M-audio Audiophile 192 probleem

SteveJ

fruitig lid
Beste SF'ers,

Sinds ik een computer upgrade heb gehad doet mijn Audiophile 192 nogal raar.
Soms valt het geluid weg en als ik af en toe een game speel dan stottert het geluid en valt het vaker weg dan bijv. in Win XP. (en meestal een zwaar irritant ruis als ik door speel zonder geluid)
Als ik mn geluidskaart disable in device manager en daarna weer aanzet doet ie t weer goed, soms een reboot nodig omdat XP daar over zeikt.
Heb mijn kaart al een keer opnieuw geinstalleerd en in een ander PCI slot gestoken maar dat mocht niet helpen.
Op de website van M-audio staan wat optimalisatie tips voor mijn kaart in Win XP, deze heb ik allemaal doorlopen maar hebben geen effect.
Iemand tips? Of is mijn kaart overleden?

Cheers,

Steve

ginstalleerd met cd of nieuwste driver van de website? das nogal een verschil bij die 192.

Origineel geplaatst door AOR
ginstalleerd met cd of nieuwste driver van de website? das nogal een verschil bij die 192.

Driver van website gedownload, geinstalleerd en toen kaart d'r in gestoken (zoals staat omschreven in de manual)

Origineel geplaatst door AOR

moet ik eerst driver van de cd gebruiken dan? :erm:

Origineel geplaatst door bootlegger
Check dit ff.....heb ik ook last van gehad.

http://www.m-audio.com/index.php?do=support.faq&ID=80d7b56e35ea51e73104295aec1f755b

Schijnt een M-audio kwaaltje te zijn.....wel hoogst irritant trouwens.
Kan een volledige herinstallatie van Windows tot gevolg hebben.

Heb meer en deel van die stappen al toegepast zoals staat geschreven in mijn eerst post, sommige stappen hebben meer betrekking tot recorden dan werkelijk afspelen van geluid.
Dus de tips die voor mij zouden kunnen werken heb ik toegepast, maar helaas heeft dit niet geholpen.
Vanavond maar eens alles opnieuw installen, misschien dat mijn powercore kaart de boosdoener is.

Origineel geplaatst door SteveJ
Heb meer en deel van die stappen al toegepast zoals staat geschreven in mijn eerst post, sommige stappen hebben meer betrekking tot recorden dan werkelijk afspelen van geluid.
Dus de tips die voor mij zouden kunnen werken heb ik toegepast, maar helaas heeft dit niet geholpen.
Vanavond maar eens alles opnieuw installen, misschien dat mijn powercore kaart de boosdoener is.

Zo, alles eruit gehaald en eerst mn geluidskaart opnieuw geinstalleerd in een ander pci slot en daarna even getest. Helaas nog steeds stotterend geluid tijdens het spelen van een game en later valt het geluid weg.
Ook de powercore kaart eruit gelaten in het begin maar dat hielp dus ook niet.
Om te testen of het niet het spel is die het probleem veroorzaakt heb ik Finalscratch aangesloten als geluidskaart en dat werkt dan weer wel goed.
Of mn kaart is overleden of hij is niet compatible met core 2 duo of met mijn moederbord.
Morgen even testen op een andere pc om defect uit te sluiten.
Als ie daar wel op werkt dan gaat ie in de verkoop en schaf ik een firewire geluidskaart aan. ;)

heb toevallig net bij iemand ook zon kaart geinstallerd op n duo core.
hij deed het eerst niet , waarschijnlijk omdat kaart er nbij windows installeren al in zat en windows wat crap had geinstallerd,..
-maar goed, heb kaart eruit gehaald,
-opnieuw opgestart,
-drivers uninstalled (dat waren de oudere dirvers van de cd)
-restart
-nieuwste drivers geinstalleerd
-uitgezet
-kaart in n ander pci slot gedaan
-kaart erin
-booten, en hij installeerde ok (op n windows-melding na van install error, maar goed)
-doet het nu goed

voorheen stotterde hij bij het asfpelen van geluid
enorm, nu doet ie t goed..bovendien deden eerst de helft van de usb slots het ook niet..nu wel weer

blijkbaar lossen de laatste drivers ook wat op mbt duocore processors..(staat in de readme)

verder misschien een idee om de laatste chipset drivers voor je moederboard te installeren

weet niet of je hier iets aan hebt

Back