Track feedback graag. Nog niet af, maar het idee is daar....

milobravemusic

Ingeburgerd
Heb dit in 2 dagen gemaakt ofzoiets en ik merk nu dat ik in een fase zit productionwise, waarin ik een beetje op zoek ben naar een bepaalde sound (ik produce nu 6/7 maandjes ofzo, maar niet heel actief ivm veel drukte door school)

Iig luister maar als je wilt en feedback altijd welkom ;)

(Skip naar seconde 45 aangezien de track dan echt start)

Attachments

• shm.mp3
    7 MB
Ik hoor de hitpotentie, hoor niks vreemds in de melodie, zou er vooral lekker verder aan werken :D

Op 1:43 is een harde snare in je opbouw fill (Het kan een bewuste keuze zijn of per ongeluk). Naar mijn mening voegt deze in dit gedeelte nog niks toe, omdat de fill nog opbouwt en geen duidelijkheid verschaft :beard:

Ik hoor de hitpotentie, hoor niks vreemds in de melodie, zou er vooral lekker verder aan werken :D

Op 1:43 is een harde snare in je opbouw fill (Het kan een bewuste keuze zijn of per ongeluk). Naar mijn mening voegt deze in dit gedeelte nog niks toe, omdat de fill nog opbouwt en geen duidelijkheid verschaft :beard:
Thanks, aardig dat je hem hebt beluisterd. Die snare viel mij ook op, maar die zit gek genoeg in de buildup drum loop zelf, dus daar zal ik nog wat moeten knippen om dat op te lossen.

Ik hoor best veel vreemde dingen in de melodie/akkoordenprogressie eigenlijk. Hij is niet heel voor de hand liggend, maar dat is geen slecht ding natuurlijk. Verder vind ik het stukje rond het begin (ofja, 0:45 dan) en 2:23 erg uit de toon vallen met die kazige jaren '80 EP. Niks mis met dat geluid, alleen in deze track valt-ie er heel raar zo ineens.

Graag gedaan, knippen en plakken is vrij onhandig in een build-up sample, je zou de loop kunnen inkorten tot de harde snare. (Alleen is het even kijken of dat muzikaal past en de energie van je track behoud)

Zou zonde zijn dat de feel van je build-up hierdoor verloren gaat.

Reden dat knippen vrij onhandig is:

Sample oploopt in volume > knippen mist je build-up informatie.
Aanbevolen: aangepaste volume curve toepassen (dat zowel matcht vanaf het punt dat je knipt tot het einde van je loop).

Resultaat: hoop tijdverspilling dat niemand iets interesseerd of doorheeft er zoveel tijd in is gegaan. Dus.. het kan wel maar zonde van de tijd:P

Niet echt feedback waar je heel veel aan hebt, maar klinkt wel leuk al. Ik begrijp dat je er nog mee verder wil - dus misschien ruimte voor een subtiel synth elementje hier of daar. gewoon en tingeltje en pingeltje voor de smaak, maar zo te horen heb je inspiratie genoeg.
Die inspiratie/invloed van je muziekale held (Avici toch?) spat er ook vanaf in elk geval. Ga zo door en blijf er plezier in hebben, want dat hoor je ook terug in t resultaat :)

Niet echt feedback waar je heel veel aan hebt, maar klinkt wel leuk al. Ik begrijp dat je er nog mee verder wil - dus misschien ruimte voor een subtiel synth elementje hier of daar. gewoon en tingeltje en pingeltje voor de smaak, maar zo te horen heb je inspiratie genoeg.
Die inspiratie/invloed van je muziekale held (Avici toch?) spat er ook vanaf in elk geval. Ga zo door en blijf er plezier in hebben, want dat hoor je ook terug in t resultaat :)
Ja idd Avicii, maar uiteindelijk wil ik niet te veel als een soort Avicii klinken, dus nog wel zoekende naar een nieuwe soortvan sound :)

Ik hoor best veel vreemde dingen in de melodie/akkoordenprogressie eigenlijk. Hij is niet heel voor de hand liggend, maar dat is geen slecht ding natuurlijk. Verder vind ik het stukje rond het begin (ofja, 0:45 dan) en 2:23 erg uit de toon vallen met die kazige jaren '80 EP. Niks mis met dat geluid, alleen in deze track valt-ie er heel raar zo ineens.
Ja mee eens, dat hoorde ik zelf ook al dus daar moet ik nog even goed naar kijken hoe ik dat aan ga passen.

