{minimal/prog/techhouse] Taras - Silicon

Origineel geplaatst door Ferric
Over de totaalmix heb ik wel wat opmerkingen... De track is erg fel en scherp in het hele hoog (laat ik zo uit m'n blote koppie zeggen >8kHz) en in het midden mis ik eh... "iets".

Maar verder een lekkere fonky track! Zeer dansbaar :D

thnx,

je hebt een punt, eerder deze week heb ik op een aantals tracks wat meer mid en laag toegevoegd, ik zal die versie vanaaf ff posten, dus als je m dan nog een keer voor me wilt "keuren"? graag :)

Origineel geplaatst door olav
Klinkt mega lekker dit. Lekker subtiel en goed afgemixt!!!

Minimal is vooral de kunst van het weglaten en wat overblijft op de perfecte manier laten klinken. Respect....

P.s. hebben jullie ook zo veel respect voor de producties van james holden????

james is de MAN!

Corduroy is zo'n brute kletser! HELD

sinds de eerste release op Border Community ben ik zwaar fan van zijn nieuwe ingeslagen richting

Klinkt lekker joh!!!

En de groeten aan Bram... zeg maar van Wouter kabouter! ;)

Origineel geplaatst door taras
thnx!,

ik heb erg veel ffx gebruikt voor die kleine details o.a. pitch, delay, transpose, ffx on / off, panning, reverb, 2 x chorus (geloof ik hahaa)

Sends? Technische vragen moet je me nog niet stellen... ik doe maar wat... :S

haha, nou het klinkt in ieder geval erg goed. Een send is eigenlijk een kanaal/bus waar een effect op staat (meestal een reverb of delay) waar je dan het geluid van andere kanalen naartoe stuurt met verschillende levels. Zo kun je dus 1 send kanaal met een reverb hebben en daar meerdere kanalen met geluiden doorheen sturen (zodat niet ieder kanaal z'n eigen reverb hoeft te hebben zoals bij een insert effect). Het geluid wat uit de send komt is dan de return, en dit is alleen het effect geluid.

En ja James Holden is de man! Tijdje terug die Balance 5 mix cd van 'm door de bus gekregen. Is al wel weer een paar jaartjes oud maar echt een hele lekkere progressive mix. Ook laatst The Ididiots Are Winning gekocht, wat weer echt meer minimal is, maar ook erg lekker. Veelzijdig persoon in ieder geval die Holden :)

Back