Rm1x DRAAD waarom nemen en niet !

Mij hoor je niet meer klagen hoor R-ond!
Ben er al lang aan gewend.

:okdan:

Origineel geplaatst door R-ond
ik heb de start post zelfs al keertje geeditted[schrijfjedit?]:D
:stupid kneem comments heus wel serie-eus ,...maar heb soms meer aan fast info

iktype ,...en see soms later pas ,...een dag later mn wirwarr posts
sommige zijn dr dr helemaal aangewend sommige storen zich eraan
en helaas voor die laatste ,..ik post best veel:Z niet bedoeld natuurlijk om te posten ,..tis nou eenmaal bets verslavend hier,..de synth info bank
:geslaagd:

ik zal eens en post maken in de grote Xcuses draad naariedereen die "kostbare" tyd kwijt is aan mn posts :halleluja :bekdicht: :biertje: :kont:

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Mij hoor je niet meer klagen hoor R-ond!
Ben er al lang aan gewend.

nee jij woont in ireland ,..hoest weer daar ?
:halleluja en synth shops ,...???
niet ff een oscartje wasp of voyetra scoren daar !!!

*D

Origineel geplaatst door R-ond
is dit een beetje dezelfde sequencing vorm/ mogelijkheid rm1x/tov rs7000

want ik heb een a4000 fully xpanded ,...; kandr nog meer op qa outs/scsidigi/cdrom mb,z,
dus ik denk dat t lekker gaat werken ,..wel huge amount of time gaat r denk in zitten ,..
:halleluja daar doen we t voor toch man/machine:z:halleluja

na photo humans/napoleon storys,..top denk ik zeker wel dat ie mn oberheim dpx ism mirage [12 bitt ssm sampler]
lekker kan gaan aansturen ,...
track 1 is gecreerd
track 2 en meer naarmn a4000

wat ik me afvraag jullie gbruiken er geen master keyboard by ff snel een noot nr invullen ,..via keys wel toch
dat vindt ik altyd wel handig werken

en maken jullie drums tracks acitige dingen in de rm1x en loopt de rm1x dan midi sync met je pc/ cubase dmv start/stop?
of zit by de meeste geen audio/cubase meer in de studio ,... zoals rombraz
bv voor mn analoge dingen hang ik nu mn regelwerk eraan ,..de aan staande rm1x dus!
combinatie storys graag !

De RS7000 is in feite de RM1x plus een simpele sampler. De RM1x samen met een goeie sampler werkt net zo goed. Maar omdat de RS7000 een sampler intern heeft is de timing van drums enzo veel strakker dan dat je dat zou doen met MIDI. Das het voordeel, en ook nog wat handige remix/chop functies en fx en ... en ...

Origineel geplaatst door Arv
De RS7000 is in feite de RM1x plus een simpele sampler. De RM1x samen met een goeie sampler werkt net zo goed. Maar omdat de RS7000 een sampler intern heeft is de timing van drums enzo veel strakker dan dat je dat zou doen met MIDI. Das het voordeel, en ook nog wat handige remix/chop functies en fx en ... en ...

ik moet eerlijk zeggen omdat dat ik denk van kinds af aan :D met analoog en so werk ,..
ik nooit eg wat gemerkt heb van miditiming problemen is geloof per app midi in en weer out 30milisec
dus 10 app jaa dan heb je 0.3 sec. te laat drums
zou iets voor mij zijn ,...ikkom vaak telaat :r
maar goed
timing direct out in de a4000 moetgenoeg zijn en de filters en fx in a4000 zijn best ok te noemen zo ook dat ik zelfs vaak uren bezig was balans te vinde in de divers fx aangeboden ,..dat ik t idee kjwijt raakte darom goede f hoefje vaak weinig aan te sleutelen ,..
ik lees iig beter verhalen over de knoppen van de rm1x dan de a4000
ist toch eg een minpunt en moet eg ,...verhlpn worden editting sucjks dan

roel hiero heeft er keertje nieuwe op gezet ,..koste niet eens veel geloofk
thnx allemaal
ykaris mochtje dit lezen [ik ben wel je man pb hebje ]

:geslaagd:

en daarsitie mn rmix
,..net de stekkert erin

Attachments

• s4021383.gif
    s4021383.gif
    130,1 KB · Bekeken: 113
learning mode on
by night:D
eerst maars wat sounds afstropen en wat proberen te rc. ipv meteen buitenboord werken ...
:engel: altyd spannend nieuwe machines
in t lab:geslaagd: :eureka:

Attachments

• s4021385.jpg
    s4021385.jpg
    754,4 KB · Bekeken: 89
hoe integreert ie nou met PC? het lijkt mij ook wel handig zo een als kladblok te hebben, lekker op de bank met een module erbij en geen gelul verder.

