:okdan:

@Le Cram: hmm qua dnb zie je het precussie gedeelte een beetje over het hoofd, bij dnb over het algemeen hoor je heel korte puncy snares aak weer gelayerd met een langer exemplaat waar al het laag uit gefilterd is. ik vind het synthgeluidje wel ok trws, maar het is een mager opzetje eigelijk.

zelf zag ik een paar uurtjes geleden dat dit topic bestaat dus toen ben ik zelf maar weer eens aan de slag gegaan met een stukske dnb
hier

Het blijft altijd tegenvallen dat gekloot met edits 20 percussie onderdeeltjes die eigelijk allemaal op een verantwoorde manier gesequenced moeten staan anders komt het weer niet over

@Skiz
thnx voor de feedback! ben nog niet zo heel erg lang met deze stijl bezig, dus moet ik nog veel leren. maar ben wel blij met je tip over die snares en percussie. ga er iig mee aan de slag :)

jou stukje klinkt vet btw! lekkere sound en je beat is ook vet. alleen jammer dat ie zo kort is :p

@Le Cram: hmm qua dnb zie je het precussie gedeelte een beetje over het hoofd, bij dnb over het algemeen hoor je heel korte puncy snares aak weer gelayerd met een langer exemplaat waar al het laag uit gefilterd is. ik vind het synthgeluidje wel ok trws, maar het is een mager opzetje eigelijk.

zelf zag ik een paar uurtjes geleden dat dit topic bestaat dus toen ben ik zelf maar weer eens aan de slag gegaan met een stukske dnb
hier

Het blijft altijd tegenvallen dat gekloot met edits 20 percussie onderdeeltjes die eigelijk allemaal op een verantwoorde manier gesequenced moeten staan anders komt het weer niet over

Die hooge synth die word gesidechaint / volume gemoduleert of iets in die richting doet me erg denken aan Spor zijn Stompbox remix. ;)

Maar voor de rest wel oke. Wat ik erg vet blijf vinden zijn de gemoduleerde en gedistorte basjes met hier en daar wat FXen.

Paar rifkes maken, opknippen en in een massline pleuren. Bands splitten enz en verschillende effecten hier en daar en filteren om het in elkaar te laten vallen.

Die basjes, weetje.. Noisia etc.. :halleluja

I love em! Ben dr opt moment flink mee bezig voor een dikke massline. Shit klinkt hard! :okdan:

Lekker dat dit topicje teminste weer loopt. Amen voor iedereen die er weer lekker tegenaan gaat! :biertje:

@ Willyoss: ghehe ja klopt, ik vond dat dat er prima in zou klinken, ik mag me sowieso wel op dnb gebied beinvloed te noemen door een Spor, ik vind dat die gast echt enorm vette tracks maakt, helemaal die laatste die op zijn myspace staat is absurd :o.

Zat je snippet net te luisteren, die bass is wel heeeel zompig :P

Nu moet ik wel zeggen dat ik die Noisiaachtige bass geluiden (ook niet allemaal, maar enkele) krijg ik wel uit de massive geperst, de z3ta+ is al net te clean ofzo ondanks de leuke modulation opties.

@ Willyoss: ghehe ja klopt, ik vond dat dat er prima in zou klinken, ik mag me sowieso wel op dnb gebied beinvloed te noemen door een Spor, ik vind dat die gast echt enorm vette tracks maakt, helemaal die laatste die op zijn myspace staat is absurd :o.

Zat je snippet net te luisteren, die bass is wel heeeel zompig :P

Nu moet ik wel zeggen dat ik die Noisiaachtige bass geluiden (ook niet allemaal, maar enkele) krijg ik wel uit de massive geperst, de z3ta+ is al net te clean ofzo ondanks de leuke modulation opties.

Die bass was idd niet goed. Maar kheb wat andere in de maak en die ene was dan zo'n riff dingetje die je dan uit zou knippen.

Spor is wel oke, alhoewel zijn bassen niet echt iets speciaals zijn. En sommige tracks sta ik ook met een scheve bek van wat is dit dan weer.

Het beste blijft toch voor distortion om hardware te nemen. Soft mist toch een hoop naar mijn mening. Maar 't liefst heb ik natuurlijk ook een miljoenen studio. Maar met een beetje gear kom ik al een eind. Ik gebruik hardware dist, zowel als een nordrack1 (zo'n begin waveform klinkt al zoveel beter als een soft waveform!!) Beetje analoge EQ hier en daar. Compressortje van 100 euro overtreft software al dus.. tja.. :okdan:

Hier 2 riff dingetjes. Half af fso. EAT IT! :W

Attachments

• Antraxx_Morphone.wav
    1,1 MB · Bekeken: 106
  • Antraxx_Movement.wav
    602,4 KB · Bekeken: 88
jij mag jezelf idd met recht distortion en filterfreak noemen :)

misschien onpraktisch van mijn eigen kant maar per track programmeer ik de softsynthjes gewoon opnieuw :P misschien dat ik daar maar eens vanaf ga stappen.

jij mag jezelf idd met recht distortion en filterfreak noemen :)

misschien onpraktisch van mijn eigen kant maar per track programmeer ik de softsynthjes gewoon opnieuw :P misschien dat ik daar maar eens vanaf ga stappen.

hehe idd. Hier nog wat van vandaag en kmoet nog wat meer "wah" geluidjes hebben nu:

Attachments

• Antraxx_Fungi_More_Growl.wav
    541,6 KB · Bekeken: 97
  • Antraxx_Meaty_Fuet_Growl.wav
    301,3 KB · Bekeken: 98
Die 2 oude heb ik nu geupdate. Dit zijn alleen mids, de bass layer moet er nog onder. Meestal saw met sine met hier en daar wat EQ enz. Zonder filter ofzo gewoon droog en recht. KAATS RECHT! :okdan:

Attachments

• Morphone.wav
    576,7 KB · Bekeken: 92
  • Movement.wav
    241,2 KB · Bekeken: 115
Wah stabjes :geslaagd:

Attachments

• Wah_Stab.wav
    541,6 KB · Bekeken: 105
Hoge Twist :eureka:

Attachments

• Antraxx_Twister.wav