tr-808 voeding

bur buk boom

Stamgast
hallo, is er iemand die weet wat voor voor voedingsblok de 808 gebruikt, of misschien heeft iemand nog eentje liggen, ik geef je er zo 50 eu. voor. die van mij leeft niet meer, en dat kan gewoon niet, hij is al zeker een maand dood, en dat is lang. alvast bedankt voor alle aandacht.

PB boemtjak ff die geef ik van de week een 110 volt voedingsblok voor een tr 808, heb je in elk geval wat :)

hee thanks, ga ik doen, alleen heeft hij die zelf niet nodig dan?... ik weet hoe 't voelt zo'n muisstille 808..

die voeding komt uit een US808 waar weer een 220 in is gegaan dus de 110 is over alleen hij heeft bij mij jaren in de hoek gelegen. het leuke is dat die voeding uit de 808 van de beastyboys is gesloopt hjehehehe

maar PB boemtjak maar ff

ja weet het zeker, die 808 was ook van een forum lid die bij mij in de buurt woont en ik had toevallig een 220 voeding liggen en heb ze over gegeooid.

heb jij toevallig die 808 gekocht compleet in doos, die hele mooie :D

ik weet alleen nog dat die gast...matrix... hem kwam brengen naar rotterdam, je moest toch bij feedback zijn ,,en vertelde dat dit een ex beasty boys machine was...anyway...lekker belangrijk.

ben ik niet geweest, maar ik denk wel dat ik weet wie het is, zit er op jou 808 links onder een zwart vlakje of 2 gaatjes

voor matrix... yep daar zitten 2 gaatjes , en er was een stukje uitgesneden zodat je bij de cow tune potmeter kan

Origineel geplaatst door cuba7000
voor matrix... yep daar zitten 2 gaatjes , en er was een stukje uitgesneden zodat je bij de cow tune potmeter kan

dat klopt, nu kan je aan die potmeters draaien (zijn de toms) en begrijp je hoe sommige nummers van hun gemaakt zijn, dit is dus de ex beastyboy machine :D

ok ...dus ondanks al die gaten..is m,n 808 dus mininaal het dubbele waard voor de besty boys freaks he he...

nee doe ik zowiezo nooit meer weg, idt is de beste klinkende 808 die ik heb gehad, ik heb er in en uit 3 gehad

om het verhaal compleet te maken de 110volt voeding die boemtjak thuis heeft die komt uit jou 808, ik heb hem toen eens service beurtje gegeven en ik vond hem toen ook goed klinken en dat er nog een 110v in zat heb ik hem meteen vergeleken met een 220 versie om de verschillen van de bassdrum te horen waar ooit een discussie over was maar ik kon geen verschil horen tussen een amerikaanse en een europese versie. ik weet dat er nog een gaatje in zat ergens voor een geluid te tunen, was wel cool,......

Back