Ja idd Avicii, maar uiteindelijk wil ik niet te veel als een soort Avicii klinken, dus nog wel zoekende naar een nieuwe soortvan sound :)
Ah, no worries...

Ik wist dat ook gewoon natuurlijk van te voren... En dan ga ik misschien onbewust ook gewoon proberen of ik t er in hoor... Das natuurlijk niet helemaal fair....Dus missschien valt t wel mee.

En verder maakt t natuurlijk ook niet uit als t wel zo is. Veel mensen zeggen dat t best een goed idee is om je favorieten een beetje te kopieren on zo de fijne kneepjes een beetje te leren en erachter te komen welke trucjes jou inspiratie bron gebruikte om tot al die meesterwerkjes te komen.

En daar dan zelf weer mee aan de slag te gaan. Dan volgt die eigen unieke sound vanzelf.

Je kan altijd bij wijze van experiment eens een lead sound vervangen voor een compleet andere en dan gewoon wat presets scrollen en kijken wat ze doen voor je sound.

Of een synth op INIT en dan vanaf scratch kijken of je een goeie lead zou kunnen maken... Gewoon om te kijken waar je zou uitkomen. Wie weet wat je tegenkomt in dat proces.
Ik vind dat zelf in elk geval wel leuk om te doen...
Levert soms wel leuke verassende resultaten op... En, eerlijk is eerlijk, soms in mijn geval ook amateuristische troep :D)

Laatst gewijzigd:
Ah, no worries...

Ik wist dat ook gewoon natuurlijk van te voren... En dan ga ik misschien onbewust ook gewoon proberen of ik t er in hoor... Das natuurlijk niet helemaal fair....Dus missschien valt t wel mee.

En verder maakt t natuurlijk ook niet uit als t wel zo is. Veel mensen zeggen dat t best een goed idee is om je favorieten een beetje te kopieren on zo de fijne kneepjes een beetje te leren en erachter te komen welke trucjes jou inspiratie bron gebruikte om tot al die meesterwerkjes te komen.

En daar dan zelf weer mee aan de slag te gaan. Dan volgt die eigen unieke sound vanzelf.

Je kan altijd bij wijze van experiment eens een lead sound vervangen voor een compleet andere en dan gewoon wat presets scrollen en kijken wat ze doen voor je sound.

Of een synth op INIT en dan vanaf scratch kijken of je een goeie lead zou kunnen maken... Gewoon om te kijken waar je zou uitkomen. Wie weet wat je tegenkomt in dat proces.
Ik vind dat zelf in elk geval wel leuk om te doen...
Levert soms wel leuke verassende resultaten op... En, eerlijk is eerlijk, soms in mijn geval ook amateuristische troep :D)
Oh nee je hoeft je niet te verontschuldigen hoor haha, want ik weet dat het ook als Avicii klinkt, maar ik bedoelde meer van dat mijn doel echt nog is om een eigen sound proberen te creeëren, nu is het nog een beetje 'nadoen' wat idd mijn muziekale helden deden, daar leer ik best veel van. Dus idd precies wat jij ook zegt, thanks!

Ach, iedere artiest laat zich inspireren; dat hoort ook bij het creatieve proces wat zaken in werking zet. Dat inspireert ook weer andere artiesten en ontstaan er zijstromingen in bepaalde stijlen. Dat is iets anders dan klakkeloos kopiëren.

Dus wat ik eigenlijk wil zeggen, je klinkt als, maar je bent het niet. Mensen herkennen het en erkennen het alleen je hebt door je keuzes in andere opbouw, melodie en akkoorden progressie stiekem al een eigen stijl gevonden. :P

Back