Ik ben sinds heel kort in het bezit van een rm1x die het doet - thanks to Roel the synth repair man :) - en heb er dit weekend een paar maal mee gespeeld. Dit is mij eerste (en dus laatste) hardware sequencer die ik aangeschaft heb.
Ik heb altijd mijn sequencing met software gedaan. Nu ik met zo'n hardware sequencer bezig ben -zo te lezen is dit een van de betere- wordt ik helemaal nerveus :bekdicht: . . . . wat een gedoe met zo'n ding! omslachtig allemaal vergeleken met een beetje gemuis klikkerij. Ik kan mij best voorstellen dat mensen dit een leuk app. vinden maar ik vind het helemaal niks! Zal wel weer snel in de verkoop gaan.

Dit wilden ik gewoon ff kwijt hiero ;)

Ik moest er ook erg aan wennen toen ik muisklikken afzweerde.

Het is voor live muziek maken(paterns switchen tracks muten) echt heel handig en inspirerend.
De midi delay kan erg leuk zijn voor snaredrums bv. en die groove edit functie is ook erg handig om even dingen te testen zonder destructieve handelingen te verichten aan de sequence.
Ik heb hem alleen voor de sequencer en gebruik de interne geluiden (nog) niet :)

Ik had dus ook een Rm1x maar heb nu een Elektron Monomachine SFX6 (keyversion)
Die werkt naar mijn idee 10x sneller dan de RM1x.
Je hebt op de MM misschien maar 6 midikanalen voor ext. app. maar dat is in mijn geval meer dan genoeg.
Ik hou zelfs 4 kanalen over:D enkell de AlphaJuno en Juno60 worden aangestuurd.
Tijd om maar eens 4 synths erbij te kopen :bekdicht:

ik heb zelf ook twee keer een rm1x gehad. ik vind het een hele goed sequencer, maar het kost zeer veel tijd voordat er je eigen fatsoenlijke patterns in zitten, daarna kun je vlg mij behoorliojk makkelijk jammen met je eigen materiaal en dan wordt het pas leuk. dat is mijn mening. :) maar toch heb ik er geen meer omdat ik m wat omslachtig vind.

Ik vind het dus ook veel te omslachtig en 32 noten max vind ik ook een groot probleem.
Ik houd er ook van om vele maat soorten langs elkaar heen te laten gaan en steeds te wisselen van note resolutie.
Ik zie dat niet zitten op dit ding. Maar wellicht hou ik hem toch totdat ik weer een vaste vriendin heb, kan ik tot die tijd toch nog eeen beetje kutten in bed :D

Origineel geplaatst door MokuM
Sterker nog, dr zitten niet eens kabels in de Line outs bij mij :D

maar ja aan je avatar te zien ligt je volume pot er ook uit mokum :D

@ProtoHuman

@ProtoHuman

Er is een heeeeeele kleine editbuffer: via shift+job heb je een undo. Eentje, maar goed, beter dan niets.

Dank voor deze tip! Ik wist het nog niet... Er zijn zoveel shortcuts voor de RM1X, maar ik gebruik ze zelden.

Maar dit is een stuk makkelijker dan eerst het job menu IN te gaan en dan naar undo/redo te gaan.

BTW: de RM1x kan sowieso toch altijd alleen de laatste wijziging ongedaan maken/opnieuw doen? Dat heeft toch niets met die shortcut te maken?

Heb nu zelf ook een rm1x en mij valt het ook allemaal wat tegen eerlijk gezegt, een hele track erop maken ga ik in elk geval al niet doen, veels te omslachtig. Gebruik hem zelf inderdaad ook alleen voor tracks muten en unmuten dat werkt dan wel weer oke.

verder dan dat ben ik ook nooit gekomen. eigenlijk zou er een makkelijke manier moeten zijn om midiloopjes op te nemen en in je apparatuur te duwen. maakt niet uit met welk apparaat, eigenlijk is het allemaal omslachtig (vindik)

Weet iemand van jullie of het klopt dat het muten van tracks alleen kan met de interne sounds? M.a.w als je er andere apparaten aanhangt blijft ie wel midi uitsturen ook al mute je een track? Dat is bij die van mij zo, maar ik twijfel of dat wel ok is. Het midi-filter van mijn Rm1x lijkt ook niks te doen...

Het muten van een track waarop externe apparatuur wordt aangestuurd zorgt ervoor dat er GEEN midi wordt verzonden. Hiervoor hoeft geen midi-filter worden ingesteld. Ik weet niet hoe dit in combinatie met interne sound is, deze gebruik ik nooit.

Back